Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امسال نیکوکاران تهرانی با آزادی ۳۲۹ مددجوی نیازمند، اصفهانی‌ها با تسهیل شرایط رهایی ۳۰۰ محکوم جرایم غیرعمد و گیلانی ها با فراهم کردن زمینه رهایی ۲۳۷ بدهکار مالی و دیه در صدر فهرست خیران آزادی‌ قرار دارند.

براساس این گزارش، هم اکنون تعداد ۸ هزار و ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در سطح ندامتگاه‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که نزدیک به ۳ درصد این افراد زنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، با وجود کاهش زندانیان مهریه اما متاسفانه بدهکاران مالی ناشی از «صدور چک» و «تعهد مهریه» بیشترین طیف بدهکاران جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چک دیه زنان مهریه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه

حامد مومنی‌نژاد با اعلام اینکه این حوزه قضایی فاقد زندانی مهریه است گفت: در حالی که پیشر شهرستان اشتهارد دارای زندانی مهریه بود با تلاش‌های انجام شده از تیرماه ۱۴۰۱ هیچ شخصی بابت عدم تادیه مهریه محبوس نشده است و همچنین پیش از آن نیز با بررسی تک تک پرونده‌های مربوط به مهریه، هیچ شهروندی از این حوزه قضایی از این بابت در زندان نیست.

رئیس دادگستری اشتهارد  با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پرونده‌های مهریه در این حوزه قضایی متذکر شد: با اتخاذ سیاست‌های کاهش جمعیت زندان، این موفقیت کسب شد که مرهون برنامه‌های متعدد از جمله تسریع در پذیرش اعسار و استفاده از ظرفیت‌های قانونی ذکر شده در «قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی» برای شناسایی اموال و پرداخت مهریه و در صورت احراز اعسار زوج، تقسیط آن بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه تدوین شده در این حوزه قضایی، پرونده‌های مربوط به مهریه را رئیس دادگستری شخصا رسیدگی می‌کند تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضائیه کاهش زندانی مهریه است تلاش شده با رسیدگی توسط رئیس حوزه قضایی از ظرفیت موجود قانونی استفاده شود تا ضمن افزایش رضایت، بررسی درخواست‌های اعسار با سرعت بیشتری انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان