Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:54:06 GMT

معلمان خود را با دیگران مقایسه نکنند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۳۴۰۷

معلمان خود را با دیگران مقایسه نکنند

 حسین خنیفر  در آیین استقبال از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ افزود: شما معلمان باید عشق به کار معلمی برای قدم گذاشتن در این مسیر داشته باشید.
وی با اشاره به برخی از فنون یادگیری و آموزش برای دانشجو معلمان و توجه و مطالعه در خصوص کشور، زبان و  فرهنگ گفت: انسان بدون برنامه انسان بدون کارنامه و ساکن سرزمین سوخته آرزوهاست، شما جوانان جهانی از توان و ظرفیت بالا هستید، قدر آن را بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خنیفر سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی را سالهای طلایی زندگی دانست و گفت: این دوره سن، مطالعه، تدوین تجارب، هنر و گرفتن تصمیم های بزرگ است. انسان های بزرگ محصول تصمیم های بزرگ هستند و هر انسانی که در این دوره از زندگی تصمیم های بزرگی نداشته باشد، عادی زندگی خواهد کرد.
 رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه به حساس بودن به مسائل، جدیت و مداومت در کار و سوخت گیری علمی در این سن تاکید و تصریح کرد: عمیق و دقیق درس بخوانید نه زیاد. از حافظه های دیداری، نوشتاری و شنیداری خود استفاده کنید تا مطالب را یاد بگیرید.
وی با تاکید بر ضرورت مهار دنیای مجازی خاطر نشان کرد: عصر حال حاضر عصر شیشه ای است با هفت نکته که دانشجو معلمان باید به آن توجه کنند. عصر حاضر عصر قدرت، سرعت، فرصت، ثروت، اطلاعات، ارتباطات و دنیای مجازی است در این دنیای مجازی بیایید حقیقی زندگی کنیم  و معلم وارسته ای باشیم.

دانشگاه فرهنگیان دانشگاه تزکیه است 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)  مبنی بر اینکه "أول العلم معرفة الجبار و آخر العلم تفویض الأمر إلیه"  گفت: معرفت الجبار امام حسین علیه السلام عرفات بود ایشان اوج معرفت بودند و  تفویض و امرالیه در روز عاشورا و در گودال قتلگاه به انجام رسید.

 حجت الاسلام علی عسگری با بیان اینکه مشکل اصلی و نابسامانی جامعه در مسائل سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی بر می‌گردد، افزود: نه معرفت ما معرفت است و نه تفویض الامر به خدا درست صورت گرفته است

 وی با بیان اینکه مشکل اصلی و نابسامانی جامعه به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر می‌گردد، با اشاره به معرفت الجبار و تفویض الامر الیه، خاطر نشان کرد: نه معرفت ما معرفت است و نه تفویض الامر به خدا درست صورت گرفته است.
عسگری دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه تزکیه برشمرد و ادامه داد: اینجا دانشگاه تزکیه است همچنان که عاشورا دانشگاه تزکیه بود، دانشجو معلمان باید مبانی تزکیه را جدی بگیرند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشجو معلمان به عنوان معلمان آینده باید مانند حضرت زهرا(س) و  حضرت زینب (س) نقش آفرین باشند، اظهار داشت: شما  پا جای پای زینب کبری(س) کسی که عظمت آفرین قیام عاشورا بود گذاشته‌اید.
وی با بیان اینکه اراده موتور حرکت و آتشی است که در باطن و دل انسان ها این جرقه زده می شود، تصریح کرد:  اراده شما اراده عاشقانه ای است که معلم شده اید. در مرحله دوم باید ریاضت را بکار ببرید با جدیت درس بخوانید، مشکلات را تحمل کنید و سختی های مسیر را مبنای نظر قرار دهید.
وی با تاکید بر لزوم توجه و آموختن معرفت، ادامه داد: شما باید ثمره تعالی خود، ثمره تعالی جامعه و دانش آموزانتان اثرگذاری از نوع معرفت ربوبی و تفویض امر به خدا باشد.


آینده جامعه ما در گرو کار معلمان است
داوود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کار معلمی را کاری بسیار حساس و پیچیده و مهم برشمرد و گفت: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت تعلیم و تربیت،  درمی یابیم که مهمترین نهاد در مجموعه آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.
محمدی با بیان اینکه در صورت وجود اشتباه معلمی، این اشتباه منجر به دگرگونی در جامعه و انحراف روح و روان افراد خواهد شد، اظهار داشت: اگر قرار است آموزش و پرورش سامان یابد و سمت و سوی درست پیدا کند باید معلم شایسته تربیت کنیم.
وی معلم و دانش آموز را رکن اصلی نظام  تعلیم و تربیت  دانست که مسئولان باید در خدمت این دو عنصر باشند، خاطرنشان کرد: معلمان وظیفه مهم تعلیم و آموزش دانش آموزان برای آینده جامعه را برعهده دارند؛ آینده جامعه در گرو کار معلمان است .
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه و حمایت از تربیت معلم، تصریح کرد: به نظر می رسد اگر مشکلات اقتصادی سیاسی اجتماعی در جامعه داریم در حوزه تعلیم و تربیت اشکلاتی وجود داشته و معلم باید این مشکلات را رفع کند.
وی مشکلات موجود را ناشی از کم توجهی به وضعیت معلمی و نظام تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد: مسئولان امر می بایست امکانات و فضای لازم را برای دانشجومعلمانی که می خواهند در آینده عهده دار تعلیم و تربیت شوند فراهم و فضایی شاداب و شایسته برای پرورش و آموزش آنان ایجاد کنند.
محمدی در پایان با تاکید بر اهمیت رفتار و منش معلمان در کلاس درس، اظهار داشت: متوجه باشیم در کلاس درس چگونه برخورد می کنیم، رفتار و منش شما برای دانش آموزان می تواند الگو باشد.

کار فرهنگی کار حاشیه ای نیست
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: جامعه غرب امروزه در مواجهه با احساسات و عواطف در نهاد خانواده دچار تفریط شده و وضعیت خانواده در غرب و زندگی ماشینی با چالش های جدی روبه رو است. در صورتی که در نگاه اسلامی و جامعه اسلامی و ایمانی وقتی توجه به این سرچشمه های ایمانی و فطری وجود داشته باشد و باور و عمل به آن داشته باشیم شرایط نسبت به غرب کاملاً متفاوت خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید امین الله دادگر تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون آنگونه که باید و شاید به موضوع آداب و اخلاق اسلامی در برخی از حوزه‌ها توجه نشده و کوتاهی می شود که از جمله آنها می توان به تعامل دانشجویان با همدیگر که در برخی از آنها، متأسفانه سقوط وجود دارد. اشاره کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان جزء دانشگاه های سرآمد در زمینه تعاملات دانشجویان با یکدیگر از لحاظ اخلاقی و رفاقتی و دوستانه و احترام به همدیگر است. اظهار داشت: البته آسیب هایی هم هست که به آنها اشاره شده است. گاهی مشاهده می شود در دانشگاه های دیگر خانواده‌ها از نوع تحصیل و وضعیت علمی فرزند خود اطلاعی ندارند و گاهی آنقدر مسائل حاشیه ای وجود دارد که کمتر به مباحث علمی پرداخته می شود.
دادگر در خصوص سبک زندگی دانشجو در سراهای دانشجویی با اشاره به حجاب برتر و افتخار به همه دانشجویان محجبه و چادری که با اختیار و عشق چادر را انتخاب کرده‌اند، گفت: گاهی شنیده می شود که برخی از دانشجویان مدت زمان زیادی را صرف آماده کردن خود برای رفتن به یک مجلسی خارج از محیط دانشگاه می کنند که این زیبنده نبوده و الگوی بدی است؛ نباید به این الگوها توجه کرد و باید الگوهای خوب را دید و به کسانی که از لحاظ اخلاقی و شخصیت و منش و ویژگی های انسانی و اسلامی الگو هستند توجه کرد و با آنها ارتباط برقرار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان گفت: در همه مراکز دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حضور دارد و آماده همکاری و تعامل با دانشجویان در زمینه های مختلف فرهنگی تربیتی و سیاسی است.
وی افزود: باید به این مسئله مهم توجه داشت که کار فرهنگی کار حاشیه ای نیست و از دیگر مسائل مهم در این زمینه موضوع پرسشگری است که نباید از آن غفلت کرد که با پرهیز از تهمت‌ها و رعایت ادب اخلاق و رفتار درست و به صورت جدی می تواند بسیار اثربخش و کارگشا باشد. اگر این اتفاقات افتاد می توانید یک افسر خوب در عرصه جنگ نرم باشید؛ زیرا امروز دشمنان انقلاب هجمه های متعددی در عرصه های گوناگون دارند و می توانید نقش دانشجویی خود را در این زمینه ها ایفا کنید.

به نقش زنان در جنگ کمتر پرداخته شده است
مشاور امور بانوان رییس دانشگاه فرهنگیان به گوشه هایی از نقش بانوان در ایام دفاع مقدس پرداخت و گفت: موضوع  جنگ و پرداختن به آن متاسفانه بیشتر نگاه ها مردانه است و به نقش و حضور زنان توجه کمتری شده است. در فیلم ها و کتاب ها و برنامه ها نیز به نظر می رسد که به این نقش پر اهمیت کمتر پرداخته شده است. مسئولان می بایست به این موضوع بسیار مهم توجه ویژه‌ای معطوف کنند.
مهناز احمدی افزود: اگرچه تعداد شهدا و جانبازان مرد در این دوران بسیار بیش از شهدا و جانبازان زن است، اما اگر قرار بود به همسران شهید یا همسران جانباز درجه ایثارگری داده شود، مطمئناً تعداد آنها بسیار بیشتر از مردان بود. وقتی مادری هم نقش مادری و هم نقش همسری را در این مسیر ایفا می کند، اگر نخواهیم اسم آن را جانبازی و ایثارگری بنامیم پس باید چه چیزی بر آن اطلاق کرد؟
مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان همچنین در خصوص شهدای زن نیز افزود: متاسفانه در سرتاسر کشور کمتر دیده می شود که اسم کوچه و یا خیابانی به نام یک شهید زن باشد.
وی ادامه داد: تا فرصت هست باید به سراغ یادگاران شهدا یعنی مادران و همسران شهدا برویم و از این ظرفیت های بسیار بزرگ استفاده کنیم و با جمع آوری تاریخ شفاهی شهدا در حفظ و نشر فرهنگ انقلاب اسلامی موثر باشیم. متاسفانه بسیاری از این مادران و همسران شهدا به رحمت خدا رفته و این تاریخ و میراث گرانبها را با خود برده اند.
مشاور رییس دانشگاه گفت: این روحیه اخلاص فقط در زمان جنگ نبود بلکه در ادامه هنوز هم این روحیه در میان مردان و زنان کشور ما دیده می شود. دانشجویان می توانند در حفظ و گسترش این روحیه اخلاص ایثار و همکاری و همیاری هم در میان خود و هم در انتقال آن به نسل های آینده بسیار موثر باشند.

آیین استقبال از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸با حضور حجت الاسلام علی عسگری معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس و مسئولان دانشگاه برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس ریاست دانشگاه فرهنگیان معلمان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)

بزرگترین ورزشکاران جهان چقدر درآمد دارند؟ و درآمد ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی در مقایسه با هم چگونه است؟ در اینفوگرافی زیر طبق محاسبات فوربس، ورزشکارانی را که بیشترین درآمد را در رشته های ورزشی مختلف داشتند، به تصویر کشیده شده است.

به گزارش روزیاتو، درآمدهای گزارش شده در پردرآمدترین ورزشکاران جهان از مه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ را پوشش می دهد. درآمدها شامل درآمدهای درون زمینی (حقوق، پاداش، جایزه) و خارج از میدان (تبلیغات و …) است.

پردرآمدترین ورزشکار جهان کیست؟

کریستیانو رونالدو با درآمد ۱۳۶ میلیون دلاری بین مه ۲۰۲۲ و مه ۲۰۲۳، پردرآمدترین ورزشکار جهان بود. انتقال او به باشگاه النصر عربستان سعودی رکورد بزرگترین قرارداد در این ورزش را در آن زمان ثبت کرد.

در اینجا نحوه مقایسه او با پردرآمدترین ورزشکاران دیگر جهان آمده است.

توجه: ارقام گرد شده اند.

لبرون جیمز، فوق ستاره لس آنجلس لیکرز، بیشترین درآمد را در بسکتبال کسب کرد (کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار)، که تقریباً دو برابر بیشتر از لوئیس همیلتون، پردرآمدترین راننده فرمول ۱ است که در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدود ۶۵ میلیون دلار به خانه برد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که چگونه درآمد خارج از زمین می تواند به طور قابل توجهی به درآمد کل برخی از ورزشکاران کمک کند.

توجه: ارقام گرد شده اند.

این اختلاف بیشتر در مورد راجر فدرر که در سال ۲۰۲۲ پس از آخرین بازی در لیور کاپ بازنشسته شد، مشهود است. با این حال، معاملات گسترده او با یونیکلو، رولکس و مرسدس بنز و همچنین سهام او در شرکت On، همچنان او را در صدر این لیست ها نگه می دارد.

همراه با رونالدو و جیمز، این سه ورزشکار سلبریتی رشته ورزشی خود در نظر گرفته می شوند و بدون شک به آنها کمک می کند تا قراردادهای پرسود و معاملات تجاری را تضمین کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است