Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی اسفیدانی نفر اول بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی شب گذشته، هشتم مهر ماه با استقبال مسئولان و قرآنیان خراسان رضوی وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد.

اسفیدانی طی دو مرحله و با دو پرواز به وطن خود بازگشت، ابتدا از کرواسی به مقصد تهران و پس از آن نیز از تهران به مقصد مشهد سفر کرد و با مستقر شدن پرواز تهران به مشهد در ساعت ۲۱:۱۰ با استقبال مسئولان و قرآنیان مشهد به ویژه دوستان خود در مؤسسه قرآنی انوارالمصطفی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مراسم استقبال از این نماینده قرآنی ممتاز مشهد با حضور حجت‌الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام میریان، رئیس مرکز قرآن آستان قدس رضوی همچنین اساتید و اعضای جلسات قرآنی مختلف سطح شهر مشهد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

تأخیر در صدور روادید نمایندگان ایران

هادی اسفیدانی، در بدو ورود به شهر مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا عنوان کرد: ابتدا به خاطر مشکلاتی که در صدور روادید برای ما ایجاد شد، با تأخیر یک روزه به مسابقات قرآن کرواسی رسیدیم و در واقع همزمان با روز ابتدایی برگزاری مسابقات وارد کرواسی شدیم، از این جهت که زمانی برای استراحت نداشتیم و این موضوع کمی استرس و اضطراب برای شرکت در مسابقه را بالا برد.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی به نسبت سال‌های گذشته از نظر کیفی و کمی رشد کرده بود، کشورهای مختلفی در این دوره از مسابقات حاضر شده بودند که تعداد آن‌ها به ۴۰ کشور می‌رسید، از کانادا تا هندوستان و بنگلادش در این دوره مسابقات حاضر بودند.

نفر اول بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی گفت: اکثر نمایندگان حاضر در این دوره از مسابقات کرواسی از کشورهای اروپایی بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به نماینده کشور بوسنی و یوگوسلاوی را نام برد.

وی با بیان اینکه تعدادی از متسابقان حاضر در این دوره از مسابقات از کشورهای آفریقایی بودند، افزود: برگزاری این مسابقات شعار محوری خاصی نداشت اما هدف کلی مسابقات ایجاد اتحاد و همدلی میان مسلمانان جهان بود و مسئولین برگزاری نیز بیشتر به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» تأکید می‌کردند.

اسفیدانی گفت: هیئت داوران این دوره از مسابقات نیز از کشورهای مختلفی تشکیل شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به داوری از کشور فرانسه و همچنین کرواسی و قطر اشاره کرد که یک هیئت داوری واحد هر دو بخش قرائت و حفظ قرآن را قضاوت می‌کردند. در مسابقات قرآن کرواسی داوران به صورت کلی برای اجرای هر قاری و حافظ امتیازی در نظر می‌گیرند و به طور کلی نسبت به صوت و لحن تجوید و سایر موارد در قرائت قاری نمره اختصاص می‌دهند و مانند مسابقات ایران به جزئیات هر بخش نمی‌پردازند.

اهمیت ویژه تجوید در نظر هیئت داوران

وی اضافه کرد: آیین‌نامه موجود در مسابقات کرواسی تاکید بیشتری بر مبحث تجوید در قرائت قرآن داشت، به طوری که از ۱۰۰ نمره حدود ۷۰ نمره به این بخش اختصاص می‌یافت، بیست نمره در حوزه وقف و ابتدا مدنظر بود و ۱۰ نفر باقی مانده به صوت و لحن مربوط می‌شد.

چندین نماینده از کشورهای مختلف جهان در این دوره از مسابقات کرواسی حاضر بودند که سال‌های گذشته در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کرده بودند، برای مثال نماینده بنگلادش به حدود ۱۵ سال پیش در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کرده و رتبه دوم را به دست آورده بود، اکثر این متسابقان، قاریان ایرانی را می‌شناختند و از آن‌ها به نیکی یاد می‌کردند.

یادآور می‌شود، هادی اسفیدانی از قاریان جوان و برتر استان خراسان رضوی است که در مسابقات قرآن مختلف کشور حائز رتبه‌های برتر بوده و همراه با کاروان قرآنی نور به عنوان نماینده‌ای از استان خراسان رضوی در موسم حج سال جاری به سرزمین وحی اعزام شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی خراسان رضوی استقبال مسابقات قرآن کرواسی مشهد رتبه اول فرودگاه مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کردک در حال حاضر ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان وجود دارد و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن به صورت روزانه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در سه رشته ۱۰ جز و ۲۰ جز و کل قرآن همزمان با سراسر کشور روز ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: اعطا مدرک تخصصی یکی از خدمات ویژه است که برای حافظان در نظر گرفته شده است و در این مرحله نوزدهمین آزمون برگزار خواهد شد.

رمضانی بیان کرد: حافظانی که اهتمام به حفظ قرآن داشته باشند برای ۱۰ جز مدرک دیپلم علوم قرآنی، ۲۰ جز مدرک لیسانس علوم قرانی و حفظ کل مدرک دکترا داده می‌شود.

خراسان رضوی دارالقران ایران است

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی دارالقران ایران است، گفت: هیچ استانی این حجم از قاریان و حافظان را ندارد و در این آزمون با ۱۶۱۷ نفر ثبت نام رتبه اول را در کشور از نظر تعداد شرکت کننده داریم.

وی از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سالهای گذشته خبر داد و افزود: آزمون در هفت حوزه تربت جام، سبزوار، نیشابور، کاشمر، خواف و مشهد در ۲ حوزه خواهران و برادران برگزار می‌شود که در سالهای قبل فقط یک حوزه در استان داشتیم.

رمضانی گفت: برای شرکت در آزمون تأمین هزینه‌های برگزاری از خود حفاظ مبلغی گرفته شود، ولی علی رغم این موضوع تعداد بیشماری شرکت کردند.

کد خبر 6086796

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی