Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-24@19:53:27 GMT

پمپئو از اقدام اروپا علیه ونزوئلا استقبال کرد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۲۴۰۱

پمپئو از اقدام اروپا علیه ونزوئلا استقبال کرد

به گزارش وانانیوز، 

 «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه «توییتر» خود ضمن استقبال از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا، خواستار افزایش فشارها بر دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا شد.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، اتحادیه اروپا در تاریخ 27 سپتامبر 2019 (پنجم مهرماه) لیست مقام‌های تحریم‌شده ونزوئلا را از 18 تن به 25 تن بسط داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در توییتر خود ضمن اتهام زنی به مقامات دولت ونزوئلا اینگونه نوشت: «ما از تحریم‌های جدید علیه مقامات رژیم مادورو که در شکنجه و نقض حقوق بشر مشارکت داشتند، استقبال می‌کنیم».

وی سپس با تأکید بر ادامه فشارها به دولت مادورو ادعا کرد: «ما باید به افزایش فشار بر مادورو و دوستان نزدیک به وی ادامه دهیم تا ونزوئلا را از کابوسی که آنها بر مردمشان تحمیل کرده‌اند، رها سازیم».

در سال 2018، اتحادیه اروپا، 18 تن از مقامات ونزوئلا را در لیست تحریم‌های خود قرار داد و در 27 سپتامبر سال جاری میلادی، این لیست را به 25 نفر بسط داد.

طبق این گزارش، در میان افراد و شخصیت‌هایی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، نمایندگانی از نیروهای امنیتی ونزوئلا و اطلاعات این کشور به چشم می‌خورند و اتحادیه اروپا، اتهام شکنجه و نقض حقوق بشر علیه این افراد مطرح کرده است.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور، سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

از آن زمان به بعد، واشنگتن تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا با تحمیل فشارهای اقتصادی به دولت ونزوئلا، مادورو را وادار به کناره‌گیری از قدرت کند.

با اینحال، مادورو هشدار داده است که ونزوئلا برای مقابله با هرگونه مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین آمادگی دارد.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود