Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌های استان برای احداث و تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی خبر داد و گفت: بسیاری از نقاط گیلان از داشتن خدمات آتش‌نشانی استاندارد محرومند. ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هوشنگ عباسقلی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ماده 58 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، امسال معادل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان گیلان برای احداث و یا تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ارتقاء خدمات ایمنی در شهرداری‌ها را موضوع مهمی در بحث سلامت شهروندان دانست و عنوان کرد: در بخش اعتبارات دولتی تا سال گذشته از بند (و) تبصره 6 منابعی را به شهرداری‌های استان اختصاص می‌دادند که امسال این بخش اعتباری حذف شده است.

عباسقلی‌زاده از وجود تنها یک واحد آتش‌نشانی در آستارا خبر داد و با بیان اینکه باید برای افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این شهرستان برنامه‌ریزی شود تصریح کرد: در حال حاضر بندرانزلی نیز با کمبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی مواجه است و خدمات ایمنی در زمان وقوع حوادث به خوبی به مردم ارائه نمی‌شود.

1200 میلیارد تومان از محل دریافت مالیات به شهرداری‌های گیلان پرداخت شدنیروهای پیمانی مهم‌ترین مشکل شهرداری‌های گیلان استشهرداری‌های گیلان به‌شدت با کمبود اعتبارات مواجه هستند

وی با تأکید بر اینکه از چهار ایستگاه آتش‌نشانی موجود در بندرانزلی تنها دو واحد آن از استانداردهای اولیه برخوردار هستند ابراز داشت: در شهر بندرانزلی ساختمان 10 طبقه نیز وجود دارد اما امکانات و تجهیزات دو ایستگاه‌ آتش‌نشانی فعال این منطقه تنها برای اطفاء حریق ساختمان‌های 4 طبقه جوابگو است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان از نبود امکانات اولیه‌ای نظیر نردبان بلند برای دسترسی به ساختمان‌هایی بیش از چهار طبقه در بندرانزلی سخن گفت و بیان داشت: در صورت ایجاد آتش‌سوزی در چنین ساختمان‌هایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی بندرانزلی نمی‌توانند خدمات اطفاء حریق را به مردم ارائه کنند.

عباسقلی‌زاده اختصاص اعتبارات بیشتر به گیلان در حوزه تجهیز و احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی را با توجه به بافت فرسوده شهرها و سالمند بودن استان مورد تأکید قرار داد و گفت: برای این کار باید پیش‌بینی‌های لازم در شورای برنامه‌ریزی استان گیلان انجام و سپس درخواست مربوطه برای افزایش اعتبارات به تهران ارسال شود.

وی اختصاص 21 خودرو به استان گیلان که 4 عدد از آنان خودروهای مجهز آتش‌نشانی بودند را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برای امسال نیز نیازهای استان در بخش خودروهای امدادی و آتش‌نشانی برآورد و ارسال شده است و امیدواریم پس از خرید تجهیزات یاد شده سهمیه خوبی به گیلان اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در این جلسه از انجام بیش از 5 هزار عملیات در سال توسط پرسنل این سازمان خبر داد و عنوان کرد: طبق آمارهای موجود در شش ماهه نخست امسال تاکنون حدود 2 هزار و 700 عملیات و مأموریت توسط نیروهای آموزش دیده سازمان آتش‌نشانی شهر رشت انجام شده است.

رمضانی با بیان اینکه هزار و 250 عدد از این عملیات‌های انجام شده در حوزه اطفاء حریق و هزار و 450 عدد نیز در سایر حوادث دیگر انجام شده است تصریح کرد: روزانه به طور میانگین 13 تا 14 عملیات مختلف با اعزام تجهیزات لازم و پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به محل حادثه انجام می‌شود.

وی معضل بافت فرسوده شهر رشت را یکی از عوامل اصلی ایجاد اختلال در راستای ارائه خدمات استاندارد آتش‌نشانی به مردم در زمان وقوع حریق و انواع حوادث دانست و اظهار داشت: به علل یاد شده نیروهای آتش‌نشانی برای ارائه خدمات ایمنی در بافت فرسوده شهر رشت با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تراکم شدید و تجمع مردم و شهروندان در محل حادثه را از جمله معضلات تیم‌های آتش‌نشانی برای ارائه خدمات اعلام کرد و گفت: از عموم شهروندان و مردم انتظار داریم با مأموران سازمان آتش‌نشانی همکاری بیشتری داشته باشند و در کار آنان دخالت نکنند.

وی به روز رسانی و رشد قابل توجه تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تا سال گذشته برخی از آتش‌نشانان این سازمان فاقد تجهیزات حفاظت فردی بودند اما امسال تمامی نیروهای عملیاتی از تجهیزاتی نظیر کلاه ویژه کار، لباس حریق و نظایر آن برخوردار شدند.

رمضانی متوسط زمان استاندارد جهانی برای حاضر شدن تیم‌های عملیات آتش‌نشانی در محل حادثه را بین 3 تا 5 دقیقه دانست و اظهار داشت: این عدد در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت هم‌اینک حدود 4 دقیقه و 25 ثانیه برآورد شده است که در صورت رفع یکسری مشکلات شهری زمان آن کاهش پیدا می‌کند.

وی ضمن درخواست ویژه از عموم مردم و شهروندان شهر رشت جهت پارک نکردن خودروهای شخصی در کوچه‌های تنگ و باریک خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع تجمع مردم در محل حادثه و حریق از یک سو و خودروهای پارک شده در داخل کوچه‌ها و معابر باریک از سوی دیگر مشکلات زیادی را برای آتش‌نشانان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتر‌ها حادثه ساز شدند

افراسیابی فرمانده آتش نشانی شهرداری طبس گفت: ساعت ۲۲:۴۱ دیشب یک دستگاه سواری لیفان با یک نفر شتر در روبروی پست برق ۴۰۰ طبس برخورد کرد.

او افزود: با اعلام این حادثه به مرکز فوریت‌های ۱۲۵ شهرداری طبس، بلافاصله یک دستگاه خودرو سنگین و یک دستگاه خودرو امداد و نجات به محل حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید

 قاچاق سوخت ۲ قربانی گرفت

افراسیابی اظهار کرد: این خودرو دارای ۴ سرنشین بوده که ۲ نفر از آنان دچار مصدومیت شده و با تلاش تیم آتش نشانی همه سرنشینان خودرو از خودرو رهاسازی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • شتر‌ها حادثه ساز شدند
  • آب‌گرفتگی شدید در شهرک دانش قزوین + فیلم و عکس