Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده دفاع مقدس گفت: در حال گردآوری خاطرات افسرانی هستیم که نگهبان اسرا عراقی بودند و امسال یک کتاب که شامل۵۰ خاطره از این افسران است منتشر می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از مستند «مادر جبهه‌ها» به کارگردانی شهرام میراب اقدم، با موضوع بانو زهرا محمودی از زنان تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس، عصر یک‌شنبه ۷ مهر در حوزه هنری رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی سرهنگی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس در این مراسم گفت: ذات جنگ و کار‌های دفاعی، مردانه است و زنان پشتوانه مردان هستند. وقتی جنگ‌ها طولانی می‌شود مقاومت مردان در خط مقدم مستلزم استقامت زنان در پشت‌خط است و زنان ما ایستادند تا ما از این هیولا و آتشی که جهان برای ما روشن کرده بود سربلند بیرون بیاییم.
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، در ادامه افزود: جنگی تحمیلی، جنگ جهانی سوم در یک جغرافیای محدود بود. در نفرات، ما نسبت به عراق برتری سه برابری داشتیم، اما وقتی جنگ شروع شد ۳ میلیون نیروی مصری به عراق تزریق شد. در دوران جنگ ما اسیر از ۱۵ کشور داشتیم که بیشترین آمار برای کشور مصر بود. صدام در زمان جنگ از سوی عربستان سعودی نیز حمایت می‌شد.
نویسنده کتاب «پا به پای باران» خبر داد: دو سال است که در حال گردآوری خاطرات افسرانی هستیم که نگهبان اسرا عراقی بودند و امسال یک کتاب که شامل۵۰ خاطره از این افسران است منتشر می‌شود.
در پایان مرتضی سرهنگی از شهرام میراب اقدم برای ساخت این مستند تشکر کرد و در این خصوص گفت: «مادر جبهه‌ها» مادران ایرانی را به تصویر کشیده و نشان داد صدام از مادران ایرانی شکست خورد نه از توپ و تانک ما. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مادر جبهه ها هفته دفاع مقدس مقاومت و پایداری مرتضی سرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد

کتاب دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن اثر سجاد حیدریان نویسنده کرمانشاهیصفحه آرایی آن را «هستی مرادی» و طراحی جلد آن را «فاطمه یزدانی‌فر» انجام داده، مشتمل بر ۶ داستان با نام‌های سمعک، تانک و قو، باغ مردگان، گزارش، قبرستان داستانک و دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن، است.

در بین ۶ داستان کوتاه این کتاب با درونمایه و مضمون‌های مختلف از جمله اجتماعی، عاشقانه و روانشناختی، چند ویژگی مشترک وجود دارد؛ مانند ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها. نام کتاب از داستان آخر مجموعه گرفته شده که قسمت‌هایی از تجربه واقعی زندگی خود نویسنده و قسمت‌هایی از آن ساخته ذهن نویسنده است.

کاراکتر‌های داستان‌ها با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند و موقعیت‌هایی که پیش رویشان قرار می‌گیرد، شدیدا یاس و ناامیدی را در خود احساس می‌کنند و در تلاش هستند که شرایط و زندگی فعلی خود را حفظ کنند. این کتاب با هدف رساندن مفهوم قسمت‌های تراژدی و غمناک زندگی و زیستن و همچنین تاثیری که بر روی روح و روان و شخصیت انسان می‌گذارد با زبانی ساده از نگاه شخصی نویسنده و تجربه‌های او در طول زندگی نوشته شده است.

سجاد حیدریان متولد سال ۱۳۷۸، زاده کرمانشاه و دارای مدرک لیسانس رایانه است که اولین اثر خود را به چاپ رسانده است. چند سال سابقه حضور در تئاتر دارد. عضو انجمن سینمای جوانان، نویسندگی، کارگردانی، صدابرداری و تدوین‌گری سینما را هم در کارنامه دارد و در عین حال کارگردان ۲ فیلم مستند "لودولوژی" و فیلم کوتاه داستانی "برش پیتزا" است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی