Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@10:10:43 GMT

آغاز به کار پلیس گمرک در قشم و بندرلنگه

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۸۲۲۲

آغاز به کار پلیس گمرک در قشم و بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  سردار عزیز اله ملکی در آیین  افتتاح ساختمان پلیس گمرک شهرستان قشم و بندرلنگه گفت: با عنایت به فرمان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی مبنی بر برخورد قاطع با پدیده قاچاق و در راستای تدابیر سردار فرمانده ناجا، پس از افتتاح پلیس گمرک در بندرشهید رجایی با حضور جانشین ناجا، پلیس گمرک قشم و بندرلنگه زیر نظر پلیس امنیت اقتصادی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: برخورد با موضوع قاچاق سازمان یافته امری همگانی است و پلیس به عنوان اهرم قضائی نظام در کنار گمرک به صورت تخصصی موضوع نظارت را در دستور کار قرار می دهد.

سردار ملکی یکی از بهترین راه‌ها برای مهار قاچاق را «کنترل دقیق تر مبادی ورودی»، یعنی «سرچشمه ها» عنوان و بیان داشت: باید یک حرکت انقلابی، جهادی و با برنامه در راستای مبارزه با قاچاق کالا صورت می گرفت بنابر این راه اندازی این پلیس و استقرار آن در گمرکات مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس گمرک آموزش‌های خاصی دیده و به قوانین گمرک تسلط دارند، خاطر نشان کرد: تمام هماهنگی‌های قانونی برای استقرار پلیس با دستگاه‌های مسئول از جمله گمرک، سازمان بنادر و ... صورت گرفته و پس از این نظارت دقیق تری توسط پلیس بر ورود و خروج هرگونه کالایی در گمرکات صورت می گیرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه حضور فیزیکی پلیس در گمرک زمینه ساز مبارزه با قاچاق سازمان یافته می شود، افزود:حضور پلیس در گمرک موجب احساس امنیت برای فعالان اقتصادی و شهروندان و احساس ناامنی برای مجرمان اقتصادی و کسانی که به شیوه های مختلف قصد دور زدن قانون در گمرک را دارند می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هدف از عزم جدی ناجا مبنی بر راه اندازی پلیس گمرک، اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص قاچاق سازمان یافته از مبادی رسمی و کمک به مجموعه گمرک برای سالم سازی فضای اقتصادی کشور است.

سردار ملکی خاطر نشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی فرمانده جمهوری اسلامی ایران ، پلیس گمرک قشم برای نظارت بر چگونگی ورود و خروج کالاهای تجاری از مبادی رسمی و غیررسمی راه اندازی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نظارت اقتصادی پایه و اساس شکل گیری پلیس امنیت اقتصادی است ، تصریح کرد : پلیس گمرک قشم در راستای نیل به کاهش اثرات قاچاق کالا و ازبین بردن تخلفات و جرائم احتمالی ایجاد شده و به فعالیت خواهد پرداخت.

گفتنی است، ساختمان پلیس گمرک قشم و بندرلنگه با حضور سردار فرمانده انتظامی استان، معاونان و روسای پلیس های تخصصی و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی ، نظامی و مسئولان منطقه آزاد به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی قانون قشم گمرک هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهار کرد: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، مأموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محورهای مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سو و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6086832

دیگر خبرها

  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان