Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی هاشمی با اظهار نگرانی از ورود برخی تخیلات به عرصه هنر در ادبیات پایداری گفت: برای جذب مخاطب در حوزه کتاب دفاع مقدس، نباید مسیر انحراف در مطالب را برای افراد باز کرد.

«علی هاشمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان در خصوص نویسندگی کتاب دفاع مقدس تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که بیش از 17 هزار عنوان کتاب در رابطه با ادبیات پایداری در کشور به چاپ رسیده است که می‌تواند جایگاه کتب دفاع مقدس را در میان دیگر آثار ادبی نشان دهد، ولی این دلیل بر استقبال مردم از کتاب های دفاع مقدس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: می توان اذعان داشت که کتاب‌خوانی بطور کلی در کشورمان از آمار پایینی برخوردار است؛ در این میان کتاب های دفاع مقدس بنا بر شنیده ها و گفته های افراد مرتبط مثل ناشرین یا کتابفروشی ها آنچنان که باید و شاید نتوانسته جایش را در میان مردم باز کند. 

 

وی دلیل آن را تبلیغات اندکی دانست که برای این موضوع می شود یا اصلاً نمی شود و ادامه داد: اگر ما بخواهیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل کنیم، باید هنرمندانه به وقایع دفاع مقدس بپردازیم و برای انتقال این ارزشها خرج کنیم. 

 

هاشمی اظهار داشت: صدا و سیمای ملی و همچنین مراکز استانها، نهادهای انقلابی و سازمان های نظامی باید در این مقوله هزینه کنند و به نظر من تبلیغات حرف اول را برای فروش می زند. 

 

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه در سطح استانها کتاب های دفاع مقدس بسیار خوبی داریم که به علت تبلیغ نشدن در سطح جامعه در همان تیراژ اول متوقف می شوند، افزود: چه بسا این کتاب های دفاع مقدس از بسیاری از کتاب هایی که چاپ های چند ده تایی خورده اند؛ جذاب تر و هنرمندانه تر کار شده اند. 


وی تاکید کرد: در این میان باید به یک نکته اساسی اشاره کنم و آن اینکه  ورود به عرصه هنر در ادبیات پایداری نباید مسیر انحراف در مطالب را برای برخی باز کند.


هاشمی تاکید کرد: اگر ما واقعیت های جنگ را با زبانی شیوا و متنی جذاب، خواندنی و درخور توجه بنویسیم، دیگر نیاز نیست که تخیلات را وارد متون ادبی دفاع مقدس بخصوص خاطرات کنیم.

 

نویسنده دفاع مقدس افزود: بنده به عنوان یک نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس همیشه این دغدغه را دارم که مبادا حقایق جنگ اسیر تخیلات نویسندگان شود.


وی اضافه کرد: اگر بتوانیم متون خالص و دست نخورده خاطرات جنگ را در قالب کتب تاریخ شفاهی تولید کنیم و همزمان دست رمان‌نویسان، فیلمنامه‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان را برای اقتباس باز بگذاریم؛ مردم را با انبوهی از آثار ادبی مواجه خواهیم کرد که در گذر زمان تاثیر خودش را بر فرهنگ جامعه خواهد گذاشت. 


رزمنده دفاع مقدس در پایان یادآور شد: فرهنگ دفاع مقدس را فقط در هفته دفاع مقدس نمی توان نشر داد، این فرهنگ باید توسط رسانه ها و نهادهای فرهنگی مختلف در طول سال بسط و گسترش پیدا کند.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع هفته دفاع مقدس دفاع مقدس ایلام اصفهان تخیل ادبیات پایداری اصفهان دفاع مقدس کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رجحانی در بازدید از روند تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فازهای تکمیلی را هم افزایش بدهد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نمادهای دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکوهای طراحی شده به نمایش گذاشته شود.

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نمادها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضاهای شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: اولویت ما مفهوم است، باید در طراحی همه اجزای این باغ موزه این مفهوم جاری باشد نه اینکه ما ابنیه‌ای را بسازیم و بعد در آینده بخواهیم به آن رنگ دفاع مقدسی بدهیم.

وی تاکید کرد: مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی، مثلاً می‌توان سوئیت سنگر ایجاد کرد که دانش آموزان و علاقمندان شب را در آن بگذارند، سوئیت‌هایی که در بیرون شبیه سنگرهای دفاع مقدس باشد اما در داخل امکانات لازم را داشته باشد یا می‌توان به جای سالن‌های نمایش معمول از معبر و سنگر و خاکریز برای روایت‌های هنرمندانه از دفاع مقدس استفاده کرد

کد خبر 6086137

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد