Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفایی دادستان عمومی و انقلاب قشم با اشاره به ورود به حل مشکلات کارگران شرکت پارس بهین پالایش قشم گفت: در راستای نظارت بر حقوق عامه با تشکیل جلسه در فرمانداری و دادستانی که با حضور نمایندگان کارگران ومسئولان شرکت مذکور و روسای ادارات مرتبط برگزار شد، دستورات لازم جهت رفع مشکل موصوف به مدیران مربوط صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:همچنین مقرر شد شرکت مذکور نسبت به پرداخت حقوق معوقه کارگرانی که دارای حقوق معوق هستند در اسرع وقت اقدام کند.

این مقام قضایی با بیان اینکه تمام مسئولان شهرستان با همه وجود به مشکلات کارگران واقف هستند، تاکید کرد: مسئولان در جهت حل مشکل کارگران شرکت مذکور تلاش ویژه کنند.

دادستان قشم در ادامه عنوان کرد: وظیفه ما شنیدن اعتراض از زبان کسانی است که مشکل دارند، دغدغه کارگران قابل درک است و باید مدیران شرکت مشکلات را حل کنند، گا‌ها کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال می‌کند که ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم.

صفایی تصریح کرد: در صورتی که مدیران شرکت‌ها وظایف خود را به موقع انجام دهند هیچ کدام از کارگرانی که با آن‌ها جلسه داشتیم معترض نمی‌شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دادستان عمومی کارگران پرداخت حقوق معوقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟

زی‌سان: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران ۱۲ میلیون تومان در ماه تعیین شده است و از ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان مالیات ۱۰ درصدی اخذ می‌شود.

سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟

اطلاع از سقف معافیت مالیات حقوق سال جدید از مهم‌ترین اقداماتی است که برای بررسی حقوق خالص باید از آن اطلاع داشت. به طور کلی با هدف ایجاد عدالت مالیاتی و سرعت بخشیدن به معافیت افراد با درآمد کم، مطابق با ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم، سقف مالیات حقوق ۱۴۰۳ را ماهیانه ۱۰ میلیون تومان و به طور کلی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای یک سال می‌باشد.

از سوی دیگر، مالیت بر مجموع درآمد افراد حقیقی نسبت به درآمد اضافه ۱۲۰ میلیون تومان در سال تا سقف ۱۶۸ میلیون تومان، مبلغ ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است. همچنین مالیات نسبت به مازاد ۱۶۸ میلیون تومان تا سقف ۲۷۶ میلیون تا ۱۵ درصد، نسبت به مازاد ۲۷۶ ملیون تا سقف ۴۰۸ میلیون به میزان ۲۰ درصد و مالیات حقوق ۱۴۰۳ برای مازاد بیشتر از ۴۰۸ میلیون تومان در سال، ۳۰ درصد است که افراد باید به دستگاه دولتی پرداخت کنند.

البته برخی از گروه‌های شغلی مانند: قضات دادگستری و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و آموزشی از این قانون مستثنا هستند و مطابق با ماده ۸۵ قانون مالیت‌های مستقیم مصوب در سال ۱۳۹۴ از آنها مالیات دریافت می‌شود. جدول زیر اطلاعات دقیق‌تری از مالیات بر حقوق در سال ۱۴۰۳ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مراحل محاسبه مالیات حقوق ۱۴۰۳

تخمین حقوق مشمول بر مالیات افراد از طریق بررسی حقوق ناخالص به دست می‌آید. به عبارت بهتر برای تخمین مالیات حقوق ۱۴۰۳، باید سه مرحله اصلی را پشت سر بگذارید. ابتدا با محاسبه حقوق و مزایا درآمد ناخالص خود را به دست آورید. سپس با توجه به کسورات قانونی مانند: هزینه‌های حمل‌ونقل، بیمه‌های اجتماعی و دیگر کسورات، مبلغ به دست آمده را از درآمد ناخالص کم کنید. در نهایت نیز بر اساس درآمد خالص، می‌توانید از درصد معالیات بر حقوق سال جدید خود مطلع شوید.

جدول مالیات بر حقوق به صورت ماهانه سال ۱۴۰۳

برای محاسبه مالیات حقوق ۱۴۰۳، توجه به حق بیمه ۷ درصدی کارگران اهمیت بالایی دارد؛ زیرا این مورد از معافیت‌های مربوط به مالیات سال جدید است. همچنین بعد از به دست آوردن این میران، باید پارامتر‌های دیگری مانند حق ماموریت و مزایای رفاهی انگیزشی را از حقوق ناخالص کسر کرد تا بتوانید میزان حقوق مشمول بر مالیات را محاسب کنید.

نتیجه کلی مالیات حقوق ۱۴۰۳ و تغییرات آن

اگر وضعیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ را به طور کلی بیان کنیم، افرادی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند معاف از مالیات هستند. افرادی که ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، ۱۰ درصد مازاد بر ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان و افرادی که ۱۴ تا ۲۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، ۴۰۰ هزار تومان به‌علاوه ۱۵ درصد مازاد بر ۱۳ تا ۲۳ میلون تومان پرداخت می‌کنند. همچنین افرادی که ۲۳ تا ۳۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به‌علاوه ۲۰ درصد مازاد بر ۲۳ تا ۳۴ میلیون تومان و افرادی که بیش از ۳۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به‌علاوه ۳۰ درصد مازاد بر ۳۴ میلیون تومان می‌پردازند.

سوالات متداول درباره مالیات در سال 1403

آیا افرادی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ملزم به پرداخت مالیات هستند؟

خیر؛ با توجه به قوانینی که برای پرداخت مالیات در سال ۱۴۰۳ تعیین شده است، افرادی که کمتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، ملزم به پرداخت مالیات نخواهند بود.

مالیات حقوق بین ۱۴ تا ۲۳ میلیون تومان چقدر است؟

مالیات حقوق بین ۱۴ تا ۲۳ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ دستخوش تغییرات کوچکی شده است. افرادی که ۱۴ تا ۲۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، باید ۴۰۰ هزار تومان بعلاوه ۱۵ درصد مازاد بر حقوق پرداخت کنند.

چه عواملی بر مالیات حقوق ۱۴۰۳ تاثیرگذار هستند؟

با توجه به مصوبات مجلش، عوامل مختلفی بر مالیات حقوق در سال ۱۴۰۳ تاثیر می‌گذارند. وضعیت تاهل و تعداد افراد تحت تکفل، مهم‌ترین این موارد هستند.

سقف معافیت مالیات حقوق در سال جدید چقدر است؟

در سال جدید، دولت با هدف تحقق عدالت مالیاتی، سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۳ را به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان (معادل ۱۰ میلیون تومان به صورت ماهانه) ارتقا داده است.

tags # مالیات سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد + سند
  • حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • ۱۴ فروردین‌ماه؛ دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت