Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@12:41:25 GMT

ابتلای ۱۰۴ نفر به تب کریمه کنگو

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۶۷۳۹

کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ۱۰۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلاشدند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: با توجه به افت محسوس دما و کاهش جمعیت کنه ها، در چند هفته اخیر گزارش جدیدی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم و امیدواریم در این محدوده بیماری کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری با اشاره به اینکه احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل زمستان دور از انتظار نیست، بیان کرد: در سنوات گذشته در شش ماهه دوم سال موارد جزئی بیماری افزایش پیدا می‌کرد، از این رو پیش بینی می‌شود تا پایان سال موارد انسانی به بیش از ۱۲۰ نفر نرسد.

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: با وجود آنکه شیوع تب کریمه کنگو در فصل زمستان دور از انتظار نیست، از این رو افراد در زمستان باید توصیه‌های سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند تا خطری آن‌ها را مورد تهدید قرار ندهد.

وی ورود غیر مجاز دام به سیستان و بلوچستان را عامل اصلی افزایش تعداد بیماری در این شهر اعلام کرد و گفت: براین اساس تیمی از سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت در دوشنبه برای بررسی هر چه بیشتر عازم این شهر می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به ایام اربعین و بازگشت زائران به افراد توصیه می‌شود که از کشتار غیر مجاز خودداری کنند و همواره مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر آمار ۸ نفر از تعداد فوتی‌ها مربوط به این استان است که این امر بیانگر آلوده بودن مناطق مرزی و کشور‌های همسایه است که به سبب قاچاق دام، امکان انتقال عوامل بیماری در این مناطق پررنگ‌تر می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و داروهای آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • هشدار برای احتمال شیوع تب کریمه کنگو
  • هشدار نسبت به احتمال شیوع تب کریمه کنگو
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد