Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:16:06 GMT

توسعه صنایع دستی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۶۱۲۶

توسعه صنایع دستی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار مهر، پویا محمودیان بعد از ظهر دوشنبه در سفر به شهرکرد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ایران سومین کشور جهان از نظر تولید و تنوع صنایع دستی است.

وی افزود: ایران اکنون نخستین کشور جهان از تظر ثبت روستاها و شهرها است که بسیار ارزشمند است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: حوزه صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی و ایرانی ترین کالا است و برای سرمایه انسانی شامل هنرمندان و صنعتگران، صنایع دستی کالایی بسیار قابل توجه به ویژه در شرایط تحریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سامانه رسمی وزارت صنایع دستی بالغ بر ۴۵۰ هزار صنعتگر ثبت شده اما این قشر بیش از دو میلیون نفر هستند.

وی ادامه داد: این آمار برای صنعتگران غیر از حوزه فرش است و این مهم اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد زنان در حوزه صنایع دستی فعال هستند که بیشتر زنان بدسرپرست و بی سرپرست و دختران فارغ التحصیل جویای کار هستند.

وی ادامه داد: صنایع دستی در داخل و خارج از کشور با استقبال روبرو شده اما هنوز جایگاه آن در تجارت جهانی مورد رضایت نیست.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: این حوزه در سال رونق تولیدبا توجه بیشتر مسئولان روبرو شده و امید است با حمایت هاو فرهنگ سازی در حوزه صنایع دستی در دوران تحریم بهره برداری مطلوبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون جوانان فعال و خلاق در استارتاپ های تولید صنایع دستی شرکت دارند و این حوزه در اشتغال حرفی برای گفتن دارد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد معرفی شده است، گفت: امسال صادرات نمد به دلیل تحریم با مشکل مواجه شد اما امید است با همت مسئولان استان و پتانسیل موجود نمد شهرکرد جهانی شود.

کد خبر 4733216

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی شهرکرد میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص مطلب درج شده در یک سایت با عنوان «عبور آزادراه از قلب تاریخ مازندران» گفت: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائم شهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در ه‍مان زمان شرکت توسعه آزادراه‌های کشور مسیر پیشنهادی را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی وقت استعلام کرد.

او افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راه‌های کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و اداره‌کل میراث‌فرهنگی را در جریان قرار دهد.

ایزدی همچنین با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، گفت: اطلاعات ارایه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستان‌شناسی قائم‌شهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: تپه گردکوه جمنان قائم شهر تا روستای واسکس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد