Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:12:15 GMT

پرواز تهران از فرودگاه سهند برقرار می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۱۲۸۷

پرواز تهران از فرودگاه سهند برقرار می‌شود

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این دیدار اهمیت اقتصادی و فرهنگی شهرستان مراغه و لزوم برقراری پرواز هفتگی از فرودگاه سهند مطرح شد که مورد موافقت هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی همچنین قول مساعد داد در صورت گشایش در وضعیت هوانوردی کشور، میزان پروازها از فرودگاه سهند افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمحمدی همچنین گفت: درخصوص برقراری پرواز تبریز- اربیل هم مذاکرات لازم انجام شد و بررسی‌های لازم در این خصوص توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مراغه و مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نیز استاندار را در این دیدار همراهی کردند.

فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران نفت و راه و ترابری افتتاح شد.

در طول سال‌های گذشته این فرودگاه بارها دچار تعطیلی و برقراری مجدد پروازهای داخلی شده است.

فرودگاه سهند مراغه دارای یک پایانه مسافری به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع با تمامی امکانات رفاهی برای مسافران است.

همچنین، با بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه سهند به طول سه کیلومتر و عرض ۳۰ متر در سال ۱۳۹۲ شمسی، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم شده است.

این فرودگاه دارای پارکینگ هواپیما به مساحت ۱۰ هزار مترمربع است.


۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»

بعد از فرود یک هواپیمای اتیوپیایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت که روی آن عبارت «تل‌آویو» حک شده بود، سازمان هواپیمایی لبنان فورا شرکت صاحب این هواپیما را مجبور کرد تا عبارت مذکور را پاک کند و دیگر چنین موضوعی تکرار نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سازمان هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای اتیوپیآیی که عبارت «تل آویو» روی آن حک شده بود و متعلق به شرکت خطوط هوایی اتیوپی است در فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» در بیروت به زمین نشست که این مسئله واکنش لبنان را به همراه داشت.

در بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان آمده است که هنگام توقف هواپیما در جایگاه مخصوص آن در فرودگاه بیروت نیروهای حراست فرودگاه متوجه حک عبارت تل‌آویو روی بدنه این هواپیما شدند که خیلی کوچک حک شده بود و از مسافت دور نمی‌توانستیم آن را تشخیص دهیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که لبنان از شرکت خطوط هوایی اتیوپی خواست تا در این زمینه توضیح دهد و مسئولان این شرکت اعلام کردند که آنها معمولا نام فرودگاهی که هواپیما برای اولین بار بعد از خرید در آن فرود می‌آید را روی هواپیما حک می‌کنند و همین مسئله درباره این هواپیما نیز صدق می‌کند و مسئولان شرکت قبل از پرواز هواپیما به سمت فرودگاه بیروت متوجه این موضوع نبودند.

بر اساس بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان، طرف لبنانی از شرکت مذکور اتیوپی خواست تا بسیار سریع عبارت حک شده روی بدنه این هواپیما را قبل از برخواستن آن از فرودگاه بیروت پاک کند و شرکت مذکور نیز این درخواست را انجام داد و اقدام به پاک کردن عبارت تل‌آویو از روی بدنه هواپیما کرد.

سازمان هواپیمایی لبنان همچنین از شرکت مذکور اتیوپیایی خواست بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا آرم یا عبارت‌های دیگری که مرتبط با رژیم صهیونیستی است بعد از این روی هواپیماهای این شرکت قبل از فرود آنها در فرودگاه بین المللی بیروت حک نشده باشد.

در ماه مه 2023، لبنان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی TUS AIR قبرسی را از پرواز در حریم هوایی لبنان یا فرود در فرودگاه بین المللی این کشور منع کرده است، زیرا برخی از سهام آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیردتاکید وزیر خارجه لبنان بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!