Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج نبی پور روز دوشنبه در نهمین نشست از مجموعه نشست‌های مکتب بوشهر با موضوع "در ژرفای تاریخ دریانوردی ایرانیان" افزود: موزه‌ها همچنین از لحاظ نقش تاثیرگذار در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باید مورد اهتمام جدی قرار گیرند.

وی بیان کرد: در این راستا باتوجه به ظرفیت‌های استان ایجاد موزه‌های دریانوردی مجهز با الگوگیری از موزه دریانوردی روس‌ها می‌تواند گامی ارزشمند برای رونق گردشگری بوشهر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی‌پور با اشاره به تاریخچه ۲۵۰۰ ساله دریانوردی ایرانیان گفت: کشتیرانی در آب‌های ایران از دیرباز انجام می‌شده و با توجه به این سنت دریانوردی همواره نیاز به کشتی‌سازی و سودجستن از ابزارهای دریانوردی وجود داشته اسـت.

وی ادامه داد: بر اسـاس اسناد موجود در تاریخ دریانوردی، ایرانیان از زمان داریوش هخامنشی به دریانوردی روی آوردند و نقش کنده کاری شده منحصر بفردی که در خاک برداری‌های کاخ بار پاسارگاد یافت شده تاریخ دریانوردی ایرانیان را به دوره کوروش هخامنشی ارتباط می‌دهد.

رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس بوشهر گفت: با این وجود در این حوزه به صورت تخصصی تحقیق و کاوش‌های زیادی صورت نگرفته است.

در پایان این نشست شرکت کنندگان به ارائه نظرات و سوالات خود در خصوص تاریخ دریانوردی ایرانیان پرداختند.

۶۰۴۵/۷۲۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر گردشگری بنادر و دریانوردی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد

مدیرکل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در فروردین امسال ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد علی موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در فروردین رکورد 485 هزار و 352 تن تخلیه و بارگیری انواع کالا ثبت شد اظهار داشت: میزان 24 هزار و 767 تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه است. شاهد رشد 48 درصدی تبادلات کالایی نسبت به فروردین سال قبل هستیم.

وی با مطلوب خواندن ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد به ظرفیت اسمی بندر امیرآباد برسیم.

مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به  ظرفیت‌های بندرامیرآباد در سال گذشته در بخش دریایی و بندری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هر بندر با  تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها مشخص می‌شود که بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد با سهم 57 درصدی کالا از زیر ساخت‌ها و تجهیزات مدرن در تخلیه و بارگیری برخوردار است. با قرارگیری بر مدار توسعه با برنامه ریزی‌ انجام شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه بندر امیرآباد باشیم.

وی گفت: با هدف گذاری مناسب در سال 1403 سرمایه گذاری‌ متنوعی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال، تخلیه و بارگیری کالا در زمینه‌ صادرات و واردات، تردد شناورها و توسعه ترانزیت در این بندر است.

یادآور می‌شود، بندر امیرآباد با  اراضی وسیع 1060 هکتاری اولین بندر نسل سوم کشور بوده و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است که  سرمایه‌گذاری‌های در زمینه کاغذ، MDF، فولاد و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد