Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :سازمان مدیریت پسماند قانون مدیریت پسماند را در کنار روش های تشویقی سرلوحه کلیه خدمات خود قرار داده و از طریق فرهنگ سازی و کاربرد روش های نوین موجبات کاهش پسماند شهر تهران را فراهم آورده است.

به گزارش امتداد ، در جلسه شورای اداری استانداری تهران که در جمع مدیران و شهرداران شهرستان های استان تهران در محل استانداری تهران و با حضورصدر الدین علیپور، مدیر عامل سازمان و در راستای ارائه توضیحات در زمینه رهنمود های انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به این سازمان برگزار شد، دکتر علیپور با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای مدیریت بهینه پسماند و تفکیک در مبدا به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان که در راستای رهنمود های استانداری تهران نیز است؛ خاطر نشان کرد: موضوع مدیریت پسماند تنها با حمایت و پشتیبانی شهروندان و حمایت دستگاه ها و پشتیبانی ایشان بصورت بهینه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص آموزش تفکیک پسماند در مبدا در ساختمان های اداری گفت: در تهران ۸۱۱۶ ساختمان اداری وجود دارد که از این میزان، ۵۳۲۳ ساختمان اداری تحت پوشش تفکیک پسماند در مبداء و سیستم جمع آوری قرار گرفته اند.

دکتر علیپور، افزود: در شهر تهران حدود ۷۶۰ تن پسماند خشک تولید می‌شود که در این میان پتانسیل پسماند خشک مراکز اداری و آموزشی شهر تهران ۱۲۰ تن در روز برآورد شده است.

او با اشاره به میزان ۲۱ درصدی تفکیک و جمع آوری پسماند خشک در مراکز اداری و آموزشی نسبت به پتانسیل و میزان در حد توان آن مراکز، بر لزوم افزایش مشارکت و همکاری این مراکز در اجرای تفکیک پسماند در مبداء تاکید کرده و به عنوان یکی از برنامه های در حال اجرا توسط این سازمان اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه گفت: در همه جای دنیا مبحث تفکیک به عنوان پایه و اساس مدیریت پسماند مطرح است و در همین راستا این سازمان طرح کاهش تولید پسماند را دنبال کرده و به دنبال راهکار بوده و نیازمند پیگیری و حمایت دستگاه های اجرایی هستیم.

محسنی بندپی در این نشست با اشاره کاربرد ابتکار و خلاقیت در مدیریت پسماند شهر تهران گفت: با دقت، نظارت و مدیریت هوشمند در مدیریت پسماند شهر تهران وارائه کارهای تازه‌ و نوین در این زمینه عملکرد این سازمان در کل کشور پایلوت خواهد شد.

استاندار تهران در بخش دیگر از سخنان خود به تمرکز بیشتر بر فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک پسماند در مبدا توسط این سازمان اشاره کرده و گفت: تفکیک زباله باید از دستگاه‌های دولتی و ساختمان های اداری آغاز شود که در این مسیر همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید نسبت به فرهنگسازی و آموزش شهروندان در حوزه تفکیک زباله اقدام کنند.

علیپور در انتها با بیان اینکه قانون مدیریت پسماند و قانون مدیریت سبز دستگاه ها و سازمان های اداری را مکلف به رعایت تفکیک پسماند از مبدا درساختمان های اداری کرده است ادامه داد که ما آمادگی داریم در این حوزه گزارشات لازم را ارائه دهیم تا گام های موثر و رو به جلو با تعامل استانداری تهران برداریم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی اردیبهشت ماه امضا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی درباره آخرین وضعیت زباله سوز ۶ هزار تنی گفت: با توجه به اینکه تاکنون در کشور نمونه مشابهی از نظر فنی و یا به لحاظ ظرفیتی موجود نبوده و نمونه مورد بحث اولین پروژه زباله سوز با مقیاس بزرگ در سطح کشور است؛ در مسیر فرایند مطالعات و طراحی پروژه با پیچیدگی‌های فنی زیادی روبرو شدیم.

وی افزود: در همین راستا با به کارگیری متخصصین ذیربط و با دعوت از شرکت‌های پیمانکار این حوزه، کارشناسان و مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند جلسات متعددی به منظور هماهنگی و بررسی فنی مباحث پیرامون احداث پروژه برگزار شد که نتایج خوبی حاصل و با بررسی، تحلیل و جمع‌بندی نهایی، پیش قرارداد پروژه در اردیبهشت ماه به امضا طرفین خواهد رسید.

محمدی در خصوص مزایای استفاده از این روش گفت: مدیریت پسماند به روش زباله‌سوزی از بهترین روش‌های متداول کاهش دفن زباله در دنیاست که از مزایای آن می‌توان به تولید انرژی برق، تولید مصالح ساختمانی با استفاده از خاکستر حاصل و درنهایت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی علی‌الخصوص آلودگی محیط با شیرابه اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: مجموع پسماند تولیدی شهر تهران و شهرهای اطراف مثل باقرشهر و حسن‌آباد بعد از فرایند پردازش روزانه (تفکیک پسماند خشک) حدود ۶ هزار تن است که با به‌کارگیری زباله‌سوز، موضوع شیرابه و دفن زباله در مجتمع پردازش آرادکوه به پایان خواهد رسید و آغاز فصل جدیدی در بهبود وضعیت زیست محیطی شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 6084067 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • امضا پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در اردیبهشت ماه
  • پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی اردیبهشت ماه امضا می‌شود
  • جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله و پسماند خانگی در قم