Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وضع تحریمهای جدید علیه دو تبعه روس، سه شرکت و سه فروند هواپیما از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه ارتباط با مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا خشم مقامات کرملین را برانگیخت تا جایی که مسکو وضع این تحریمها را بازتاب یک بحران سیاسی در واشنگتن خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «آنچه که بوروکراتهای واشنگتن را وادار ساخت که این تحریمها را وضع کنند، و اینکه چه ارتباطی میان هواپیماها- آنگونه که گفته شده- با مداخله در انتخابات آمریکا وجود دارد- هنوز مشخص نیست».

دیپلماتهای روسیه همچنین خاطرنشان کردند که آمریکا اشخاص معینی را دوبار و حتی سه بار مورد تحریم قرار دادند و مدعی شدند که «طراحان این تحریمها یا فاقد قوه ابتکارند یا با فهرستهای چندگانه خود گیج و سردرگم شده اند».

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که پویش تحریمهای بی پایان واشنگتن علیه مسکو نشانه ای دال بر وجود یک بحران عمیق سیاسی در آمریکا است و اینکه «بخشی از تشکیلات واشنگتن» از استعاره ضد روسیه برای دستیابی به «اهداف فرصت طلبانه خود» استفاده می کند.

به رغم آنکه مسکو از آمریکا می خواهد تا «بازیهای تحریم» را متوقف کرده و در گفتگویی معنادار مشارکت نماید، از آمادگی خود برای اقدام متقابل خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «همچون قبل، حمله به روسیه بی پاسخ نخواهد ماند. در عین حال، ما از سیاستمداران آمریکایی می خواهیم تا به بازیهای احمقانه تحریم که بی نتیجه است، پایان دهند و به موضع مبتنی بر عقل سلیم بازگردند».

کد خبر 4733500

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا روسیه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران سوریه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ترکیه شرکت نفت آرامکو عربستان روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران

وزیر خارجه کشورمان از تلاش روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق، تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه عصر امروز شنبه طی گفتگوی تلفنی درباره موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، چندجانبه و همچنین اوضاع منطقه به خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفتگو از تلاش روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق، تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از موضع آمریکا در ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرد و آنرا سیاستی دوگانه و متناقض خواند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگو،  هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک را غیر قابل قبول دانست و اظهار کرد : همه کشورها باید این گونه اقدامات را محکوم کنند.

 سرگئی لاوروف افزود: همچنین حملات اسرائیل علیه غیر نظامیان نیز باید از سوی کشورها محکوم شود.

وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه آخرین تحولات منطقه و بویژه غزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه