Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرزی گفت: در کنار فراخوان برای تشکیل موکب‌های دانشگاهی، مهمترین و اصلی‌ترین برنامه ستاد اربعین دانشجویی، ثبت نام و اعزام کاروانهای دانشجویی برای اجتماع و پیاده‌روی عظیم اربعین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دبیر ستاد اربعین دانشجویی آذربایجان شرقی در گفتگو با آناج ضمن تاکید به اهمیت زیارت اربعین بیان داشت: پیاده روی اربعین، همایش بزرگ و نمایش عظیم الهی است که دلالت بر زنده بودن نهضت عاشورا و امام حسین(ع) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین به عنوان عظیم ترین تجمع جهان، تبدیل به نماد وحدت و همدلی مسلمانان و شیعیان شده است و برگزاری باشکوه این اجتماع می تواند پیامهای فراوانی به جهان مخابره کند.

فرامرزی گفت: با توجه به صف بندی های جهانی شکل گرفته و همچنین شرایط تاریخی که جبهه مقاومت در آن قرار گرفته، اکنون به نمایش گذاشتن این وحدت اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

وی با اشاره به برنامه هایی که ستاد اربعین دانشجویی برای حضور باشکوه دانشجویان در این اجتماع تدارک دیده، بیان داشت: ستاد ملی دانشگاهیان با ریاست وزیر علوم و دبیری بسیج دانشجویی در کشور تشکیل شده. در استان نیز همین ستاد شکل یافته است.

وی اظهار داشت: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم طی بخشنامه ای تمامی دانشگاهها را ملزم به حمایت از این حرکت عظیم کرده است. در تمامی دانشگاههای استان فراخوان ثبت نام در قالب تشکیل موکب های دانشجویی و دانشگاهی از چند ماه گذشته انجام گرفته که با استقبال خوبی همراه بوده است. از طرفی مسابقه ویژه فیلم و عکس پیاده روی اربعین از قاب دوربین دانشجویی طراحی و اطلاع رسانی شده است.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان بیان داشت: اما در کنار همه این مباحث مهمترین و اصلیترین برنامه ستاد اربعین دانشجویی، ثبت نام و اعزام کاروانهای دانشجویی برای اجتماع و پیاده روی عظیم اربعین است.

فرامرزی افزود: پیش بینی می شود امسال قریب به 1000 دانشجوی استان در قالب کاروان های دانشجویی به عراق اعزام شوند. طی هماهنگی هایی که با ستاد عتبات عالیات استان انجام گرفته، از ظرفیت مواکب استان مستقر در نجف و کربلا و همچنین مسیر پیاده روی برای اسکان دانشجویان استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لغو روادید و وثیقه برای دانشجویان و پیش بینی استقبال گسترده از پیاده روی اربعین، برای جلوگیری از ازدحام بیش از اندازه، برنامه ریزی برای کاروانهای دانشجویی به گونه ای بوده که دو روز مانده به روز اربعین به خاک کشورمان وارد شوند.

فرامرزی در پایان گفت: طی سال‌های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی، پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام شکل گرفته است. در کنار همه ابعاد، امروز پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و قدرت امت اسلامی شده است. پیاده‌روی اربعین یک نوع قدرت نمایی شیعه محسوب می‌شود، از این رو بایستی برای آن ارزش قائل شد و در حفظ آن تلاش کرد و از آنجایی که دانشجویان در صف اول نقش آفرینی ها در انقلاب اسلامی حضور داشتند اکنون هم وظیفه سنگینی به دوش دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان به منظور بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های ورزشی، با حضور کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشوردر ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

دانشجویان می‌توانند از امروز ۲۷ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد/ مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • حمایت دانشجویان بسیجی همدان از عملیات وعده صادق
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • باغ فدک نماد وحدت مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • ۱۲۰۰ کاروان راهی عتبات عالیات شد