Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حبیب یزدانپناه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز گردشگری برگزار شد، با اشاره به اینکه  همایش سرمایه گذاری شرق کشور هجدهم مهرماه در مشهد برگزار می شود، گفت:چهل فرصت سرمایه گذاری برای استان در این جشنواره ارائه شده که هتل، اقامت گاه های بوم گردی، بازارچه صنایع دستی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله این فرصت های سرمایه گذاری است.

وی هدف از معرفی فرصت های جدید را جلب حضور و نقش‌آفرینی پررنگتر فعالان بخش خصوصی در این حوزه برشمرد و اظهار داشت: تمام استعلام‌های لازم صادر شده و بسته‌های پیشنهادی در اختیار سرمایه‌گذاران این حوزه قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در راستای کاوشگری تپه باستانی ریوی و معرفی مناطق گردشگری استان از سفیر آلمان نیز دعوت شده است تا بتوانیم پتانسیل های استان را به خوبی برای گردشگران خارجی بازگو و معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه با اشاره به شروع کاوش‌ها در تپه ریوی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تعلق گرفته است.

یزدانپناه افزود: هزار میلیارد تسهیلات ۹ درصدی از سفر ریاست جمهوری به استان تعلق گرفته است که تا سقف ۱۵ میلیارد تومان واگذاری اعتبار در سطح استان انجام می‌شود و بالاتر از این سقف نیازمند اخذ مجوز‌ها در سطح کشور است.

وی گفت: از مجموع این فرصت‌ها، هفت بسته در بخش‌های بوم‌گردی، ایجاد هتل و بازارچه صنایع دستی به صورت کامل آماده تحویل به متقاضیان است و تمام مجوزهای آن گرفته شده که تنها نیاز است کد ملی سرمایه‌گذار به دستگاه های مسئول ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش‌ترین هدف گذاری ما این است که فرصت‌های گردشگری اعم بوم‌گردی ها را در حواشی جاده‌ها راه اندازی کنیم هرچند برخی از بو‌م‌گردی‌های ما نیز که فاصله 30 کیلومتری از حاشیه جاده دارند نیز آخرهفته‌ها تکمیل هستند.

وی درپایان گفت: کلنگ زنی مجتمع گردشگری در محل بدرانلوی بجنورد با مساحت هفت هکتار طی این هفته از محل همین تسهیلات خواهد بود.

انتهای پیام /

منیژه سهرابی راد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی صنایع دستی و گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی

صفری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت دار شهرداری‌های استان تعریف شده است و در جهت ایجاد درآمد پایدار و خودکفایی شهرداری ها، مشارکت آنها در طرح‌های اقتصادی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه در این زمینه از شهرداران استان خواسته شده تا با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری، زمینه مشارکت در این طرح‌ها را فراهم کنند، افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های اقتصادی شهرداری‌های استان حمایت می‌کند.

صفری اظهار کرد: به کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی بلا استفاده در حوزه مدیریت شهری به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی این حوزه تعریف شده و بر همین اساس موضوع محوری در اولویت گذاری برنامه‌های شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۲، موضوع سرمایه‌گذاری بوده و امید داریم که امسال هم در امتداد برنامه‌های از پیش تعیین شده تحولات خوبی در حوزه‌های اقتصادی شهرداری‌ها را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید

پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی با اشاره به کسب رتبه سوم شهرداری‌های استان در شناسایی و ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری در سطح کشور، بیان کرد: شهرداری‌های خراسان جنوبی ۷۰ فرصت مهم سرمایه گذاری را در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری شناسایی و با ثبت آن در سامانه متمرکز کشوری مقام سوم را در بین ۳۰ استان کشور به دست آورده اند.

او تصریح کرد: با توجه به نتایج مثبت این طرح، موضوع سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری‌ها در طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های امسال هم قرار دارد و امکان مشارکت و همکاری با شهرداری‌ها در این زمینه برای اشخاص حقیقی و حقوقی و مشارکت دیگر شهرداری‌ها فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • روستای اصفهک طبس در راه جهانی شدن
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی