Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:02:25 GMT

سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۲۰۶۰

سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشن تلویزیون اینترنشنال(RT)، طبق نظریه ای جدید دانشمندان معتقدند سیاره نهم در منظومه شمسی ( که هنوز کشف نشده) در حقیقت یک سیاهچاله بزرگ است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی محققان دانشگاه «کل تک» شواهدی از سیاره نهم یا سیاره «ایکس» در منظومه شمسی رصد کردند. به گفته این محققان سیاره حجم این سیاره عجیب ۱۰ برابر زمین است است و  مدار آن دور خورشید حدود ۲۰ هزار سال زمینی طول می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فاصله سیاره ایکس تا خورشید نیز ۴۵ تا ۱۵۰ میلیارد کیلومتر تخمین زده می شود.

اما اکنون دو فیزیکدان معتقدند «سیاره ایکس»مرموز  اصلا سیاره نیست بلکه یک سیاهچاله است که تمام مواد اطرافش را به سمت خود می کشد.

آنها معتقدند در صورت صحت این نظریه،  شواهدی از اشعه های گاما نیز وجود خواهد داشت. اشعه های گاما درنتیجه برخورد میان ذرات ماده تاریک در فضای اطراف سیاه چاله به وجود می آیند.

این دو فیزیکدان در تحقیق خود اشاره کرده اند  سیاهچاله مذکور که با مشخصات سیاره ایکس مطابقت داشته باشد، چنان متراکم است که احتمالا به اندازه یک توپ بولینگ خواهد بود.

محققان معتقدند انجام تحقیقات با تکیه بر اینکه شی آسمانی مذکور یک سیاره است، احتمال کشف های جدید را محدود می کند.

جیمز آنوین یکی از مولفان این پژوهش و استادیار دانشگاه ایلینوی در شیکاگو می گوید: ما پیشنهاد می کنیم به جای جستجو برای نور قابل رصد ، به دنبال اشعه های گاما یا اشعه های کهکشانی باشیم  تا ماهیت شی آسمانی را کشف کنیم.

این محققان اکنون تصمیم دارند با کمک اطلاعات تلسکوپ فضایی Fermi Gamma-ray شواهدی قدرتمند برای پشتیبانی از نظریه خود بیابند.

کد خبر 4732861

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی منظومه شمسی زمین نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات موبایل ناسا هوش مصنوعی گوگل فناوری نانو فیس بوک شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

شمسی پور رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پارسال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان چهارمحال و بختیاری ۳۴ درصد کاهش یافت.

وی افزود:در این مدت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد.

بیشتر بخوانید

انجام بیش از ۴۳ هزار ماموریت اورژانس در سال ۱۴۰۲

شمسی پور از ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ در پارسال در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۳ هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

وی همچنین از ۳۱ مورد غرق شدگی در این مدت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ستارگانی که به سرعت لاغر می‌شوند
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد
  • موضوع امسال روز زمین چه خواهد بود؟
  • ناسا سیاره مریخ را بمباران کرد!
  • فیلم| اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی
  • حلقه‌ای برای زندگی در فضا | در این ابرسازه حیات جریان خواهد داشت
  • (ویدئو) اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی
  • اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی + فیلم
  • ویدیو/ اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی