Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@17:28:46 GMT

بن سلمان: آماده‌ام اسرائیل را به رسمیت بشناسم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۰۰۲۳

بن سلمان: آماده‌ام اسرائیل را به رسمیت بشناسم

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه پی.بی.اس در مستندی با عنوان «ولیعهد» که شنبه پخش شد فاش کرد بن سلمان در جریان سفر ماه می سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض قول داده بود که اگر واشنگتن به عربستان کمک کند تا «ایران را شکست داده و بر خاورمیانه کنترل پیدا کند» رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و روابط را با آن رژیم عادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مارتین اسمیت» مجری این برنامه مستند، اظهار داشت: بن سلمان از ترامپ خواسته بود تا تضمین دهد «آمریکا به شکست دادن ایران کمک خواهد کرد و از بلندپروازی‌های ولیعهد برای تبدیل شدن به بازیگر کلیدی خاورمیانه حمایت می‌کند.»

بن سلمان در عوض وعده داده بود که به ترامپ و دامادش «جرد کوشنر» کمک می‌کند تا مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را حل کند.

در مستند شبکه پی.بی.اس با «دیوید ایگنیشس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست نیز مصاحبه شده است. ایگنیشس از بن سلمان نقل کرده است که: «من خاورمیانه‌ای را می‌بینم که اسرائیل بخشی از آن است. من آماده‌ام آن را به رسمیت بشناسم و روابط تجاری با اسرائیل داشته باشم.»

ایگنیشس افزود که پیشنهاد بن سلمان «دولت آمریکا را وسوسه کرد و به کانون تمرکز طرح کوشنر تبدیل شد.» کوشنر «معامله قرن» را تدوین کرده که هنوز از آن رونمایی نشده است.

از هنگامی که بن سلمان ولیعهد شده است، عربستان و رژیم صهیونیستی به یکدیگر نزدیک‌تر شده اند. حتی گزارش‌ها حاکی است که بن سلمان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقام‌های عربی حاشیه خلیج فارس پیشتر در قایقی در دریای سرخ دیدار کرده بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان خاورمیانه اسرائیل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات کره جنوبی برای مقابله با تنش‌های خاورمیانه

رئیس جمهور کره جنوبی دستور اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تنش‌های موجود در خاورمیانه را صادر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی دستور اقدامات پیش گیرانه برای مقابله با تنش های موجود در خاورمیانه را صادر کرد.

وی اظهار کرد ما باید پاسخ های پیش گیرانه به هر فاکتور خطری که از تنش های موجود در خاورمیانه به دنبال حمله موشکی و پهپادی تلافی جویانه ایران به اسرائیل بر می آید، بدهیم و این به علت وابستگی بخش انرژی سئول به منطقه خاورمیانه است.

یول در آغاز نشست کابینه دولت این کشور افزود: تنش ها در خاورمیانه تاثیر مستقیمی بر قیمت های بین المللی نفت داشته و همچنین تاثیر مستقیمی بر اقتصاد کره جنوبی و زنجیره تامین سئول دارد.

وی بدون توضیح بیشتری افزود: باید پاسخی پیشگیرانه به فاکتورهای مختلف خطر بدهیم.

یول خاطرنشان کرد تنگه هرمز یک کریدور حمل و نقل برای 60 درصد نفت وارد شده توسط کره جنوبی است. افزایش چشمگیر هزینه های حمل و نقل و افزایش بهای نفت، به طور مستقیم منجر به افزایش قیمت ها برای ما خواهد شد.

بامداد شنبه 25فروردین، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به‌سمت اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

به گزارش تسنیم، این عملیات در پاسخ به حمله روز 13 فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ارشد ایرانی در این کشور است.

همچنین پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبدیل شد.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بی‌سابقه خواندن پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این حملات تأسیسات نظامی اسرائیل را هدف قرار داده است.

وی با محکوم کردن این پاسخ موشکی و پهپادی قاطع ایران گفت: با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلفنی صحبت کردم تا بر پایبندی شدید ایالات متحده به امنیت اسرائیل تأکید کنم.

وی مدعی شد: به اسرائیل برای سرنگونی تمام پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده به‌لطف سامانه‌هایمان که برای انهدام موشکهای بالستیک در منطقه مستقر کرده‌ایم، کمک کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح/شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار تن رسید
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح
  • وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت/ نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • ارتش رژیم صهیونیستی: برای یورش گسترده به رفح آماده می‌شویم
  • اقدامات کره جنوبی برای مقابله با تنش‌های خاورمیانه
  • تهدید اسرائیل از سوی نماینده مجلس /آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم