Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم دوشنبه شب در مراسم پاسداشت مقام ادبی و هنری استاد «ایوب شهبازی» در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز افزود: شعرا با اشعار خود می توانند در جامعه نقش آفرین باشند چراکه شعر تاثیر زیادی روی مخاطبان دارد و گاهی با سرودن یک بیت شعر می توان اثر بیشتری نسبت به یک سخنرانی در مخاطبان ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه شعرا باید با سرودن شعرهای حماسی نقش خود را در مورد اربعین حسینی ایفا کنند اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی همایشی سیاسی، ملی و جهانی برای عظمت اسلام است و دشمن تلاش می کند آن را کمرنگ جلوه دهد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کسانی که پیرو تشیّع لندنی هستند با ظاهری اسلامی و مشخص می‌خواهند طول مسیر اربعین را با فعالیت‌های خود تحت الشعاع قرار دهند، گفت: زائران، شعرا، مداحان و همه ما باید در این زمینه حساس بوده و مواظب این افراد باشند.
حجت الاسلام آل هاشم، از تلاش های استاد «شهبازی» برای نشر آموزه های دینی در جامعه قدردانی کرد و ادامه داد: این استاد فردی بی ریا و مخلص است و با وجود تحمل رنج ها و مشقات همیشه در مسیر صحیح انقلاب قدم برداشته است.
وی یادآوری کرد: استاد شهبازی دارای درجه فوق ممتاز خوشنویسی و از شاعران برجسته کشوری است که ۲۰ سال به عنوان مسئول انجمن ادبی تبریز و ۶ سال در شورای انجمن خوشنویسان تبریز فعالیت کرده و تاکنون ۳عنوان کتاب شعر از وی به چاپ رسیده است.

۸۰۲۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز فرهنگی شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، متن پیام تبریک علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی بدین شرح است:

بنام خدا

 

بی شک تئاتر یک نیاز ملی و یک دستاورد انسانی است که در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن یک جامعه می‌کوشد. یک رسانه بی بدیل در آموزش و فرهنگسازی که در تدوام و گسترش و بقاء فرهنگ و هنر واقعی یک جامعه حضوری فعال دارد. تئاتر یک الگوی فردی و اجتماعی است تا جایی که تجربه های تلخ و شیرین را می توان در آن کسب کرد و راه درست را از نادرست بازشناخت و سره از ناسره را تشخیص داد.

تعهد هنرمندان تئاتر نسبت به خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، همواره یکی از مهم‌ترین عوامل در تولید  یک اثر فاخر و  پرمحتواست؛ از اینرو هنرمندان تئاتر به مردم و میهن خود عشق می ورزند، بنابراین تعالی باورها از نظر اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی هم برایش اهمیت می‌یابد و تبعا مردم هم  از آثار چنین هنرمندی متقابلا استقبال می‌کنند.

اینجانب با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و میلاد مسعود کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(س) را تبریک عرض می کنم و روز جهانی تئاتر را فرصتی مناسب و مغتنم می دانم  تا بدین وسیله این روز ارزشمند را به اهالی پرتلاش و فعال در عرصه های مختلف تئاتر، خاصه تمامی هنرمندان ساعی استان  که با شناخت دقیق و حضور مشفقانه شان در مسیر تعالی، توسعه و غنای این هنر انسان ساز  گام برمی دارند، تبریک عرض نمایم.

دیگر خبرها

  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • ویژگی جامعه دینی قوی و صالح در قرآن
  • «توسعه» یعنی صدای هنرمندان تئاتر شنیده شود
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر