Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شهادت علامت صدق ادعای پیمان است، گفت: افرادی شبیه سید حسن نصرالله گفت "شهادت پسرم علامت صداقت و سند مقاومت شد"؛ مردم زمانی که صداقت ببینند حرف را باور می‌کنند، پسر سید حسن نصرالله روشن‌ترین دلیل بر حقانیت مقاومت است.

حجت‌الاسلام والمسلیمن علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته ۸مهر در آیین اولین گرامیداشت شهید هادی نصرالله که با حضور خانواده سید حسن نصرالله و جوانان بیش از ۶۰ کشور جهان و آیات عظام در مجتمع امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، با اشاره به آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلً؛ از میان مؤمنان مردانی‌‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آن‌ها در انتظارند و هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند؛ احزاب/۲۳" گفت: خداوند متعال در این آیه به صداقت عهد و پیمان تاکید و تصریح می‌کند دو نشانه صداقت در عهد، شهادت در راه خدا و انتظار شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهیان افزود: شهادت ۲۳۰هزار جوان سبب تداوم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی شد و بر اساس آمارهای به دست آمده هر ۲۳۰ هزار شهید ۴ مرتبه بر پیروی از ولایت رهبری تاکید کرده‌اند و چه بسا می‌توان گفت ملت ایران در دوران جنگ ولایت‌مدار شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در تاریخ امامت و ولایت ائمه بارها عهدشکنی منافقین و چالش‌های فراوانی به وجود آمده‌است اما در زمان انقلاب شاهد بودیم که در جریان انتقال ولایت از یک امام انقلاب به امام دیگر انقلاب هیج تزلزلی در جمهوری اسلامی ایران رخ نداد و با وجود دشمنی‌ها و اختلاف نظرها برای اولین بار در جریان انتقال امامت هیچ مشکلی در جامعه پدید نیامد و بلکه روز به روز ولایت‌مداران مستحکم‌تر شدند و علت این امر، خون پاک شهیدان است.

پناهیان یادآور شد: در ده سال اول انقلاب ۲۳۰ هزار شهید قاطعانه در وصیت نامه‌های خود از پیروی از ولایت فقیه صحبت کردند و چنان‌چه طلاب نیز در ادامه مسیر شهدا به معلمی می‌پرداختند و با شهدا در بیان امر ولایت همراهی می‌کردند قطعا اتفاقات موثرتری می‌افتاد.

وی گفت: شهادت علامت صدق ادعای پیمان است، افرادی شبیه سید حسن نصرالله در جامعه کم داریم؛ ایشان فرمود: شهادت پسرم علامت صداقت و سند مقاومت شد؛ مردم زمانی که صداقت ببینند حرف را باور می‌کنند، پسر سید حسن نصرالله روشن‌ترین دلیل بر حقانیت مقاومت است و این شهدا چقدر صداقت خود را به رخ دیگران کشیدند و راه خود را به دیگران انتقال دادند و باید از کسانی که در راه مقاومت به شهادت رسیدند همیشه تقدیر کرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مجلس شهدا بی‌تریدد باید مجلس تقدیر از مادران شهید نیز باشد، زیرا مادران در راه خدا فرزندانی غیور و دلاور تربیت و در نهایت به خداوند تقدیم کردند و از همین رو همیشه مورد عنایت مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: از مسئولین چیزی جز صداقت نمی‌خواهیم وقتی یک مسئول شکم سیر دارد و مانند مردم فقیر گرسنگی را تحمل نکرده‌است، نه تنها صداقت ندارد بلکه هیچ عهد و پیمانی با خدا ندارد، باید  صداقت و صبر باشد تا در این نظام خدمت کنند، البته در این زمان، انسان صادق و درستکار کم نیست و اگر کسی صادق نباشد خودش طرد می‌شود و از صحنه کنار می‌رود.

پناهیان با اشاره به مظلومیت شیعیان لبنان در تاریخ و مقاومت امروزه آنان در برابر رژیم غاصب اسرائیل گفت: رمز قدرت‌مندی و عزت‌مندی شیعیان یمن، شام و عراق ایمان به نصرت الهی است که سخت‌ترین ایمان به خداست.

وی تصریح کرد: ایمان به نصرت الهی موجب قدرت‌مندی ملت می‌شود، ایمان به نصرت الهی مسئولین وسیاست مداران را ثابت قدم می‌کند، ایمان به نصرت الهی آدمی را جلو می برد.

وی با تاکید بر اینکه قطعه دوم رمز پیروزی مقاومت در لبنان ایمان به ولایت و پذیرش امامت است، افزود: کسی که ایمان به نصرت الهی ندارد و ایمان خود را از دست می‌دهد از رذل‌ترین و پست‌ترین انسان‌ها و کافرترین کافران است.

پناهیان در پایان تاکید کرد: حوزه علمیه محل تبیین و روشن‌گری بسیاری از مسائل مربوط به ولایت فقیه است و لذا در این راستا باید تلاش و تحقیق و پژوهش خود را بیشتر کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت ایران با ایمان

«فِی بِضْعِ سِنِین لِلَهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ؛ (فرجام‌) کار در گذشته و آینده از آن خداست، و در آن روز است که مؤمنان از یارى خدا شاد مى‌گردند.»
یک روز که حاکمی غیر الهی در این سرزمین، فرمانروایی می‌کرده با مغلوب شدنش، دل مؤمنان شاد شده و امروز با غلبه فرمانده و سربازانی الهی بر دشمنان خدا، دل مؤمنان در اقصی نقاط عالم، شاد شده است؛ جز این نیست که «لله الامر».
رهبر معظم انقلاب، از روی ایمان به همین آموزه‌هاست که می‌گویند: «به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مؤمنین حتمی و تخلف ناپذیر است.» او اعتماد به دفاع از ایران دارد، مادامی که «ایران» با «ایمان» همراه و قرین است.
دشمن، بیشتر از تمرکز روی پهپادها و کروزها و بالستیک‌ها بلاشک روی ایمان مردم ایران، متمرکز خواهد شد. نقطه قوت و رمز پیروزی‌ها ایمان به این است که ما هیچ‌کاره‌ایم؛ کسی که مؤمنانه می‌گوید «الله رمی» نمی‌بازد؛ برای همین است که سال‌هاست ایرانی باخت نمی‌دهد.
امروز با دیدار فرمانده کل قوا با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و تقدیر و تمجید آنان، گویی روحی تازه در کالبد سرداران و امیران دمیده شد. تعارف نداریم؛ جنگی که جنگش را مردم آنچنان حس نکنند ولی گنج عزت و اقتدارش را از آن خود ببینند، پیشرفته‌ترین و حرفه‌ای‌ترین جنگ‌هاست.
تدبیری که در لسان حکیم و فرمانده کل قوا از جانب نیروهای مسلح همیشه سرافراز، ستوده شد بابت همین بود. کمترین آسیب و نگرانی و هزینه برای ما ایجاد شد؛ و بیشترین آسیب و دلشوره و تبعات به دشمن تحمیل گشت.
نبرد نابرابر بود؛ ایران بود و جبهه مظلوم و البته مانند کوه محکم  و مقاومت؛ از آن‌طرف جمع شیاطین صغیر و کبیر هم جمع بود. کشورهای ظاهرا ابرقدرت چندبرابر لایه‌های امنیتی که در جنگ‌های دیگر استفاده می‌کنند را به کار بردند اما به حول و قوه الهی شکستی مفتضحانه خوردند. وعده صادق، ترجمه «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللهِ» بود. 
ما کم هستیم اما وقتی خدا با ما باشد، نصرت و غلبه به اذن الهی با ماست کمااینکه تا کنون نیز همینگونه بوده و در ادامه هم همینطور خواهد بود.
یکی از ارکان حیاتی پیروزی‌ها چه در بیان نورانی امام راحل (ره) و چه در منویات رهبر معظم انقلاب، «وحدت» بوده است. دشمن غیر از تخریب ایمان، روی از بین بردن وحدت هم کار ویژه می‌کند. اختلاف عقیده و سلیقه در همه جوامع و ملت‌ها وجود دارد؛ مدیریت و مهار این اختلافات و جلوگیری از تبدیل شدن آن‌ها به گسل و گسست‌های غیرقابل پیوند، هنر حکمرانی و مدیریت است. پیش بردن جامعه‌ای که هم موحد باشد و هم متحد، بسیار پیچیده و دشوار است و برای توفیق حداکثری در این دو امر و به حداقل رسیدن آسیب به این دو ویژگی، باید هم چشم‌ها را به روی حقایق باز کرد و هم چشم‌ها را به روی بسیاری از اختلافات یا اشتباهات بست.

 

دیگر خبرها

  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • عزت ایران با ایمان
  • کشف معمای هولدن کالفیلد: هویت‌جویی، انزواطلبی و صداقت‌گرایی
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود