Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، برچسب های یادشده با استفاده از سلولهای نازک خورشیدی پروسکایت تولید شده اند و هدف از طراحی آنها تولید حسگرهایی ارزان قیمت است که بدون باتری برای ماه ها و حتی سال ها قابل استفاده باشند.

بر اساس پیش بینی های پژوهشگران، تعداد محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا که به راحتی از قابلیت اتصال به شبکه های رایانه ای و تبادل داده برخوردارند، تا سال ۲۰۲۵ به ۷۵میلیارد واحد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حجم از محصولات اینترنت اشیا به حسگرهایی برای جمع آوری،ذخیره سازی و انتقال داده نیاز دارند و این امر مستلزم مصرف انرژی زیادی است.

این کار از طریق باتری های عادی گران و سنگین و نیز سیم کشی ممکن نیست و از همین رو طراحی حسگرهای خورشیدی سبک و ارزان در دستور کار دانشمندان قرار گرفته است. از این حسگرها می توان برای سنجش و کنترل دائمی دمای هوا،میزان طوبت و غیره استفاده کرد.

در این برچسب های مدارهای الکترونیکی کار گذاشته شده که قادر به تبادل سیگنال های الکترونیکی بوده و اطلاعات ذخیره شده در تراشه های خود را به همین شیوه منتقل می کنند. برچسب های یادشده می توانند کاربردهای امنیتی، مراقبت و ردگیری داشته باشند و برای قیمت گذاری و خرید سریع کالا هم به کار روند.

کد خبر 4732678

منبع: مهر

کلیدواژه: حسگر اینترنت اشیا امنیت اطلاعات نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات موبایل فناوری نانو ناسا گوگل هوش مصنوعی فیس بوک شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی

به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، آقای برادران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به رشد تولید در این حوزه گفت: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۸۲۲ هزار تن تولید داشتیم که به نوعی می‌توانیم بگوییم که در این صنعت به خودکفایی یا خود اتکایی کامل رسیده‌ایم. بر این اساس، در حال حاضر تولید داخل محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی نیاز بازار را برطرف می‌کند. آقای قدیری، تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی می‌گوید: کیفیت محصولات ما دقیقاً کیفیتی است که رقابت می‌کند با کالا‌های صادراتی، چه از لحاظ بسته‌بندی و چه از لحاظ کیفیت، اسانس و رنگ بندی که کیفیت فوق العاده اسانس و رنگ بندی کالا‌های ما منحصر به فرد است. بر اساس این گزارش، گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان است و تولید کنندگان این صنعت می‌گویند ممنوعیت واردات کمک شایانی به این صنعت کرده است. آقای مرادی، تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی می‌گوید: حدود چهار سال پیش برخی از محصولات در کشور تولید نمی‌شد و فقط وارداتی بودند و ممنوعیت واردات در این حوزه باعث شده است تولید رشد خوبی داشته و تنوع محصولاتمان بیشتر شود.  آقای امامی، تولیدکننده ماشین آلات صنعت شوینده‌ها می‌گوید: ما خط کامل تولید مواد را می‌سازیم، از تصفیه آب گرفته تا مخازن ساخت، پرکن، دربند و لیبل زن و تمامی تجهیزاتی که در مواد شوینده نیاز است. صادرات برخی نشان‌های تجاری در این حوزه سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در محصولات شوینده و حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه آرایشی بهداشتی برای کشور ارزآوری داشته است. آقای بحیرایی، تولیدکننده محصولات بهداشتی نیز معتقد است: محصولات ما از نمونه‌های اروپایی بهتر است و در حال حاضر به کشور‌های همسایه صادر می‌شود، اما باید تولید را گسترش دهیم، زیرا هم به لحاظ ارزی برای ما آورده دارد و هم برای ما افتخار ملی محسوب می‌شود که محصولی را که ما چند سال تحریم بودیم در حال حاضر نه تنها تولید کننده آن هستیم بلکه آن را صادر هم می‌کنیم.  یادآور می‌شود ۲۵۰ تولید کننده در حوزه مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی فعالیت دارند که محصولات جدید و توانمندی‌هایشان را در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی در تهران تا یکم اردیبهشت ماه ارائه کرده‌اند.  همچنین در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژانتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت. در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه به نمایش درآمده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     گزارشی از رضا صفاری، خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان