Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۲ انجمن عضو دفتر تحکیم وحدت درخصوص نظارت و بررسی مدارک مدیران، بیانیه‌ای خطاب به قوه قضائیه صادر کردند.

در متن بیانیه ۱۲ انجمن عضو دفتر تحکیم وحدت آمده است:

«انسان‌ها عدالت را می‌شناسند، تبعیض را دیده اند و ظلم را در تقابل با عدل می دانند و در برابر ظالم، احیای عدل را برای استیفای حقوق مظلوم؛ از حکومت خود خواستاراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی در ۲۱ بند از قانون اساسی، خود را موظف به اجرای عدالت می‌داند و این را بعنوان آرمان اصلی تحقق انقلاب ۵۷ در اصول اساسی خود قرار داده است. اما اگر بی عدالتی، تبعیض و ظلم در جامعه اسلامی نیز بروز کرد و استحقاق ها رعایت نشد، وظیفه هر فرد و نهادی است که خود را بر اصل “کلکم راع و کلکم مسئول”، موظف بداند و جامعه را برای رفع آن همراهی کند. جنبش دانشجویی هم از این اسلوب مستثنی نیست و با تکیه بر اصل مطالبه گری و مسئولیت در تقابل با اهمال و فرو کاری ها ، دست از تلاش برنخواهد داشت.

یکی از مولفه های مهم عدالت؛ تحقق “عدالت آموزشی” و برابری در بهره‌مندی از آموزش و ابزارهای آموزشی در همه‌ سطوح برای تمام اقشار جامعه است و وزارت علوم به عنوان ارگانی که وظیفه این مهم رابرعهده دارد و باید برای ایجاد شرایط یکسان تمام تلاش خودرا به کار بگیرد؛ بعضا با شکل دادن طرقی چون کمک و همراهی در ایجاد موسسه های غیرانتفاعی و مراکز آموزشی خصوصی و برپایی دوره های نیم و چند روزه که با پرداخت هزینه های گزاف در ایران و حتی خارج از کشوربرگزار می شود، امکان کسب مدارک نامعتبر، مجهول و جعلی را فراهم می کند که افرادی با سوء استفاده از این شرایط، روند کسب جایگاه شغلی و سمت های مدیریتی خود را تسهیل می‌کنند.

این امر علاوه بر برهم زدن موازنه عدالت در جامعه و عدم رعایت استحقاق اصلی افراد، سبب شکل گیری جایگاه دروغی برای کسانی می شود که با اتخاذ تصمیم های غیر کارشناسی و ناآگاهانه در سمت های مدیریتی سبب ایجاد خسارت های هنگفت به مردم و بیت المال می‌گردند.

ساخت و ساز در حریم رودخانه، ساخت و ساز در حریم گسل، انتخاب نادرست ساخت سد و چندین مثال دیگر مواردی از این دست تصمیمات نادرست است که دامان ملت را در چند حادثه اخیر کشور، به خود گرفته است.

به همین خاطر از قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور خواستاریم:

۱) صحت مدارک مدیران در سطوح مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهد تا از حضور مدیران و تصمیم گیران بی کفایت که باعث بوجود آمدن مشکلات در سطح جامعه و کشور می‌شود جلوگیری شود تا عدالت آموزشی و شایسته سالاری در جامعه برقرار گردد.
۲) مشخص کردن سازوکاری برای استعلام گرفتن مدارک افراد، تا مردم و قشر فرهیخته جامعه بتوانند از طریق آن راحت تر صلاحیت اشخاص را از نظر مدارک آکادمی مورد بررسی قرار بدهند و در انتخاب خود راحت تر باشند
۳) برخورد قاطع با تنظیم کنندگان و فروشندگان اسناد مجعول و آنانی که در سمت های مختلف شهری، استانی و کشوری که با مدارک مجعول فعالیت میکنند ، تا دیگر شاهد حضور چنین اشخاصی در سطح جامعه و مسئولین نباشیم

والسلام علی عبادا… الصالحین

امضا کنندگان این بیانیه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سجاد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی شریعتی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احزاب سیاسی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان ، بر عزم جدی تهران برای هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد
  • طرح کنترل و نظارت بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است