Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز دوشنبه، 8 مهرماه در آیین پاسداشت مقام ادبی و هنری استاد «ایوب شهبازی» در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز، گفت: هنرمندان مومن و انقلابی باید به مسائل جاری کشور حساس باشند و با قلم و هنر خود آموزه‌های دینی را در جامعه تبیین و تبلیغ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شعرا می‌توانند با اشعار خود به جامعه کمک‌های بزرگی برسانند چون شعر تاثیر بسیار خوبی در مخاطبان دارد و گاهی با سرودن یک بیت شعر می توان اثر بیشتری نسبت به یک سخنرانی در مخاطبان ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه، شعرا را باید با سرودن شعرهای حماسی نقش خود را در مورد اربعین اباعبدالله الحسین(ع) ایفا کنند افزود: پیاده روی اربعین همایشی سیاسی، ملی و جهانی برای عظمت اسلام است لذا دشمن سعی دارد این موضوع را کمرنگ جلوه دهد.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: تمام تلاش کسانی که پیرو تشیّع لندنی هستند حتی با ظاهری اسلامی و مشخص، می‌خواهند طول مسیر اربعین را با فعالیت‌های خود تحت الشعاع قرار دهند که در این رابطه باید زائران، شعرا ،مداحان و همه ما باید ورود کنیم.

وی با تجلیل از استاد ایوب شهبازی افزود: امروز شاهدیم که استاد شهبازی در عین اینکه بی ریا و مخلص است با تمامی رنج و مشقت، همیشه و در همه حال در مسیر صحیح انقلاب قدم برداشته است.

استاد ایوب شهبازی دارای درجه فوق ممتاز خوشنویسی و از شاعران برجسته کشوری است که ۲۰ سال به عنوان مسئول انجمن ادبی تبریز و ۶ سال در شورای انجمن خوشنویسان تبریز فعالیت کرده و تاکنون سه عنوان کتاب شعر ازوی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز هنرمندان آموزه های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آستانه ۳۱ فروردین ماه روز ملی گندم و نا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم در سال جاری آماده سازی شده است.

خسرو شهبازی گفت: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود و از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۸ کارخانه آرد و نان در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند.

شهبازی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد که حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شد و استان به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود مورد نیاز مزارع گندم استان تامین و این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ و همچنین کود‌های ریز مغذی شامل سولفات آهن، سولفات روی و کود‌های زیستی جهت افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تامین شده است.

وی تاکید کرد: علی رغم بارش‌ها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود. 

شهبازی تصریح کرد: ارقام گندم تولیدی در جهت افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به زارعین گندمکار توصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • مافیای شعرا
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی