Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌های این دانشگاه همچون رشته پزشکی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حسن قوامی اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به سال گذشته در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی، پرستاری و بینایی‌سنجی ۲۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر رشته‌ها خیلی تفاوتی در ظرفیت پذیرش ایجاد نشده است. همچنین کاهش جذب دانشجو نیز نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: پذیرش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جدید در تمام مقاطع و رشته‌ها ۱۷۲۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰۰۴ دانشجو دختر و ۷۱۶ دانشجو پسر هستند.

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد تشریح کرد: پراکندگی دانشجویان در مقاطع مختلف بدین شرح است که در مقطع کارشناسی از ۶۵۳ دانشجوی پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری، ۴۰۷ دانشجو دختر و ۲۴۶ دانشجو پسر هستند. در مقطع دکترای عمومی از ۴۱۰ دانشجوی پذیرفته شده، ۱۸۸ دانشجو دختر و ۲۲۲ دانشجو پسر، در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۳۵ دانشجو پذیرفته شده، ۱۸۵ دانشجو دختر و ۵۰ دانشجو پسر هستند. همچنین در مقطع PHD از ۷۵ دانشجوی پذیرفته شده، تعداد دانشجویان دختر  ۵۳ نفر و تعداد دانشجویان پسر ۲۲ نفر است.

قوامی گفت: بیش از ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بومی استان خراسان هستند. بیشترین جذب دانشجو در رشته پزشکی عمومی و کمترین جذب در رشته فوریت‌های پزشکی است.

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد افزود: در تخصصی بالینی پزشکی از ۲۱۰ دانشجوی پذیرفته شده، ۱۲۵ دانشجو دختر و ۸۵ دانشجو پسر و در فوق تخصص این گرایش نیز از ۲۱ دانشجوی پذیرفته شده، ۹ دانشجو دختر و ۱۲ دانشجو پسر هستند. در مقطع کاردانی به صورت کلی ۴۶ دانشجوی پسر پذیرفته‌ایم. در تخصص دندانپزشکی از ۲۲ دانشجوی پذیرفته شده، ۱۶ دانشجو دختر و ۶ دانشجو پسر هستند.

قوامی در رابطه با پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مجموع امسال ۲۳ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده‌اند که تعداد دختران  ۱۰ نفر  و تعداد پسران  ۱۳ نفر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش دانشجوی رشته پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

پری سیما علیزاده موفق به کسب مدال طلا در سومین دوره مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری سوئیس ویژه اعضای فدراسیون با حضور ۸۳۰ مخترع از ۳۶ کشور جهان در آگوست ۲۰۲۳، کسب مدال طلا در چهاردهمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات خاورمیانه در کشور کویت با حضور ۲۰۰ مخترع از ۴۰ کشور جهان در فوریه ۲۰۲۴ و همچنین کسب عنوان INV از فدراسیون بین المللی مخترعین جهان شد.

از دیگر افتخارات دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ثبت اختراع در ایران با عنوان سیستم انتقال نور خورشید با استفاده از فیبر نوری برای یونیت دندانپزشکی جهت استفاده در ترمیم‌های کامپوزیتی و کمک به تشخیص پوسیدگی دندان است.

بیشتر بخوانید

مدال نقره بر گردن کارآموز مکانیک خودرو خراسان جنوبی

پری سیما علیزاده دانشجوی ترم ۶ دندانپزشکی گفت: هم اکنون MVP اختراع اولم را ساخته ام و به دنبال گام‌های بعدی از جمله تجاری سازی این محصول هستم، همچنین یک سری ایده دیگر برای اختراع‌های بعدی دارم که انشاءالله به نتیجه مطلوب برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد