Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: نظام صنفی کشاورزی فعال و پویا، به منظور ساماندهی و نظم بخشی بیشتر فعالیت‌های بخش کشاورزی در منطقه، دارای اهمیت خاصی است که در صورت کسب جایگاه واقعی خود، ضمن هویت بخشی به شاغلین بخش کشاورزی به عنوان اهرم کمک و بازوی اجرایی قدرتمند در کنار بخش قادر خواهد بود با حضور در جلسه‌های برنامه ریزی و تصمیم سازی برای استیفای حقوق صنفی کشاورزی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موفقیت نظام صنفی با تصدی گری بخش خصوصی و انسجام و مشارکت فعال بهره برداران و شاغلین بخش کشاورزی میسر خواهد بود و سازمان جهاد کشاورزی با تمام توان این تشکل را جهت کسب و ارتقاء جایگاه و منزلت واقعی حمایت می‌نماید.

برخوری از هیات مدیره نظام صنفی جنوب استان کرمان خواست: برای آسیب شناسی و هدفمند نمودن فعالیت‌های این تشکل تلاش نمایند و برای تحقق این امر کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان جهادکشاورزی و تعاون روستایی، صنف کشاورزان و تعدادی از کشاورزان صاحب نظر و پیشرو به منظور بررسی و رفع مشکلات و موانع و همچنین ایجاد رغبت بین کشاورزان جهت همکاری موثر و مستمر با نظام صنفی کشاورزی در جنوب استان کرمان ایجاد شود.

محمد علی پیراسته رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی جنوب استان کرمان و عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشور با اشاره به صدور قریب ۶ هزار پروانه فعالیت کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: در هفت شهرستان جنوبی هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شده است.

محمد علی پیراسته با اشاره به نقش و اهمیت نظام صنفی افزود: هویت بخشی به شاغلین بخش کشاورزی، ارتقاء جایگاه حرفه‌ای بخش کشاورزی، حضور در مجامع سیاست گذاری و برنامه ریزی بخش کشاورزی و زمینه‌سازی حضور فعالان این بخش در فرآیند تصمیم‌گیری، تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای تعیین الگوی کاشت، ساماندهی زنجیره تولید و تامین محصولات کشاورزی، دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای و پیگیری مطالبات قانونی شاغلین بخش کشاورزی، تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در جهت تنظیم بازار، قیمت گذاری محصولات کشاورزی و تنظیم و تعیین تعرفه ها، نظارت و کنترل بر تولید محصول گواهی شده و بهبود شرایط تولید، صادرات و واردات محصولات کشاورزی، همکاری با وزارت جهاد کشاورزی جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی و مهارت تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی، ترویج شیوه‌های نوین کشاورزی از وظایف اصلی صنف کشاورزی است.

او افزود: فعالیت نظام صنفی کشاورزی مستلزم حمایت همه دستگاه‌های اجرایی هست که حمایت بانک‌های عامل بالاخص بانک کشاورزی تاثیر بسزایی در رشد و ارتقاء نظام صنفی کشاورزی دارد.

پیراسته گفت: فعالان بخش کشاورزی می‌توانند با عضویت در این نظام، جایگاه فعالیت‌های خود را در این بخش به صورت قانونمند کسب نمایند.

محمدعلی پیراسته از فعالین بخش کشاورزی بالاخص کشاورزان پیشرو، صاحب نظر و علاقمند به امر تولید در جنوب استان کرمان درخواست کرد: جهت پویایی و فعالیت بیشتر صنف و پیشبرد اهداف بخش کشاورزی به دفتر تشکل‌های صنف کشاورزی مستقر در سازمان تعاون روستایی جیرفت و یا ادارات تعاون روستایی شهرستان‌های جنوبی مراجعه و با اخذ پروانه فعالیت کشاورزی، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را جهت طرح و بررسی در کمیسیون رفع موانع و مشکلات نظام صنفی کشاورزی جنوب استان کرمان ارائه نمایند.

جلسه هم اندیشی نظام صنف کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران بخش کشاورزی، رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی جنوب استان کرمان و عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشور، در محل سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/ی

فعالیت نظام صنفی کشاورزی مستلزم حمایت همه دستگاه‌های اجرایی هست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جالب به رئیسی بعد از فعال شدن دوباره گشت ارشاد: نکن برادر!

جلال رشیدی کوچی که برای انتخابات اخیر مجلس رد صلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد و خسارت‌های سنگینی را به ملت و نظام تحمیل کرد.

 

آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب ⁧ گشت ارشاد⁩ کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد و خسارت‌های سنگینی را به ملت و نظام تحمیل کرد. ‏تکرار شوم گشت ارشاد تفکر ضد ایران و ضد اسلام است و جز تقویت انزجار، خشم، نفرت و از بین بردن دستاوردها، هیچ عائدی نخواهد داشت.

‏نکن برادر

‏نکن!

دیگر خبرها

  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • هشدار جالب به رئیسی بعد از فعال شدن دوباره گشت ارشاد: نکن برادر!
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان
  • سیل جان ۳ دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران
  • نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران تعیین شد
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید