Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:00:39 GMT

تشدید برخورد با رانندگان خاطی در راه‌های خلخال

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۱۷۳۰

تشدید برخورد با رانندگان خاطی در راه‌های خلخال

سرهنگ علیرضا صحبتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور فیزیکی ماموران پلیس راه و استفاده از خودروهای کنترل نامحسوس ترافیک و تشدید برخورد با رانندگان متخلف منجر به کاهش قابل توجه حوادث رانندگی شده است.

وی گفت: برغم افزایش قابل توجه مسافران و گردشگران ورودی از سمت استان گیلان در تابستان امسال و ورود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از سمت راه‌های اسالم و پونل به خلخال ، اقدامات پیشگیرانه موجب شد که حوادث رانندگی در حوزه استحفاظی استان اردبیل نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به تردد روزانه صدها دستگاه کامیون حامل بار سنگین در راه‌های ارتباطی خلخال - اسالم و خلخال - پونل اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز در مناطق مختلف استان گیلان از منطقه جنوب استان ، راه‌اندازی تجهیزات باسکول برای کنترل تناژ بار کامیون‌ها و اعمال جریمه و توقف رانندگان متخلف برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و نیز پیشگیری از تخریب آسفالت جاده در این مسیر ضروری است.

او افزود: تردد شبانه این وسایط نقلیه در راه‌های ارتباطی مشترک خلخال - گیلان نیازمند همکاری ماموران پلیس راه استان گیلان می‌باشد.

سرهنگ صحبتی گفت: برغم ممنوعیت تردد کامیون ها از جاده خلخال - پونل در حال حاضر صدها کامیون روزانه از این مسیر به سمت گیلان حرکت کرده و به علت تخریب آسفالت جاده ناشی از اضافه بار کامیون ها سالانه اعتبارات سنگینی برای ترمیم این خرابی‌ها به دولت تحمیل می‌شود.

رضوان صادقی ، معاون امور عمرانی فرماندار خلخال نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هر سال اعتبارات کلانی برای ترمیم خرابی‌هایی ناشی از تردد کامیون‌های با بار غیرمجاز در این ۲ راه هزینه می‌شود.

او افزود: پیش از این انواع راهکارهای پیشگیرانه از اضافه بار کامیون‌های حامل شن و ماسه از خلخال به سمت گیلان از جمله اعمال جریمه برای صاحبان کارخانه‌های تولید این مصالح و حتی تعطیلی و پلمب برخی از کارخانه‌های متخلف مانع از ادامه تخلفات تردد کامیون‌های با بار غیرمجاز در راه‌های ارتباطی خلخال - گیلان نشده و در حال حاضر راه‌اندازی باسکول برای کنترل بار در ابتدای مسیرها و حضور ملموس ماموران پلیس راه بهترین راه‌کار ممکن در این خصوص است.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.
۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی پلیس راه خلخال حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان خواستار نظارت میدانی و برخورد لازم با گرانفروشی قطعات  و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران وسائط نقلیه سنگین شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سوم اردیبهشت ماه حسین عبدالهی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان به رئیس اتحادیه خدمات فنی و تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین ارسال کرده، آمده است: پیرو گزارش های متعدد رانندگان و کامیونداران مبنی بر گرانفروشی قطعات و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان و عدم رعایت نرخ نامه های ابلاغی آن اتحادیه، خواهشمندیم ضمن نظارت میدانی و برخورد لازم با متخلفان، دستور فرمایید نرخ مصوب اتحادیه در کلیه تعمیرگاه ها و همچنین نمایندگی های مجاز خودروهای دیزلی به نحوی که قابل رویت باشد، الصاق گردد.جهت اطلاع از سال 1397 کرایه حمل کالا بر مبنای هزینه ها محاسبه و تعیین می گردد و یکی از مهمترین پارامترهای موثر در تعیین نرخ حمل هزینه های تعمیر و نگهداری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال