Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@20:39:33 GMT

دبیر جشنواره تجسمی فجر مشخص شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۷۴۹۱

دبیر جشنواره تجسمی فجر مشخص شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر)، هادی مظفری(مدیرکل هنرهای تجسمی)، عبدالرحیم سیاهکارزاده (رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر)، ابراهیم حقیقی (هنرمند پیشکسوت و دبیر جشنواره دوازدهم) و اعضای شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در روز یکشنبه هفتم مهر در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سیدمجتبی حسینی طی احکام جداگانه‌ای هادی مظفری را به سمت رئیس شورای سیاست گذاری این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد و سپس ابراهیم حقیقی را به عنوان دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر دوازدهم انتخاب کرد. در ادامه این جلسه حسینی طی احکام جداگانه‌ای، اعضای شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را شامل طاهر شیخ الحماء، رضا یساولی، حبیب الله صادقی، محسن حسن پور، رجحانه حسینی، رضا بنی رضی، سودابه صالحی، الهه جواهری، مسعود نجابتی ، اسماعیل عباسی و بهرنگ صمد زادگان انتصاب نمود.

در این جلسه نخست هادی مظفری ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به استادان ارجمند گفت: «استادان حاضر در سال‌های گذشته هر کدام به نوعی در جریان کم و کیف جشنواره بوده‌اند، تا پیش از دوره یازدهم گلایه بزرگ خانواده تجسمی این بود که جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نوعی جایگزین بینال‌های هنری شده و این گلایه در دل خانواده تجسمی مانده بود. جشنواره تجسمی فجر با این خانواده بزرگ هنرهای تجسمی بیشتر شبیه المپیک هنری است. اما بینال‌های هنری نیز مانند باقی مسابقات جهانی در حوزه ورزش در شرایط خود برگزار خواهند شد، در سال گذشته سعی ما بر این بود که این اعتمادسازی را فراهم آوریم تا به خانواده تجسمی بگوییم هر کدام از رویدادهای هنری در جای خودشان ایفای نقش خواهند کرد.»

در ادامه ابراهیم حقیقی دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر یازدهم و دوازدهم گفت: «من از شورای سیاست گذاری این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر می‌خواهم حتما به جشنواره‌های سال‌های گذشته نگاه کنند و دیدگاه‌های خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این دوره از جشنواره ارایه دهند. در این دوره نیز سعی ما بر این است دبیران هنری و داوران هر حوزه را از نخبگان هنری انتخاب کنیم زیرا که یکی از دلایل شرکت هنرمندان هنرجویان در جشنواره حضور چهره‌های مطرح هنرهای تجسمی در زمینه دبیری و داوری است.»

سید مجتبی حسینی پس شنیدن سخنان و دیدگاه‌های استادان هنرهای تجسمی گفت: «دور دوازدهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر به درایت و دانایی شما استادان پیشکسوت هنرهای تجسمی پیش خواهد رفت. رویدادی به این بزرگی زیر سایه یکی از بزرگان هنرهای تجسمی کشور، استاد ابراهیم حقیقی شکل می‌گیرد. جشنواره‌ها یا بستر گفت‌وگو هستند و یا نظام استعدادیابی، جشنواره هنرهای تجسمی فجر بستر هر دو این هاست.»

او افزود: «در ۳۰ سال پیش نادر بود که یک استعداد بزرگ در جایی از ایران جلوه کند و در محیط خودش باقی بماند و هنرش به منصه ظهور برسد، این فرد حتما باید به پایتخت مهاجرت می‌کرد تا دیده شود. ولی اکنون اینگونه نیست جای جای ایران هنرمندان صاحب نامی دارد و استعدادهای درخشانی در استان‌های خودشان حضور دارند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر باید بتواند در سطح ملی میزبان معرفی این گونه استعدادها باشد تا آنها در ولایت خود بمانند.»

حسینی در پایان با بیان اینکه آیین نامه جشنواره هنرهای تجسمی فجر سنگ بنایی بود که بر مبنای آن قدم برداریم گفت: «آیین‌نامه در واقع سنگ بنایی بود که بر مبنای آن کار را پیش خواهیم برد. در گذشته هر ساله بیش از ۵۰ درصد برنامه‌ها تغییر می‌کرد اما اکنون با توجه به آیین‌نامه و ملاک قرار دادن آن توانسته‌ایم یک خط سیری را پیش ببریم البته این بدان معنا نیست که آیین‌نامه قابل تغییر و اصلاح نیست. امیدواریم این آیین نامه طی کارهای اجرایی و با نظر اساتید این حوزه در دو سه سال آینده نهایی و قابل اتکاء باشد.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی جشنواره جشنواره تجسمی ابراهیم حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سیداحمد میرزاده با بیان اینکه جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی امسال پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند، اظهارکرد: این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با دوره های قبل دارد که از جمله‌ی آن اجرای برنامه‌های استانی در خلال جشنواره است.
وی ادامه داد: در این راستا امسال فرصتی برای شهرها و استان‌های دیگر فراهم شد تا اهالی ادبیات کودک و نوجوان در سایر نقاط کشور نیز فرصت عرض ارادت به حضرت رضا(ع) را داشته باشند .
به گفته میرزاده در شهرهایی که به نوعی مرکزیتی در حوزه ادبیات کودک در کشور داشتند، نشست‌ها و برنامه هایی از جمله محافل شعرخوانی اجرا می‌شود که قم، همدان، کرمان، شیراز و تهران از این جمله اند.
وی با بیان اینکه همچنین در هر یک از این شهرها یک کتاب شعر کودک رضوی نیز نقد و بررسی می‌شود، گفت: علاوه بر این، در اغلب این شهرها از یک چهره ی پیشکسوت شعر کودک و نوجوان رضوی هم تجلیل می‌شود.
به گفته دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی؛ نخستین برنامه در این زمینه در بیست و نهم فروردین ماه جاری در شهر مقدس قم که به نوعی مرکز ادبیات دینی کودک و نوجوان کشور محسوب می‌شود برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه حدود بیست نفر از شاعران کودک و نوجوان قم این فرصت را داشتند که شعرهایی که در حوزه رضوی و با مضامین زیارت و ارادت به ساحت حضرت رضا ع سروده بودند را بخوانند.
میرزاده عنوان کرد: دو کتاب شعر با عنوان " آمدی در شهر ما گل کاشتی" سروده آقای علی باباخانی درباره حضرت معصومه (ع) و کتاب "امام رضای مهربان" سروده آقای سید محمد مهاجرانی در این جلسه نقد و بررسی شد .
وی با بیان اینکه از آقای محمد کاظم مزینانی استاد پیشکسوت شعر و نوجوان نیز در قم تجلیل شد، خاطرنشان کرد: آقای مزینانی در دهه هفتاد، مجموعه های متعددی در حوزه شعر آیینی کودک و نوجوان داشتند و همچنین یکی از نخستین کتب مستقل شعر کودک رضوی به نام هشت روز با امام هشتم نیز سروده ایشان است.
میرزاده ابراز کرد: مشابه این برنامه را نیز در روز ششم اردیبهشت در شهر کرمان خواهیم داشت که کتاب "کبوترها و آهوها "سروده ی اینجانب در آن نقد و بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه روز سیزدهم ماه نیز در شهر همدان نقد و بررسی کتاب "این لحظه ها را دوست دارم" از خانم مریم زر نشان را با بزرگداشت استاد جواد محقق خواهیم داشت، افزود: مراسمی با همین سبک نیز در شیراز در نوزدهم و در تهران در بیست و سوم این ماه خواهیم داشت.
میرزاده در پایان سخنانش گفت: روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری نیز اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898169

دیگر خبرها

  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود