Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در گزارشی نوشت: یکی از مدیران شبکه اجتماعی توییتر، افسر جنگ روانی ارتش انگلیس است.

در این گزارش آمده است: گوردون مک میلان -که شش سال پیش به دفتر شرکت رسانه اجتماعی توییتر در انگلیس پیوست- سال‌ها در تیپ ۷۷ حضور داشت، واحدی که در سال ۲۰۱۵ با هدف پیشبرد روش‌های «غیر مهلک» اعلان جنگ تشکیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیپ ۷۷ از رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک و همچنین پادکست ها، تحلیل داده‌ها و تحقیق مخاطبان برای اعلان آنچه که ژنرال «نیک کارتر» فرمانده ارتش انگلیس آن را «جنگ اطلاعاتی» توصیف می‌کند، استفاده می‌کند.

کارتر می‌گوید تیپ ۷۷ سبب می‌شود ارتش انگلیس بتواند «قابلیت رقابت در جنگ روایت‌ها را در سطح تاکتیکی» به دست آورد تا سبب شکل دهی به برداشت‌ها از درگیری‌ها شود. برخی از سربازانی که در این واحد خدمت کرده اند، می‌گویند در عملیات با هدف تغییر رفتار مخاطبان حضور داشته اند. تشخیص کاری که مک میلان دقیقاً در حال انجام آن در ارتباط با این واحد است، دشوار می‌باشد. او از پاسخ دادن به سوالات در ارتباط با نقشش در توئیتر و وزارت دفاع انگلیس خودداری می‌کند.

توئیتر اعلام کرد: ما فعالانه همه کارمندان خود را برای پیگیری منافع خارجی ترغیب می‌کنیم و این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد تیپ ۷۷ هیچ گونه ارتباطی با توئیتر ندارد غیر از این که از آن برای ارتباطات استفاده می‌کند.

مقر تیپ ۷۷ در غرب لندن واقع است. این مقر سبب دور هم جمع شدن شماری از واحد‌های موجود ارتش، مانند گروه عملیات رسانه‌ای و گروه عملیات روانی ۱۵ شده است.

به رسانه‌های انگلیسی اعلام شد که این واحد جدید «جنگجویان فیس بوک» حدود ۱۵۰۰ عضو خواهد داشت و متشکل از سربازان عادی و افراد ذخیره است. طی ماه‌های اخیر، ارتش به روزنامه نگاران انگلیسی نزدیک شد و از آن‌ها خواست به عنوان نیروی ذخیره به این واحد بپیوندند.

در حالی که این نهاد در مسئله تبلیغات دخیل است، وزارت دفاع انگلیس از استفاده از این واژه برای توصیف عملیات این واحد خودداری می‌کند.

در عوض، پایگاه اینترنتی ارتش انگلیس تیپ ۷۷ را نهادی معرفی می‌کند که هدفش «به چالش کشیدن دشواری‌های جنگ‌های مدرن با استفاده از تعامل غیرمهلک و اهرم‌های مشروع غیرنظامی به عنوان ابزاری تطبیق با رفتار‌های نیرو‌های مخالف و دشمنان است.

مک میلان که مسئولیت رسانه‌ای‌اش در توئیتر همچنین شامل پوشش اروپا و آفریقا می‌شود، یک کاپیتان در این واحد در پایان سال ۲۰۱۶ بود. وزارت دفاع انگلیس سمت فعلی او را فاش نکرده است. حضور او در تیپ ۷۷ زمانی فاش شد که او در صفحه لینکدین خود درباره این موضوع سخن گفت.

مک میلان همچنین نوشت او به سیاست و امور بین المللی علاقه دارد و در آکادمی نظامی انگلیس آموزش دیده است. او همچنین نوشت: من یک افسر ذخیره در ارتش انگلیس هستم و در تیپ ۷۷ خدمت می‌کنم که در زمینه درگیری‌های غیرمرگبار تخصص دارد.

اخیرا صفحه او اصلاح شده و دیگر نشانه‌ای از فعالیت او در تیپ ۷۷ در آن مشاهده نمی‌شود. مک میلان تنها فردی نیست که در لینکدین درباره نقشش در این واحد سخن گفته است. یک افسر سابق تیپ ۷۷ در صفحه خود نوشت که او در تیم‌های اطلاعات جنگی این واحد در انگلیس، بوسنی، فرانسه، کنیا و آلبانی خدمت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان است

سروان محمد معینی‌نسب نماینده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سبزوار گفت: ارتش غیور، جان برکف و ایثارگر، نماد اقتدار، افتخار و عزت ملی است که موجب ایجاد بیم و هراس در دل دشمنان شده است.

او افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی و دلاورمردان این نیرو در پاسداری از کیان این مرز و بوم، عزمی عالی و ایثارگری‌های خالصانه داشته و دارند و در این راه شهیدان و ایثارگران فراوانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

نماینده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با سربلندی و افتخار، به عنوان ارتشی مردمی، مکتبی، سرافراز و متکی بر تجارب گرانبهای دوران دفاع مقدس و دستاورد‌های آن، روز به روز بیشتر در سطح جهانی می‌درخشد.

معینی‌نسب با اشاره به فعالیت‌های ارتش در شهرستان سبزوار بیان کرد: فراهم کردن زمینه ساخت واحد‌های مسکونی ارتش در سبزوار در زمینی به گستره ۱۳۶ هکتار یکی از این فعالیت‌ها است که در این مجموعه هزار و ۷۰۲ قطعه زمین آماده سازی و در آن سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای واگذاری به نیرو‌های ارتش ساخته می‌شود.

او تصریح کرد: به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی و حماسه آفرینی‌های این نهاد، پیشکسوتان و بازنشستگان هشت سال دفاع مقدس با حضور در برخی مدارس شهرستان سبزوار، دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نیز رشادت‌های ارتش را تبیین کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟
  • حساسیت کاربران اینترنتی به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل! + نمودار
  • بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟
  • حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • ضرب العجل دستگاه قضا برای حل ترافیک در ایست و بازرسی خنجی بندرخمیر
  • ارتش جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان است
  • یک چهارم نهایی لیگ اروپا؛ کار دشوار لیورپول و میلان برای صعود
  • میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد