Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرلشگر پاسدار مصطفی ایزدی، معاون راهبردی و اشراف دفتر فرماندهی کل قوا شامگاه روز گذشته، هشتم مهر در همایش امر به معروف و نهی از منکر در سیره شهدا در سالن هشت شهریور دانشگاه اراک به آیه ۴۶ سوره مبارکه «سبأ» که می‌فرماید؛«قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ، أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ» استناد کرد و گفت: قیام در قالب حرکت مبتنی بر موازین اسلامی تعریف می‌شود که اگر قیام در این مسیر هدایت شود در واقع حرکت به سمت بهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر انسانی اگر در این مسیر باشد به رستگاری می‌رسد، قیام لله باید دارای مختصات و شاخصه‌هایی باشد که در سخت‌ترین آوردگاه‌ها انسان را در مسیر الهی هدایت کندف امام راحل در این فضا قرار گرفت و به واسطه داشتن شاخصه‌های لازم قیام الهی را رقم زد و طلایه‌دار و پرچمدار انقلابی به نام الله شد.

سردار ایزدی به سخن شهید بهشتی که گفت «انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌هاست» اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران از جهان تفسیری روحانی دارد این انقلاب اصول اساسی برای آزادی بشر داشته و آزادی حقیقی را انقلاب اسلامی به بشریت عرضه کرده است، این انقلاب انقلابی است که در مسیر انسان‌ها راه تعالی را قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه قیام لله قیام برای تعالی فردی و اجتماعی است و برای اینکه انسان در مسیری که فطرت حق‌جوی او قرار داده شده است قرار گیرد باید تلاش معنوی داشته باشد، شهدا را مصداق انسان حق‌جو دانست و گفت: انسان باید در مسیر به آزادی روحانی برسد، قرآن سفارش کرده است اگر انسان قصد حرکت در مسیر آزادی روحانی دارد باید بر مبنای فکر دینی و اسلامی حرکت کند و بی‌شک انقلاب ما یک انقلاب ارزشی است، انقلابی است که در آن هم انسان‌ها و هم اجتماع به مقامات عالی می‌رسند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۴۰ سال از حرکت انقلاب گذشته است و دستاوردها نه تنها برای مردم این کشور راهنما بوده بلکه بسیاری از اقشار مختلف مردم دنیا در مسیر حقیقت سوق پیدا کردند، تصریح کرد: مبنای فکر و عقیده موضوعیت دارد اگر انسان در مسیر عبادت تفکر لازم داشته باشد قطعاً صاحب روشن‌بینی می‌شود و آن که دارای فکر است رشد پیدا کرده و در مسیر تعالی قرار می‌گیرد، کسی که در مسیر خدا قرار گرفت به حکمت دست پیدا می‌کند و آن که به حکمت دست یافت تعالی پیدا کرده و در مسیر ولایت قرار می‌گیرد.

وی ادامه ‌داد: کسی که برای خدا قیام کند می‌تواند مسیر را پیش ببرد و در جمع‌های مختص به این حرکت ادامه دهد چه بسا جمع‌های کوچک توانستند به اذن خدا جمع شده و بر جمع‌های بزرگ غلبه پیدا کنند، انسان باید در مسیری حرکت کند که راه فطرت حق‌جو طی می‌کند و مسیر او را به قاموس خلقت رهنمون سازد و در مسیر ولایت قرار گیرد. شرط اول امر به معروف و نهی از منکر این واجب فراموش شده این است که برای احیای این فریضه الهی اول از خودمان شروع کنیم، لازم است ابتدا تفکر خود را به سمت حکمت سوق داده و در حکمت به معرفت دست یابیم.

وی با بیان اینکه گام دوم احیای امر به معروف این است که خود در این مسیر استقامت داشته و دیگران را به استقامت دعوت کنیم، اضافه کرد: اگر استقامت وجود نداشته باشد باید خود و دیگران را تغییر دهیم تا خودمان و جامعه بتوانیم در مسیر رستگاری قرار بگیریم. انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال توانسته است «كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ» بایستد و در مقابل قدرت‌های جهانی به مقابله بپردازد، قدرت ایمان و رهبری امام وضعیت ما را سامان داد که این ساماندهی تماما مبتنی بر اسلام ناب است.

انقلاب اسلامی؛ هدیه بزرگ الهی

سرلشکر ایزدی انقلاب اسلامی را هدیه بزرگ الهی دانست و بیان کرد: این انقلاب مسیر قهرمان توحید را طی می‌کند، امام حسین علیه السلام راه امر به معروف و نهی از منکر است و ما در این راه بایستی قدم برداشته و حرکت کنیم؛ زیرا در جامعه ما بدون توجه به این واجب فراموش شده ممکن است وضعیتی ایجاد شود که در تاریخ خونبار همچون به اسارت گرفتن آل‌الله شاهد آن هستیم. امروز دشمن اعتراف می‌کند در مقابل انقلاب اسلامی کاری نمی‌تواند انجام دهد قوی‌ترین قدرت‌های نظامی جهان در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، ناو هواپیمابر آنان ۴۰۰ کیلومتر دورتر لنگر می‌اندازد تا در تیررس موشک‌های ما قرار نگیرد.

پشتوانه الهی انقلاب اسلامی

معاون راهبردی و اشراف دفتر فرماندهی کل قوا با تأکید بر اینکه بر خلاف نظر دشمنان مردم از ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی تبعیت می‌کنند، گفت: تبعیت مردم از ولایت ما را در وضعیت برتری قرار داده است اگر با نگاه معنوی به این وضعیت نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که انقلاب اسلامی پشتوانه الهی دارد.

ایزدی اضافه کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر از انسانهایی که به حکمت رسیدند و در مسیر هدایت قرار دارند استفاده می‌کند. این مجمع سیاسی به معنای حزبی نیست مجموعه‌ای رسمی است که همه آن را به رسمیت می‌شناسند و برای رسیدن به اهداف خود با بسیج، سپاه، قوه قضاییه و نیروی انتظامی تفاهم‌نامه‌هایی دارد. مجموعه رهروان در ۲۶ استان تشکیلات داشته و دارای ۳۰ هزار عضو است.

وی با یادآور شدن این مهم که امروز باید بنیه دولت جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌ها باشد، اظهار داشت: حرکت انقلاب اسلامی حرکت به سمت نور است و دولت به عنوان یکی از ارکان مهم این نظام باید از آن صیانت کند و ما هم کمک کنیم و سعی داشته باشیم که این صیانت به شکل مردمی انجام شود. انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم در برابر تمام قدرت‌های جهانی ایستاد، انقلاب اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی توانسته با حضور مقتدرانه خود در منطقه تهدیدهای دشمن را تا حد زیادی خنثی کند، امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از کشورهای منطقه حرکت‌های خوبی در مسیر آزادی و اسلامی شدن بر می‌دارند.

وی افزود: دشمن با ایجاد جنگ‌های نیابتی دنبال این است که از درون به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند و برای رسیدن به اهداف خود ۱۷۰ هزار نیروی مسلح از کشورهای غربی، آمریکایی و جنوب شرقی روانه مرزهای اسلامی کرد اما در هر تجاوز به مرزهای سوریه و عراق با پاسخی دندان‌شکن مواجه شد. القای ناامیدی نکنید، دستاوردهای خوب نظام باید از طریق فرزندان انقلاب تبیین شود و گاه این امر به درستی بیان نمی‌شود، دولتمردان باید مدافع انقلاب باشند، اما گاه برخی از آنان وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

نسبت به بی‌احترامی به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشیم

وی هشدار داد: نسبت به بی‌احترامی به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشیم، دشمن همواره در فضای مجازی به دنبال بی‌احترامی به ارزش‌هاست و لذا همه باید دغدغه دفاع از ارزش‌ها را در جامعه رشد دهیم، امروز فرزندان ما در جای‌جای ایران قریب به ۹ ساعت از وقت خود را صرف فضای مجازی می‌کنند‌ این فضا ذهن آنان را خراب می‌کند. نقاط قوت و مثبت نظام تبیین شود چراکه عدم دفاع از ارزش‌ها و مزیت‌های نظام ظلم است.

وی گفت: امروز بیشترین کشتارهایی که در جهان در حال اتفاق افتادن است توسط آمریکایی‌هاست، لذا باید تبیین شود چه کسانی دم از حقوق بشر می‌زنند، جبهه داخلی باید تقویت شود و این مهم مستلزم اتحاد همه نهادها و سازمان‌هاست. ایجاد نظام اسلامی هدف نهایی ما در امر به معروف و نهی از منکر است، انقلاب اسلامی یک هدیه الهی است که همه موظفیم از آن صیانت کنیم. امر به معروف در بخش‌های سه‌گانه مردم به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم تعریف می‌شود. مجمع رهروان امر به معروف قصد دارد در عرصه‌های مختلف حکمت یا مصلحت برای اعمال عدالت در جنبه‌های مختلف وارد عمل شود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمازگزاران تهرانی در حمایت از دفاع مشروع سپاه راهپیمایی کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه، با انجام راهپیمایی از محل دانشگاه تهران تا میدان انقلاب با در دست گرفتن پلاکاردهایی با شعارهای «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع سپاه و نیروهای مسلح قدردانی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

راهپیمایان همچنین با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ضمن اعلام انزجار از نسل کشی رژیم سفاک صهیونیستی در غزه، حمایت از آرمان فلسطینی‌ها را فریاد زدند.

در پایان این راهپیمایی نمازگزاران تهرانی با صدور قطعنامه‌ای بار دیگر جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم کردند و نفرت و خشم خود را نسبت به حملات ددمنشانه اسرائیل نشان دادند.

آنها در این قطعنامه با تاکید بر اینکه دفاع مشروع و مقتدرانه نظام اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار و عزت نظام اسلامی را بیش از پیش نشان داد اعلام کردند: مردم ایران تا پیروزی نهایی کنار فلسطین خواهند بود و مظلومیت این ملت را به گوش جهانیان خواهند رساند. ناکارآمدی گنبد آهنین و شکست حامیان رژیم صهیونیستی معادلات سیاسی و نظامی جهان را بر هم ریخت. امروز همه ما وظیفه داریم از سپاه و نیروهای مسلح تقدیر کنیم.

کد خبر 6082544 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است
  • نمازگزاران تهرانی در حمایت از دفاع مشروع سپاه راهپیمایی کردند
  • پاسخ تنبیهی سپاه مایه عزت نظام اسلامی
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد