Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ قربانی در این گفت وگو با اشاره به نقش ورزش بدنسازی در سلامت انسان ، اظهار کرد: ورزش بدنسازی یک ورزش مادر محسوب می شود و باعث تقویت عضلات  ومحافظت از استخوان ها ومفاصل می شود به طوریکه هرچه حجم عضلات بیشتر باشد کارایی مفاصل و آسیب آنها نیز کمتر است .

این کارشناس ارشد تربیت بدنی با بیان اینکه ورزش بدنسازی در دوران میانسالی بسیار مفید است،افزود: ورزش بدنسازی در طول هفته در کنار یک یا دوجلسه ورزش هوازی  باعث تقویت سیستم قلبی وعروقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی با بیان اینکه  انسان دارای دو سن  تقویمی  و سن سلامتی است   ، گفت: سن سلامتی مشخص می کند که در سلامت کامل قرار داشته باشیم  واگر سن سلامتی پایین تر از سن تقویمی باشد  نشانه سلامتی وسرزندگی شخص  خواهدبود .

او با بیان اینکه   برای به دست آوردن سن سلامتی مفید ومتعادل ورزش بدنسازی به طور مرتب وورزش هوازی  لازم است ،خاطر نشان کرد: هرچه سن بالا می رود توده عضلانی کمتر می شود درصد توده چربی بیشتر می شود لذا برای برهم زدن این تعادل وداشتن یک تناسب اندام بدن متناسب وسالم داشتن یک برنامه تمرینی بدتسازی لازم است .

این دبیر تربیت بدنی  ادامه داد:  ورزش بدنسازی جنبه عمومی دارد وبرای سایر رشته های ورزشی  وهمه رده های سنی مفید است و با توجه به اینکه در هرمحل باشگاه بدنسازی می تواند دایر شود درنتیجه ورزشی در دسترس است ومردم می توانند به راحتی با آن رابطه برقرار کنند .

مصطفی قربانی  با بیان اینکه ورزش  بدنسازی مشکلات پیری وکهولت سن را به تعویق می اندازد ، تاکید کرد: این ورزش اگر اصولی رعایت شود سن وسال نمی شناسد  وبا تغذیه سالم و به دور از مکمل های مجازی وزودگذر که باعث حجم عضلانی کاذب می شود می تواند بر سلامتی وتندرستی انسان تاثیرمثبت وپایداری بگذارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه رشته های ورزشی سلامت مشکلات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!

به گزارش "ورزش سه"،  با اينكه طبق ليست اعلام شده از سوى فدراسيون كشتى قرار بود حسن يزدانى از امروز در اردوى تيم ملى بعد از شش ماه غيبت به دليل عمل جراحى كتف حاضر شود، اين اتفاق به اردوى بعدى موكول شد.

طبق اعلام فدراسيون حسن یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می کند.

بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد و قرار است در خردادماه در تورنمنت ارمنستان محک بخورد.

دیگر خبرها

  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • یک پژوهشگر : نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان