Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه ۷ مهرماه در نشست مقابله با مخاطرات زیست محیطی در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، اظهار کرد: تالاب‌ها نه‌ تنها در خشکسالی به ما کمک می‌کنند بلکه در زمان سیلاب نیز بزرگترین خدمت پس از سدها برای خوزستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تالاب شادگان نبود شهرهایی از شهرستان کارون گرفته تا دارخوین، شادگان، روستاهای بخش مرکزی اهواز، آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی(ره) و... زیر آب می‌رفتند و اگر تالاب هورالعظیم نبود، اهواز و کل جنوب غرب خوزستان در سیل امسال زیر آب می‌رفتند.

وی افزود: در احیاء و حفظ تالاب‌ها باید همه دستگاه‌ها جدیت به خرج دهند و از تعرض به محدوده تالاب‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: کارگروه مخاطرات زیست محیطی با توجه به شرایط خوزستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ خوزستان استانی است که بحران همیشه در آن وجود دارد و از اساسی‌ترین مشکلات آن در به وجود آمدن بحران‌ها اجرایی نشدن درست پیوست‌های زیست محیطی، تامین نکردن حق‌آبه تالاب‌ها و انجام برخی کارهای غیرکارشناسی است.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از کارهای غیرکارشناسی می توان به خشک کردن حوضچه های چهار و پنج تالاب هورالعظیم برای استخراج نفت اشاره کرد، این کار غیرکارشناسی موجب شد بخشی از تالاب خشک شود اما پس از  پیگیری مسئولان، حوضچه‌های تالاب هورالعظیم که خشک شده بود دوباره پرآب شدند و در سیلاب امسال هورالعظیم حدود ۹۵ درصد آبگیری شد و الان وضعیت مناسبی دارد.

حاجی زاده ادامه داد: نتیجه تصمیماتی که در این نشست ها مصوب می شود یک تا ۲ دهه آینده خودش را نشان می دهد برای همین باید تصمیمات باید کارشناسی باشد.

وی گفت: موضوع دیگر مساله گرد و غبار در خوزستان است که نباید برای دستگاه های متولی کمرنگ شود؛ با عنایت رهبر معظم انقلاب و پیگیری‌ رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعتبار خوبی از صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد وغبار در نظر گرفته شده لذا باید کانال ۴۷ کیلومتری جهاد نصر تکمیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: در بحران‌های آب شرب تمام تلاش خود را داشتیم تا آب به نهال کاری ها برسد و باید در ادامه نیز این روند با جدیت دنبال شود؛ همچنین با توجه به هزینه‌ای که برای احداث کانال آبیاری کوت شریف شده باید آب مورد نیاز برای این عرصه‌ها از این کانال تامین شود و کمیته نظارت در این زمینه فعال شود تا بر روند اجرای کارها نظارت داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بحران استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، تالاب کانی‌برازان بر روی مهمانان و گردشگران نوروزی باز است و علاقمندان می‌توانند از زیبایی‌های این تالاب دیدن کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت آبی تالاب بسیار خوب است و چشمه‌ها و زهکش‌های منتهی به این تالاب احیا شدند و تلاب خود مهیای ورود پرندگان مهاجر و بومی آبزی و کنار آبزی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از گردشگران خواست با توجه به شروع شدن فصل لانه سازی و تخم آوری برخی گونه‌ها از ایجاد مزاحمت برای پرندگان و سروصدای بلند که باعث می‌شود پرندگان پرواز کنند، خودداری کنند.

وی با اشاره به اجرای دستورالعمل طبیعت‌گردی جامعه محور در تالاب کانی برازان افزود: دستورالعمل این طرح با همکاری سازمان محیط زیست و دفتر حفظ و احیای تالاب‌ها تدوین شده است و ابتدا در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد اجرا شد.

وی اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح سلسله جلساتی با جوامع محلی و بهره‌برداران حاشیه این تالاب برگزار شد چراکه هدف اصلی از اجرای این طرح حفاظت از تالاب در کنار بهره‌برداری خردمندانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان