Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:54:56 GMT

شناسایی باغ پسته‌ای با قدمت 800 سال در زواره اصفهان + فیلم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۸۶۵۰

‍‍‍‍‍‍

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: باغ پسته‌ای در زواره با قدمت 800 سال شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، ‌مهدی مشهدی با بیان اینکه یکی از مجموعه های ارزشمندی که در شهرستان اردستان شناسایی شده، باغ پسته‌ای در زواره است که قدمت درختان ‌آن به 800 سال پیش برمی‌گردد، افزود: بررسی صورت گرفته نشان می دهد قدمت کاشت پسته در زواره خیلی بیشتر از شهرهای کشور است که در زمینه کشت پسته فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم‌چنین به خانه تاریخی حجازی موغار که به دوره قاجار بازمی‌گردد، اشاره کرد و گفت: با پیگیری مالک این خانه تاریخی ثبت ملی شده و پرونده ثبت ملی پنج اثر طبیعی شهرستان شامل درخت چنار روستای همسار، درختان بادام چند صد ساله روستای نیسیان، درختان پسته ۸۰۰ ساله زواره و تل شیطان کویر زواره هم آماده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان در ادامه از فراهم شدن مقدمات برگزاری همایش روز ملی قنات در آینده نزدیک در منطقه اردستان نزدیک خبر داد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: در پایش‌های کارشناسان در جنگل‌های این شهرستان، ۳ کانون طغیان آفت جوانه‌خوار بلوط در نزدیکی شهر ربط، ۳ کانون در مسیر سردشت - میرآباد و ۳ کانون دیگر در مسیر جاده آبشار شلماش و منطقه بیوران شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال محلول‌پاشی با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های این شهرستان به ۲ شیوه پیمانی و مشارکتی انجام می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون محلول‌پاشی ۵۰۰ هکتار به پیمانکار داده شده و ۲ هزار هکتار نیز به صورت مشارکتی با همکاری دهیاران و شورا‌های‌اسلامی شهر انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: این محلول تنها کرم جوانه‌خوار بلوط را از بین می‌برد و برای سایر حیوانات، پرندگان و گیاهان هیچ گونه خطری ندارد.

وی اظهار کرد: کرم آفت جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط از قسمتی از برگ‌های درختان بلوط استفاده می‌کند و باعث می‌شود این درختان از نظر رشد سالانه خود عقب افتاده و به‌تدریج در چند سال آینده خشک شود.

ابراهیمی افزود: پروانه جوانه‌خوار بلوط (Tortrix viridana L) که در چند دهه اخیر، گونه‌های مختلف بلوط را مورد حمله قرار داده و آفتی بسیار مخرب است که باعث کاهش رویش چوب، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی شده و حتی باعث مرگ‌ومیر درختان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • فیلم| لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • (ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان