Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:41:45 GMT

ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها در اهواز

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۴۵۶۵

ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها در اهواز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: ساماندهی دستفروشان و وانت بارها، رفع مشکلات بازارچه‌های محلی در راستای ایجاد رضایت شهروندان در اولویت برنامه قرار گرفته است.

بابک ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه قابل انکار نیست بنابراین راهبرد حذف دستفروشان منطقی و متناسب با واقعیت‌های جامعه و نگاه مدیریت شهری نیست، اظهار کرد: با معضلات اجتماعی باید با نگاه آسیب شناسانه روبه رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفظ نظم، ایجاد امنیت روانی و ارتقاء زیبایی بصری مطالبه شهروندان است و نمی‌توان نسبت به بی‌نظمی، آشفتگی و سد معابر شهری بی تفاوت بود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز ادامه داد: برای ساماندهی دستفروشان علاوه بر اینکه نظم شهر باید حفظ شود چرخه اقتصادی این بخش از جامعه نیز نباید دچار آسیب جدی شود.

وی گفت: گام نخست ساماندهی از هسته مرکزی شهر اهواز در منطقه یک یعنی خیابان سلمان فارسی (نادری )، خیابان امام و بازار امام آغاز خواهد شد و دستفروشان به جنب بیمارستان حضرت زهرا (س) منتقل می‌شوند.

ربیعی با بیان اینکه اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی، راهنمایی رانندگی و خدمات شهری هستیم، خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی علاوه بر آسیب شناسی و برطرف کردن نواقص و مشکلات شب بازارها، سعی می‌کنیم در مناطق هشتگانه محل های مناسبی برای کسب و کار آنان فراهم کنیم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های امروز برخورد با افرادی است که سد معبر می‌کنند البته در این موضوع بیشتر وانت بارها در شریان‌های اصلی ارتباطی شهر موجب نارضایتی شهروندان شده‌اند که ساماندهی و جمع آوری وانت بارها با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: برنامه‌های تدوین شده با استفاده از تجارب سایر کلانشهرها و بهره گیری از نظرات نخبگان در دست اقدام است و شهروندان اطمینان داشته باشند که با نگاه شهروند محوری در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی سرمایه گذاری بخش خصوصی را حلقه گمشده مدیریت در سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز دانست و گفت: در اولین فرصت بسته‌های سرمایه گذاری را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت، توان و اتکا بخش خصوصی، بسیاری از پروژه های عمرانی را با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز کنیم.

ربیعی با اشاره به سامانه ارائه خدمت در گستره بازارچه‌های محله‌ای گفت: تا چند ماه آینده با بررسی وضعیت موجود بازارچه‌های محله‌ای، نسبت به رفع مشکلات، ترمیم و بازسازی این بازارچه‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص کارکرد و عملکرد بازارچه‌های محلی از طریق سامانه ۱۳۷ به سازمان انتقال دهند.

کد خبر 391371

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر اهواز مدیریت شهری شهر شهروند دستفروشی بازارچه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پروژه‌های محله‌محور برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان در یک محله شهری با کمک مردم تعریف می‌شود و بر طیف وسیعی از مسائل از جمله خدمات، امنیت عمومی، توسعه اقتصادی یا کیفیت محیطی، تمرکز می‌کند، اظهار کرد: این پروژه‌ها ابزاری ارزشمند برای بهبود کیفیت زندگی در محله‌های شهری است.

وی تقویت روابط اجتماعی و احساس تعلق به مکان، تقویت پیوندهای اجتماعی، همکاری اهالی برای رسیدن به اهداف مشترک و بهره‌وری بیشتر منابع و امکانات محدود محله که منجر به برنامه‌ریزی دقیق می‌شود را از جمله مزایای این پروژه‌ها دانست و افزود: در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های بازگشایی گلوگاه‌های محله وحید، ارتقای بصری مادی فرح‌انگیز، ساماندهی و زیباسازی نهر عبدالله‌خان، ساماندهی فضای سبز و مبلمان شهری، در محله وحید پیش‌بینی شد که در زمان‌بندی مشخص توانستیم اجرا کنیم و با توجه به بودجه پیش‌بینی شده، اجرایی و موجب رضایتمندی مردم شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر گفت: در طبقه‌بندی و تطبیق مشکلات و خواسته‌های شناسایی شده با پیشنهادات و منابع موجود، همچنین اولویت‌بندی آن‌ها برای رفع مشکلات شناسایی شده وپروژه‌های تملک و بازگشایی گلوگاه‌های محله سیچان، ساماندهی مادی‌های سیچان و پاچنار، آرام سازی و ایمن سازی ترافیکی در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیباسازی تکیه سیچان و دیوارنگاره و هنر شهری در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیبا سازی نهر عبداله خان، روکش و ترمیم آسفالت معابر در سطح محله سیچان در برنامه بودجه منطقه قرار گرفت.

کد خبر 746249

دیگر خبرها

  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان