Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان ایرانی ضمن تلاش برای تولید باتری‌هایی سازگار با محیط زیست، از تولید باتری مبتنی بر جذب دی اکسیدکربن خبر داده اند که تا ۵۰۰ بار قابل شارژ مجدد است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان ایرانی در تلاش برای تولید باتری‌هایی با سازگاری بیشتر با محیط زیست، از تولید باتری مبتنی بر جذب دی اکسیدکربن خبر داده اند که تا ۵۰۰ بار قابل شارژ مجدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این باتری در مقایسه با باتری‌های لیتیومی عادی در ابعاد و حجم مشابه می‌تواند تا هفت برابر بیشتر انرژی را در خود ذخیره کند و لذا در صورت افزایش قابلیت شارژ مجدد جایگزینی مناسب برای باتری‌های قدیمی لیتیومی است.

پژوهشگران ایرانی در دانشگاه ایلینویز شیکاگو (UIC) که این باتری را ابداع کرده اند می‌گویند با طراحی مجموعه‌ای از واکنش‌های الکتروشیمیایی در این باتری توانسته اند دی اکسیدکربن را به کربنات جامد مبدل کنند.

علیرضا احمدی پریداری طراح اصلی این باتری دی اکسیدکربن در این مورد گفته است: برای افزایش قابلیت شارژ مجدد باتری یادشده پوسته‌های نانوی دی سولفید مولیبدن به کاتالیزور کاتد اضافه شده اند و نوع جدیدی از الکترولیت هیبریدی ساخته شده از یک مایع یونیزه شده و دی متیل سولفوکسید به کار گرفته شده اند.

به گفته امین صالحی خوجین، دیگر همکار این طرح، ترکیبات خاص به کار گرفته شده در این باتری، تولید اولین باتری طبیعی از جنس کربن و لیتیوم را ممکن کرده است. برای تجاری سازی این محصول هنوز راه درازی در پیش است.

از دیگر محققان ایرانی دست اندر کار این طرح می‌توان به لیلی مجیدی، محمد اسدی، امیر چرمانی، سینا رستگار، زهرا همت، بهارک سیاح پور، بدری نریانان و پدرام عباسی اشاره کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باتری قابل شارژ کاتالیزور باتری قابل شارژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تحلیلگر ایرانی ساکن لندن به فعالیت مجدد گشت ارشاد: به مسئولان التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان بردارید

به گزارش جماران؛ قیس قریشی تحلیلگر مسائل خاورمیانه در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

به عنوان یک شهروند ایرانی که در حد خودم کنار کشورم ایستادم از مسئولین بالادستی خواهش میکنم، التماس میکنم، حاضرم به دست و پاشون بیوفتم که در این شرایط کشور دست از این رفتار های حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان اونم درست در شرایطی که ایران دست بالا را در منطقه پیدا کرده و موازنه قدرت را به نفع خود تغییر داده بردارید .

التماستون میکنم پس از این دستاوردهای راهبردی و سرنوشت ساز یک هواپیمای اوکراینی و مهسا امینی دیگه نسازید و ثمر و محصول خون شهدا رو هوا نکنید.

والله تو زندگیم به دست کسی جز پدر و پدربزرگم نیوفتادم ولی حاضرم هرجایی برم و هر طور التماس و خواهش کنم.

به والله این خط صهیونیست است!

 

 

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • واکنش تحلیلگر ایرانی ساکن لندن به فعالیت مجدد گشت ارشاد: به مسئولان التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان بردارید
  • خطرات و عوارض باتری به باتری خودرو
  • چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم؟
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس