Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری در دانش‌آموزان است.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۹ سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش‌آموزی توجه کرده‌اند تا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فهمیده بیان کرد: پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ زمینه ساز رشد و پرورش فرزندانمان در راستای تحقق سازی آرمانهای ایران اسلامی است.
این مسئول تصریح کرد: این پرسش که همواره از سوی رئس جمهوری ایران در ابتدای سال تحصلی مطرح می شود در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان موثر است که شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی آن به مدارس ارسال می شود
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی جدید ریاست جمهوری با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که " آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن‌تر و دوست داشتنی تر شود؟"
فهمیده مخاطبین پرسش مهر ریاست جمهوری را دانش آموزان دختر و پسرهمه دوره های تحصیلی به جز دانش آموزان دوره اول ابتدایی و معلمان کلیه دوره های تحصیلی ذکر کرد.
وی ادامه داد: نوزدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری در البرزبا مشارکت بیش از ۸۰ هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در مرحله آموزشگاهی اجرایی شد که بیش از یک هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند و از میان آنها چهار دانش‌آموز و یک فرهنگی حائز رتبه برتر کشوری شدند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی فهمیده معاون پرورشی آموزش و پرورش پرسش مهر پرسشگری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است