Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکان و اطعام چندهزار نفری زائران اربعین در مواکب‌الاتحاد کانون‌های مساجد، برپایی هشت موکب از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق و برگزاری نشست‌های اربعین در ۶۳ کشور جهان از موارد مطرح در نشست کارگروه مردمی اربعین است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست کارگروه مردمی اربعین صبح امروز هشتم مهر ماه در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست، مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری که در اربعین حسینی در مسیر پیاده روی اربعین مواکب الاتحاد را برپا می کنند، به ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه هایشان پرداختند.

 

در این نشست، نادعلی زاده با اشاره به برپایی موکب از سوی این کانون در شهر کربلا و مسیر نجف تا کربلا، گفت: برپایی نماز جماعت اول وقت، راه اندازی غرفه کودک و اهدای جوایز به آنها بخشی از فعالیت های این موکب است.

 

مدیر موکب فاطمه الزهرا(س) استان مازندران با اشاره به اینکه در این موکب سه هزار نفر از زائران حسینی اسکان خواهند یافت، افزود: اطعام و اارئه خدمات پزشکی توسط تیم پزشکی مستقر بخشی دیگر از فعالیت های این موکب است.

 

خدمت رسانی به بیش از 80 هزار زائر در موکب کانون جوادالائمه(ع)

 

بنا بر این گزارش، «محمدرضا عبداللهی» نیز در این نشست با اشاره به برپایی موکب هایی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری خراسان رضوی در شهرهای کاظمین و کربلا، گفت: در موکب کانون جوادالائمه(ع) به بیش از 80 هزار زائر خدمات ارایه می شود؛ ضمن اینکه برای زیارت اولی ها نیز در موکب ها برنامه هایی اجرا می شود. همچنین موکب «شهدای هویزه» در منزل یکی از عراقی ها فعال شده و خدمات گسترده فرهنگی و پذیرایی به زائران ارائه می کند.

 

این گزارش می افزاید: «هاشم شیرازیان» هم در این نشست با اشاره به برپایی دو موکب «اصحاب خراسانی» و «قمر بنی هاشم(ع)» توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان شمالی، گفت: تلاش می کنیم برنامه ختم قرآن و برنامه های فرهنگی برای زوار حسینی در این موکب ها اجرا شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی همچنین افزود: کانون «الغدیر» در نجف مجری برنامه های ویژه ای همچون غرفه کودک و فعالیت های فرهنگی با حضور مبلغین است.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام «سبزکار» هم به ارایه گزارشی از بخشی از فعالیت های در نظر گرفته شده از سوی موکب های کانون های مساجد این استان پرداخت و گفت: اجرای طرح نیابت از شهدا، ارائه خدمات بهداشتی درمانی، راه اندازی ایستگاه نانوایی، ایجاد غرفه فرهنگی در موکب حضرت مهدی(عج) برای زائران در نظر گرفته شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان جنوبی ابراز کرد: ضمن اینکه در موکب های برپا شده از سوی کانون های مساجد برنامه روایت گری اربعین، نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه کتاب و نیز برنامه های جذاب برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

برگزاری نشست های اربعین در 63 کشور

 

این گزارش می افزاید: در ادامه این نشست مرادی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: «جایزه بین المللی اربعین» ازجمله برنامه های در نظر گرفته شده از سوی این سازمان است. همچنین با رایزن فرهنگی ایران در عراق هماهنگی هایی صورت گرفته تا نشست علمی فرهنگی اربعین در عراق برگزار شود.

 

وی به تکریم 2500 نفر از موکب داران عراقی در تهران اشاره کرد و گفت: این موکب داران عراقی اخیرا با مقام معظم رهبری دیدار کردند که در میان آنها 16 موکب دار اهل سنت و پنج موکب دار مسیحی نیز حضور داشتند.

 

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست کارگروه مردمی اربعین، در پایان خاطرنشان کرد: 85 نمایندگی این سازمان در 63 کشور جهان در آستانه اربعین حسینی اقدام به برگزاری نشست های فرهنگی در خصوص اربعین می کنند؛ ضمن اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی نیز در تلاشیم تا محتواهای مناسب را ارایه دهیم.

 

بنا بر این گزارش، راشد، نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در این نشست به ارایه گزارشی از برنامه های این مجمع در اربعین حسینی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع) با کشورهای مختلفی در ارتباط است، به همین جهت بخش بین الملل این مجمع تلاش دارد در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهانی شدن اربعین گام هایی بردارد.

 

وی از برپایی هشت موکب در مسیر نجف به کربلا و بغداد به کربلا توسط مجمع جهانی اهل بیت(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: این موکب ها تلاش دارند خدمات فرهنگی گسترده ای ارائه دهند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی کانون های مساجد هفته دفاع مقدس پیاده روی اربعین ایلام سبک زندگی اسلامی مسجد طراز اسلامی موکب اربعین اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین