Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه سرانه حریق و حادثه در شهر یزد بالاست، گفت: برای شهر یزد با 600 هزار جمعیت سالانه تقریبا چهار هزار بار اعزام خودروی آتش‌نشانی برای اطفای حریق انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به تعداد پرسنل سازمان آتش نشانی یزد گفت: این سازمان 170 پرسنل دارد که تقریبا 150 نفر آنها نیروی عملیاتی و 20 نفر مابقی در حوزه اداری و پشتیبانی فعالیت دارند و اخیرا نیز درخواست جذب نیرو برای سازمان داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چنانچه این 65 متقاضی حداقل نمرات را در آمادگی جسمانی کسب کنند به جمع سازمان اضافه می‌شوند، افزود: در حال حاضر 12 ایستگاه آتش‌نشانی در یزد فعال هستند و به زودی دو ایستگاه دیگر نیز با بررسی و جانمایی، متناسب با نیازهایی که وجود دارد راه‌اندازی می‌شوند و با توجه به این افزایش ایستگاه‌‌های آتش نشانی طبیعتا دچار کمبود نیرو بودیم.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه سرانه حریق و حادثه در شهر یزد بالاست، عنوان کرد: این سرانه بالا نشان می‌دهد که باید به مردم آموزش داده و دلایل حریق گفته شود و اقداماتی که باید برای جلوگیری از حریق انجام گیرد تشریح شود تا تعداد حوادث و حریق را در شهر کم کنیم و نیازی به اعزام نیروی آتش نشانی برای اطفای حریق نباشد.

میرجلیلی با بیان اینکه وظیفه آتش نشانی ابتدا آموزش، کاهش خطر، پیشگیری و در نهایت اعزام برای اطفای حریق است، تصریح کرد: باید میزان  بروز حریق و تعداد حریق‌هایی که نیاز به اعزام نیروهای سازمان آتش نشانی دارد کم کنیم که نتیجه این کار کاهش خسارت به مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: باید میزان حریق‌ها را با استانداردسازی چیدمان لوازم منزل و مغازه و همچنین عمل به توصیه‌های ایمنی کاهش دهیم، مردم باید آموزش ببینند تا بتوانند حریق را در همان لحظات اول کنترل کنند و از فاصله زمانی رسیدن نیروهای آتش نشانی سر صحنه استفاده کنند تا میزان خسارت وارده به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه برای شهر یزد با 600 هزار جمعیت سالانه تقریبا چهار هزار بار اعزام خودروی آتش‌نشانی برای اطفای حریق داریم، گفت: اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم مثلا در یکی از شهرهای ژاپن با یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت 30 ایستگاه آتش‌نشانی خدمت رسانی می‌کنند و سالانه به طور متوسط برای اطفای 800 مورد حریق و حادثه اعزام می‌شوند و این آمار نشان می دهد که سرانه حریق و حادثه در استان که نیاز به حضور نیروی آتش نشانی دارد 12 برابر یک شهری در کشور دیگر است و مردم و مسئولین همه باید دست به دست هم دهیم تا این سرانه حریق در یزد کاهش یابد.

میرجلیلی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی یزد از نظر جمعیت در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است، ادامه داد: برای بهتر شدن و تقویت سازمان از نظر سخت افزاری باز هم در تلاش هستیم و بیشتر در نظر داریم که زمان رسیدن خودرو و نیروهای آتش نشانی به صحنه را با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی که وجود دارد از جمله ایجاد فضای رقابتی در بین ایستگاه‌های آتش نشانی و انگیزه بخشی وتشویق نیروها کمتر کنیم و به دنبال آن عملکرد نیروها در پوشش حوادث و اطفای حریق را سرعت ببخشیم.

وی ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در طی چندین سال گذشته در حمایت از سازمان آتش نشانی گفت: مجموعه شهرداری، شورای شهر و مدیریت بحران و ... همواره از سازمان آتش نشانی حمایت کردند و در موارد متعدد از جمله تامین تجهیزات، امکانات، برگزاری آموزش‌ها و ... همراهی کردند و اگر این همکاری و همراهی نبود پیشرفتی نیز در این زمینه حاصل نمی‌شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد.

ابراهیم بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: این حادثه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در طبقه چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار جمهوری‌اسلامی رخ داد و خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان مجتمع آسیبی وارد نشده است.

وی در تشریح این حادثه افزود: حریق از طریق داکت در حال سرایت به واحدهای فوقانی بود و شرایط به نحوی بود که تمام واحدهای فوقانی مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحدهای در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر که استعداد تبدیل‌شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحدها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

بابایی با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است، تأکید کرد: لازم است نکات ایمنی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از حوادث بیشتر جدی گرفته شود تا شاهد رخدادهای این‌چنینی نباشیم.

کد خبر 747046

دیگر خبرها

  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار