Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طالبی زاده به نقش فناوری‌های نوین در زمینه افزایش میزان دقت در زمینه صدور اسناد مالکیت تک برگ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با استفاده از سامانه شمیم نقاط نقشه‌های ثبتی با خطای کمتر از ۳ سانتی متر تهیه و برداشت و اسناد مالکیت کاداستری بر اساس این نقشه‌ها صادر می‌شوند که این امر باعث کاهش میزان اختلافات در پلاک‌های ثبتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 13:24 - 08 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۲۱۵ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گردهمایی مشترک مدیران کل و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ادارات ثبت استان که به منظور بررسی مسائل و هماهنگی بیشتر پیرامون تثبیت اراضی ملی شمال استان برگزار شد، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: اولویت کاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تسهیل خدمت رسانی به مردم با استفاده سامانه‌های مکانیزه است و در این راستا تثبیت مالکیت اراضی دولتی و تعیین حدود مستثنیات مردم در اولویت کاری ادارات ثبت استان قرار دارد.

وی به بحث کمبود نیروی انسانی متخصص خصوصاً نقشه بردار در ادارات ثبت اشاره و بیان کرد: کمبود نیرو باعث اختلال در سرعت خدمت رسانی به مردم و ارباب رجوع شده است و سعی مدیران و مسئولین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بر آن بوده که با استفاده از فناوری‌های نوین کمبود نیروی انسانی را به نوعی جبران نمایند و باعث تسریع خدمت رسانی به مردم شریف استان کرمان شوند لکن ارائه برخی خدمات ثبتی منحصر به وجود افراد متخصص مثل نقشه بردار جهت حضور در محل وقوع ملک و تهیه نقشه کاداستری می‌باشد و کمبود نقشه بردار باعث کندی امور و اختلال در پاسخگویی به مردم شده است.

این مقام قضایی به نقش فناوری‌های نوین در زمینه افزایش میزان دقت در زمینه صدور اسناد مالکیت تک برگ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با استفاده از سامانه شمیم نقاط نقشه‌های ثبتی با خطای کمتر از ۳ سانتی متر تهیه و برداشت و اسناد مالکیت کاداستری بر اساس این نقشه‌ها صادر می‌شوند که این امر باعث کاهش میزان اختلافات در پلاک‌های ثبتی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تثبیت بیش از ۷۶ درصد اراضی ملی استان دستاورد‌های مهمی را در زمینه پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و حفظ حقوق دولتی به دنبال داشته است خاطر نشان کرد: با بررسی مشکلات موجود در خصوص باقیمانده اراضی ملی تثبیت نشده، برنامه عملیاتی برای شش ماهه دوم سال جاری تدوین شده که در این گردهمایی به تمامی روسای واحد‌های ثبتی و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ابلاغ می‌شود.

طالبی زاده با اشاره به اینکه تمامی دستاورد‌های کسب شده در زمینه صدور سند برای اراضی ملی و دولتی ماحصل تعامل این اداره کل با ادارات متولی امر زمین و مسکن می‌باشد، بیان داشت: روسای ادارات ثبت اسناد و املاک با حفظ تعامل خود با مسئولین شهرستانی خصوصاً ادارات منابع طبیعی می‌توانند باعث تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به مردم و نیز حفظ حقوق بیت المال شوند.

در ادامه این گردهمایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان برگزاری این نشست را نوعی کارگاه آموزشی دانست و افزود: اجرای کاداستر جدای از الزامات قانونی در واقع نوعی وظیفه شرعی و میهنی است و از آنجا که وظیفه اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفظ اراضی ملی است، موفق شده ایم در این زمینه اقدامات مثبت و قابل قبولی انجام دهیم.

رجبی زاده در ادامه مساله تثبیت و سند دار نمودن اراضی ملی را نوعی مساله اجتماعی دانست که با تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی استان بسیاری از مسائل اجتماعی و حتی مراجعات به دستگاه قضایی و درگیری‌ها کاهش خواهد یافت.

در ادامه این نشست روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی تمامی شهرستان‌های شمالی استان با ارائه گزارشی از پیشرفت وضعیت تثبیت اراضی ملی در حوزه کاری خود، مسائل و مشکلات پیش رو را بیان نموده و راهکار‌های لازم برای حل این مشکلات ارائه شد.   بیشتر بخوانید:   ساماندهی املاک دولتی با جدیت در دستور کار است
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان منابع طبیعی استان کرمان طرح کاداستر اراضی ملی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد / جلوگیری از زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان

به گزارش خبرانلاین، با پیگیری سازمان بازرسی از تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع واقع در شهر آستارا به ارزش حداقل ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان توسط اشخاص حقیقی جلوگیری و سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

ایسنا در خبری نوشت:ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سنددار شدن اراضی «برکه پریان» با ورود این سازمان خبر داد و گفت: پیرو اطلاعیه واصله برخی افراد درخواست صدور سند مالکیت برای زمین موسوم به برکه پریان، در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا (مجاور بازارچه مرزی) به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را کردند و دستگاه‌های متولی نیز صدور سند مالکیت را در دستور کار قرار دادند.

ی افزود: پس از ورود بازرسی کل استان گیلان و با اخذ اصل پرونده‌های ثبتی، مطالعه و مداقه فنی مستندات و نیز شنیدن توضیحات نمایندگان ادارات متعدد مشخص شد اراضی مذکور ملی است.

خدائیان تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود، از صدور سند مالکیت بنام شخص مدعی جلوگیری و همزمان اقدام لازم جهت هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری (کاداستر) از سوی دستگاه‎های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ثبت اسناد و املاک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط در بازرسی کل استان گیلان نهایتا دو فقره سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جمعاً به مساحت بیش از ۲۸ هکتار من جمله زمین مربوط به «برکه پریان» صادر شد.

ی یادآور شد: بر اساس نقشه و مشخصات موجود، مساحت دقیق عرصه مربوط به «برکه پریان» به میزان ۸۳۴۰۹ مترمربع است که در شرایط موجود و بر اساس حداقل قیمت کارشناس رسمی دادگستری ارزش حداقل ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومانی دارد.

خدائیان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و به دنبال پیگیری‌های بعدی سازمان بازرسی، سند مالکیت «برکه پریان» به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل و مقرر است در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازارچه مرزی آستارا در اختیار شهرداری و برای استفاده مردم عزیز آستارا قرار گیرد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888927

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد / جلوگیری از زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی «گروه موسوم به امیرمنصور آریا» تعیین تکلیف شد
  • معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا تعیین تکلیف شد
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان