Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرزین‌نیا که سال گذشته، طرح مستند «کنترپوان» او در جلسات پیچینگ دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت موفق به دریافت جذب سرمایه‌گذار شد، در گفت وگو با روابط عمومی این جشنواره اظهار کرد: نزدیک به یک دهه است که بسیاری از جشنواره‌های مستند زمینه‌ای را برای برگزاری جلسات پیچینگ فراهم می‌کنند. فیلمسازان و پخش‌کنندگان از جمله افراد حاضر در این فستیوال‌ها هستند و فضای جشنواره فرصت مناسبی برای مطرح کردن ایده‌ها و جذب سرمایه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیدارهای فیلمسازان و پخش‌کنندگان در جشنواره می‌تواند در قالب پیچینگ بصورت استاندارد و درست برگزار شود؛ به این صورت که طرح‌ها به دبیرخانه ارائه شوند و در نهایت طرح‌های خوب فرصت ارائه در جلسات بیابند.

فرزین‌نیا با اشاره به برگزاری نخستین جلسات پیچینگ در دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت تصریح کرد: جشنواره سینماحقیقت کمی دیر به برگزاری جلسات پیچینگ روی آورد، اما همین هم مغتنم است و امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه سال گذشته، امسال بسیاری از دوستان من طرح‌های خود را برای حضور در این جلسات ارائه دادند و فکر می‌کنم تعداد متقاضیان بیشتر از سال قبل باشد.

این مستندساز با تاکید بر تعداد نه چندان بالای سرمایه‌گذاران در جلسات سال گذشته پیچینگ سینماحقیقت گفت: تعداد بالای سرمایه‌گذاران در جلسات شانس کارگردانان را بالا خواهد برد. البته تعداد تهیه‌کنندگان ایرانی که رغبت به سرمایه‌گذاری در حوزه سینمای مستند داشته باشند بسیار محدود است اما مسئولان جشنواره می‌توانند تمهیداتی را بیاندیشند تا افرادی که مسئول فاند جشنواره‌های خاص در کشورهای مختلف هستند و یا سرمایه‌گذارانی که از تولیدات مستند بین‌المللی حمایت می‌کنند، به جلسات پیچینگ سینماحقیقت دعوت شوند.

فرزین‌نیا درباره‌ پروژه «کنترپوان» توضیح داد: این مستند پرتره درباره‌ شخصیت و فعالیت‌های رکن‌الدین مختاری است که یکی از آهنگسازان و ویولنیست‌های چیره‌دست و معروف موسیقی ردیفی ایران بوده است. او اواخر دوره قاجار و اوایل حکومت پهلوی اول می‌زیسته است. رکن‌الدین مختاری کاراکتر متناقضی دارد چرا که علاوه بر این‌که آهنگسازی صاحب‌نام بوده، در شهربانی کار می‌کرده و فعالیت‌های سیاسی هم داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: نام فیلم از یک واژه موسیقایی برداشت شده است. زمانی که نت زیر و بم را همزمان به کار می‌برید، به هارمونی که ایجاد می‌شود «کنترپوان» می‌گویند. تدوین این مستند به زودی به اتمام می‌رسد و تلاش داریم با این اثر در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور داشته باشیم.

عوامل تولید مستند «کنترپوان» عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: محمد فرزین‌نیا، تصویربردار: عباس حسین‌زاده، تدوین‌گر: عادل محبتیان، صدابردار: هادی سلیمان‌زاده، صداگذار: حسین مافی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی بعد از ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی و امضای تفاهم نامه ساخت مستند تلویزیونی «اهل ایران» در محل فرمانداری شهرستان دشتی با حضور نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: شهرستان دشتی از ظرفیت‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون برخوردار است.

شهرستان دشتی را یک شهرستان آبی خاکی دانست و افزود: ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های تاریخی، علمی و فرهنگی، جهاد و شهادت، فقاهت، کشاورزی، معادن و صنایع و نیز جاذبه‌های تاریخی و گردشگری احصاء و معرفی شود.

وی از آمادگی مجموعه فرمانداری جهت تهیه و ساخت مستند «اهل ایران» و همکاری با مجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این زمینه خبر داد.

تهیه کننده و کارگردان برنامه مستند «اهل ایران» گفت: مستند «اهل ایران» مستندی است که اهل ایران را به تصویر می‌کشد.

اسماعیل حسینی گفت: اهل ایران که در این مستند به تصویر کشیده می‌شوند کسانی هستند که با امکاناتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنها فراهم کرده توانسته‌اند با همت خود و بهره گیری از علم و خلاقیت خود به نقطه‌ای برسند که باعث افتخار باشند.

وی افزود: به طور کلی معرفی شهرستان دشتی از جنبه‌های مختلف به مردم ایران از اهداف تهیه مستند اهل ایران است که از شبکه مستند پخش خواهد شد.

تفاهم نامه ساخت مستند «اهل ایران» بین فرماندار دشتی و نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید

کد خبر 6080213

دیگر خبرها

  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟