Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته گردشگری سمینار آموزشی "چگونه ارزان و ارزشمند سفر کنیم" توسط موسسه آموزشی گردشگری جهاد دانشگاهی هرمزگان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در بندرعباس با حضور بیش از 150 نفر از فعالین گردشگری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این سمینار آموزشی با هدف آشنایی با تکنیک‌های سفر ارزان به ایران و جهان برای تورگردانان و علاقه‌مندان به سفر و طبیعت‌گردی برگزار شده و مدرس آن "عرفان فکری" مدرس بین‌المللی گردشگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این دوره بامهارت سفر به روش کوله گردی، نحوه استفاده از خدمات اقامت ارزان و یا رایگان، تکنیک‌های تعامل با جامعه محلی (میزبان) در کشورهای مختلف، آموزش فن و هنر چانه‌زنی و گرفتن تخفیف در کشورهای مختلف، ترفندهای استفاده بهینه از خدمات حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری، آشنایی با فن طراحی سفرهای انفرادی یا گروهی ارزان آشنا شدند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان در این سمینار آموزشی ضمن تبریک هفته گردشگری اظهار کرد: امیدوارم برنامه‌هایی که درزمینهٔ ترویج فرهنگ گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان تدوین می‌شود با موفقیت پیش رود و به سرمنزل مقصود برسد.

محمد دلپسند افزود: از سال 97 که دور جدید فعالیت‌های آموزشی گردشگری را در جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان آغاز کردیم تا امروز موفق شدیم بیش از هزار نفر را در حوزه توانمندسازی شاخه‌های مختلف گردشگری آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: از سال 97 تا امروز در حوزه صنایع‌دستی بیش از 600 نفر، در حوزه‌های آموزش کوتاه‌مدت سایر رشته‌ها بیش از 300 نفر و درمجموع دو هزار نفر در موسسه آموزشی گردشگری جهاد دانشگاهی هرمزگان آموزش دیده‌اند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان عنوان کرد: نیاز و اشتیاق فعالین حوزه گردشگری در استان هرمزگان از مهم‌ترین دلایل برگزاری این دوره‌ها بوده و از دیگر دلایل مهم آن سیاست‌های کلان جهاد دانشگاهی در کل کشور و استان هرمزگان مبنی بر آموزش‌های صحیح و اصولی این حوزه در جهت ترویج فرهنگ گردشگری بوده است.

دلپسند خاطرنشان کرد: اگر قرار است صنعت گردشگری به شکل صحیح، اصولی و ساختارمند در سراسر کشور توسعه یابد چاره‌ای جز این نیست که آموزش‌های صحیح و اصولی هم برای فعالان گردشگری و برای ترویج فرهنگ گردشگری شکل گیرد.

وی اضافه کرد: برای اینکه صنعت گردشگری بتواند به‌عنوان موتور توسعه، یکی از منابع توسعه پایدار و از منابع پاک جایگزین نفت در کشور موردتوجه قرار بگیرد نمی‌تواند صرف‌نظر از آموزش به این امر دست یابد.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان بیان کرد: این آموزش است که فعالین گردشگری را توانمند و آن‌ها را به‌عنوان کارگزاران و مجریان برنامه‌های توسعه گردشگری در کل کشور فعال‌تر می‌کند.

دلپسند اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مسئولیت دارد تا جایی که در توان دارد در کنار سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار گیرد و علاوه بر آموزش آکادمیک و دانشگاهی به آموزش‌های کوتاه‌مدت و موردی نیز ورود کند و آن‌ها را در سراسر استان هرمزگان، جزایر و کلیه شهرستان‌های استان پایه‌گذاری کرده و پیش برد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان نیز در این سمینار افزود: متأسفانه امروزه نیازی که جامعه به مسئله آموزش دارد به‌اندازه کافی جدی گرفته نشده است.

محمد فلاح کهن تصریح کرد: برای جا انداختن هر مسئله باید اندیشه، انگیزه، عشق و روند کار در نظر گرفته شود و آموزش در یادگیری روند پیشبرد کارها امری تأثیرگذار است.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی یونسکو در خصوص آموزش عنوان کرد: آموختن باید برای دانستن، به کار بستن، زیستن و با هم زیستن باشد؛ متأسفانه در امر آموزش کنکور تمامی اهداف آموزش‌وپرورش کشور ما را بلعیده و جایی برای مهارت‌آموزی نگذاشته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه گردشگری یک صنعت است و صنعت نیاز به تخصص دارد، خاطرنشان کرد: فعالین گردشگری باید برای رفع موانع گردشگری مطالبه گری کنند چراکه مطالبه جامعه هدف می‌تواند قانون را تعدیل کند.

فلاح کهن اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از سه جزیره جدا از هم تشکیل شده که وظیفه ما تقریب این سه جزیره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی با تأکید بر اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد که باید به همین ظرفیت‌ها پرداخته شود، افزود: باید بر پهنه‌های گردشگری کار کنیم چراکه هرمزگان کلکسیونی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان بیان کرد: با تلاش‌های بسیار بندر تاریخی کنگ ثبت ملی شد و این در حالی است که شهرها و بنادر تاریخی زیادی در هرمزگان ازجمله در شهرستان بشاگرد چنین ظرفیتی را دارند که متأسفانه هنوز دیده نشده‌اند.

فلاح کهن اظهار کرد: اعتقاد بنده این است که گردشگری را ابتدا باید از استان خود شروع کنیم، اول به استان گردی و بعد به ایران‌گردی و جهان گردی بپردازیم.

به گزارش ایسنا، به مناسبت هفته گردشگری، موسسه آموزشی گردشگری جهاد دانشگاهی هرمزگان اقدام به برگزاری کارگاه آموزش تخصصی مدیریت تورهای ورودی و خروجی (پکیج نویسی تور در گردشگری) ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، جهانگردی و راهنمایان گردشگری با سخنرانی عرفان فکری کرده است.

همچنین دوره آموزشی آشنایی با ترفندهای بازاریابی با رویکرد گردشگری در تاریخ هشتم مهرماه 98 ساعت 9 لغایت 14 در جهاد دانشگاهی همزگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاوره و ثبت‌نام با شماره 07633684409 تماس گرفته و یا در جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان حضور به هم رسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هرمزگان منطقه هرمزگان استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی عباس صفدری رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان را در سمت خود ابقا کرد.

همچنین رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد، علی منصفی راد رییس واحد سمنان، دکتر رضا حسین زاده رییس واحد آذربایجان غربی و مهندس ابوذر پورمدنی رییس واحد صنعتی اصفهان را برای مدت دو سال در سمت خود ابقا کرد.

به گزارش ایسنا، در این حکم آمده است:

انتظار می‌رود نسبت به استفاده از کلیه ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه‌های انسانی جهاددانشگاهی به‌ویژه تقویت نقش‌آفرینی اعضای آن واحد سازمانی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ارتقاء جهاددانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقاء علمی و عملی جهاددانشگاهی اهتمام ورزید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد