Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:24:31 GMT

رشد ۹۰ درصدی صادرات از مرز ریلی سرخس

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۳۸۳۱

رشد ۹۰ درصدی صادرات از مرز ریلی سرخس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان گفت: خراسان رضوی با بارگیری ۵۳۳ هزار تن کالای صادراتی، رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده که دارای سهم ۸۷ درصدی از کل صادرات مرز سرخس در ارتباط با کشور‌های آسیای میانه است.

او گفت: ایستگاه شهید مطهری دارای رتبه نخست صادرات ریلی است به طوری که در امسال  ۲۹۸ هزار تن بارگیری صورت گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۴۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل راه آهن خراسان در خصوص دلایل رشد صادرات به کشور‌های آسیای میانه افزود: با افزایش زیرساخت‌ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکو‌ها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل در ایستگاه شهید مطهری، ظرفیت بارگیری همزمان، از ۵۰ دستگاه واگن به ۲۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن خراسان، بازار جدید سیمان درکشور ازبکستان برای اجرای پروژه‌های زیربنایی آن کشور، تلاش در جهت تامین واگن مورد نیاز صادرکنندگان از سوی راه آهن و بخش خصوصی از کشور‌های آسیای میانه، اعطای مجوز‌های لازم برای تسهیل در تامین واگن خارجی جهت حمل محمولات صادراتی از کشور‌های آسیای میانه از قبیل اختصاص سهمیه از واگن‌های مسقف وارده به صاحبان کالا و ارائه تخفیف به کرایه حمل واگن‌های خصوصی و جلسات چندجانبه با واحد‌های تولیدی را سایر دلایل رشد صادرات درامسال  بیان کرد.

مصطفی نصیری ورگ بیان کرد: با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی، رونق اشتغال و تحقق به اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات از طریق شبکه ریلی، سبب افزایش درآمد واحد‌های تولیدی و همچنین جذب بازار‌های جدید در کشور‌های آسیای میانه می‌شود.

او تاکید کرد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۷۷ درصدی بوده و عمده مقاصد آن نیز کشور ازبکستان با سهم ۸۰ درصدی و ترکمنستان، قزاقستان و ... از دیگرکشور‌های مقصد صادرات از مرز سرخس هستند.

نصیری ورگ افزود: حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی را رقم می‌زند و در این بین صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود بخشیده و سبب کسب درآمد‌های ارزی برای تأمین نیاز‌های وارداتی در کشور می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح

استفاده از مسیر ریلی، راهی به سمت گسترش اقتصاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل صاردات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در ابتدای این جلسه موضوع امور زیرساختی مرز مطرح و تصمیماتی درباره امور اداری و عمرانی با مشارکت همه دستگاه‌ها گرفته شد.
همچنین در این جلسه ساعت کاری مرز بررسی و مقرر شد طبق پروتکل دو کشور ایران و ترکمنستان تبادل کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ و ۳۰ بین دو کشور انجام شود.
با توجه به اینکه دیوار مرزی در حال ساخت است مقرر شد موضوع ساخت سر درب نیز پیگیری شود و به صورت مشترک ساخت آن انجام شود.
پیگیری حضور سفیر یا سرکنسول ایران در ترکمنستان در مرز سرخس از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان این جلسه بازدید میدانی از روند ساخت دیوار مرزی توسط اعضا انجام شد.

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک