Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش یکشنبه شب وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در مسیر بازگشت از نیویورک به ایران و در توقف کوتاهی در فرانکفورت با حضور درجمع کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، خانواده های آنان و جمعی از ایرانیان مقیم در فرانکفورت اظهار داشت: دو سال است که دولت آمریکا سیاست فشار حداکثری خود را با حداکثر خشم و نفرت علیه مردم بزرگوار ایران دنبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتهامات، محدودیت‌ها و فشارها برای آحاد مردم و در میان آنها خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم در عرصه روابط خارجی در کمتر زمانی در ۴۰ سال گذشته تا این حد بوده است.

ظریف ادامه داد: دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران تنها دیپلمات‌هایی هستند که مجبور نیستند از قدرتی در خارج از کشور برای رای و اعلام موضع خود دستور بگیرند و واقعیت مسلم این است که در دشوارترین موضوعات می توانیم بدون نگرانی از قیل و قال این و آن تصمیم گیری کنیم و امیدوارم شیرینی این رویکرد همواره برای ما بماند.

وزیر امور خارجه ایران این رویکرد را محصول مقاومت و حضور مردم ایران در صحنه سیاسی کشور دانست.

ظریف افزود: هر دولتی که به مردم خود تکیه کند حتماً می تواند این رویکرد را داشته باشد و آنچه مردم بزرگ ایران را متمایز کرده و جایگاه آنها را در سطح جهانی برجسته کرده، همین واقعیت است که ما این عزت را ۴۰ سال است، پیدا کرده ایم. اگر با مردم و در کنار مردم باشیم و اگر قدرت و پیشرفتمان را از مردم بگیریم و اعتمادمان به درون باشد همین خواهد بود. البته راه برای همکاری با خارج از مرزها همواره باز است و وظیفه ما آماده کردن بهترین ها برای همین مردم است، اما ما هیچ وقت نگاهمان به آن سوی مرزها برای عزت، پیشرفت و برای توسعه کشورمان نبوده و آنچه مهم است ایمان و اعتماد ما بعد از خدا به همین مردم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: اینکه امام (ره) می فرمود مردم ولی نعمت ما هستند شعار نبود، وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند رای مردم حق الناس است، شعار نیست می داند که ما همه چیزمان از مردم است. می داند که ما به جهت مردم توانستیم مقتدر باشیم و بایستیم. آمریکایی‌ها احساس می کنند هم در صحنه سیاسی و هم در صحنه منطقه ای و میدانی از ما شکست خورده اند، چرا که اگر غیر از این بود از برجام خارج نمی شدند و این گونه خودشان را منزوی نمی کردند.

وزیر امور خارجه افزود: در اروپا وقتی با رئیس جمهوری یک کشور عضو دائم شورای امنیت و دارای بمب اتم وارد صحبت می شویم او به ما می‌گوید بدون اجازه ترامپ نمی توانم کاری انجام دهم. اروپایی ها اگر این روزها قدری مواضعشان به آمریکا نزدیک شده و همصدای آمریکا شده اند، دلیلش این نیست که ما را در موضع ضعف دیده اند بلکه به علت این است که نتوانسته اند در برابر آمریکا بایستند و برای حفظ باقی مانده آبروی خودشان با آمریکا هم صدا شده اند. اروپا ۵ ماه هست که تلاش می کند معادل فروش نفت ایران به ما اعتبار بدهد تا ایران در برجام بماند ولی نتوانسته حتی این کار کوچک را انجام دهند چرا که از طرف ارباب خود حتی اجازه ندارد برای امنیت خودش از پول خودش خرج کند.

ظریف اظهار داشت: بنابراین مقاومت و ایستادگی حاصلش برای مردم عزت بوده و همه باید در تحمل این فشارها با مردم سهیم و همراه باشیم و بدانیم که قدرت و حضور عزتمندانه ما در صحنه های جهانی به جهت قدرت واقعی مردم و ایستادگی آنها در مقابل فشارهای سنگین آمریکا بوده است. آمریکا به جهت همین مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها به دریوزگی سیاسی و عصبانیت و وحشت خشم آلود دچار شده است.

وزیر امور خارجه ایران در پایان در باب چگونگی برخورد کارگزاران و نمایندگان دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با مردم گفت: هر کسی از هر فکر و اندیشه و گرایش و شکل و شمایلی که وارد نمایندگی‌های ما می شود و از ما درخواستی دارد به جهت اینکه از دریای خروشان مردم بزرگ ایران است باید به بهترین شکل با او برخورد و حل مشکل شود و ما حق نداریم که وقتی آنها به ما مراجعه می کنند نگاه و رفتار دیگری داشته باشیم، چرا که همه چیز ما از آنهاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف برجام اروپا آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه خطا از سوی رژیم جعلی اسراییل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای در خصوص عملیات غرورآفرین و تنبیهی«وعده صادق» ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کردند: هرگونه خطای رژیم جعلی اسراییل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

گفتنی است؛ این بیانیه به امضای شارلی انوبه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران، روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران و همایون سامح یه نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.

کد خبر 6081305 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت
  • تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • تعیین تکلیف کالاهای متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است
  • نتیجه ۳ بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم!
  • اوسمار: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • هرگونه خطا از سوی رژیم جعلی اسراییل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!