Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد گفت: وجود سرای سالمندان در اسدآباد به علت مشکلات تردد به استان یک ضرورت بوده که با درخواست از استان از یکسال گذشته به جد پیگیر راه اندازی مرکز نگهداری سالمند در این شهرستان هستیم.

اکبر احمدی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی اسدآباد دارای 83 سالمند تحت پوشش بهزیستی است که از این تعداد سالمند 20 سالمند دارای معلولیت جسمی و 63 سالمند مددجوی امور اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر سالمند ماهیانه بالای یک میلیون تومان در مراکز نگهداری دارای هزینه است، افزود: برای کاهش این هزینه ها و برای مرتفع شدن مشکل سالمندی که نیاز به پذیرش در مراکز نگهداری داشته باشد، با اقدامات لازم بهزیستی از طریق یارانه دولتی، 70 درصد هزینه نگهداری را دولت و مابقی با مشارکت خانواده پرداخت می شود.

احمدی‌منش پرداخت مستمری، آموزش های خودمراقبتی، غربالگری قلبی- عروقی، ارائه وسایل توانبخشی، مراقبت در منزل و خدمات درمانی را از جمله خدمات ارائه شده به افراد سالمند تحت پوشش بهزیستی عنوان و تصریح کرد: بهزیستی شهرستان در بحث استفاده از وسایل کمک توانبخشی به افراد غیر تحت پوشش نیز کمک های لازم را ارائه داده و می دهد.

وی در ادامه با اشاره به هفته جهانی سالمند از سوم تا نهم مهرماه با شعار «فرصت های برابر برای تمام سنین» خاطرنشان کرد: در راستای هفته سالمند برنامه های مختلفی در شهرستان درنظر گرفته شده که بازدید از منزل سالمندان، همایش پیاده روی، همایش ورزش صبگاهی، همایش سالمندان با محوریت سلامت سالمندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت تغذیه سالم سالمندان برخی از برنامه های این هفته خواهد بود.

احمدی‌منش با بیان اینکه سالمندان نیازمند شادی و نشاط اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: همراه با افزایش سن و پیر شدن دوره جدیدی از چرخه زندگی انسان نمایان می شود و در صورت فراهم شدن امکانات و شرایط لازم، این دوران می تواند تولد دوباره ای برای انسان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سرای سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید

به گزارش خبرنگار مهر، اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب شیر به همراه هیئت‌های دوچرخه سواری، کوهنوردی و ورزش‌های همگانی همایش منطقه‌ای گسترده ای را ساعت ۶ صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت به یاد ورزشکار فقید زنده یاد علیرضا خداشناس برگزار می‌کند.

اداره ورزش و جوانان شهرستان عجب شیر تا فردا چهارشنبه ثبت نام خود از این همایش ورزشی را ادامه خواهد داد. تاکنون استقبال گسترده ای از این همایش شده است که نگاه اهالی ورزش دوچرخه سواری در رشته کوهستان را به خود اختصاص داده است.

زنده یاد علیرضا خداشناس یکی از برجسته‌ترین ورزشکاران استان آذربایجان شرقی بود که آبان ماه سال گذشته در یک سانحه ورزشی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر 6086861

دیگر خبرها

  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات