Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:20:54 GMT

تبریز باید چهره فرهنگی به خود بگیرد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۳۴۸۶

تبریز باید چهره فرهنگی به خود بگیرد

رئیس شورای شهر تبریز، با بیان این که، کمپینی ۶ مرحله‌ای برای توسعه فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده است، گفت: تبریز باید چهره فرهنگی به خود بگیرد. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

شهرام دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با تاکید بر این که تبریز باید چهره فرهنگی به خود بگیرد، اظهارداشت: حمایت از فرهنگسراهای خصوصی، کافه کتاب‌ها، انجمن‌های مردم نهاد، و انجمن‌های صنفی هنری، ادبی و فرهنگی از جمله اقداماتی بود که در این راستا در کمیسیون فرهنگی شورای شهر پنجم انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری سعی دارد تا در امور خود از نظرات کارشناسی این انجمن‌ها استفاده کند، همچنین قصد داریم تا محلی برای فعالیت سازمان‌های مردم تأسیس کنیم.

رئیس‌ شورای شهر تبری‌ با بیان این که، کمپینی 6 مرحله‌ای برای توسعه فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ شهروندی تنها با آموزش ممکن نیست و باید با کمپین‌هایی این فرهنگ را در جامعه عملی کنیم، برای مثال یک بازه زمانی را برای تمرین لبخند زدن و عصبانی نشدن معرفی کنیم تا با این تمرینات عادات غلط را کنار بگذاریم.

جایگاه فرهنگسراهای مشهد در ترویج فرهنگ شهروندی کجاست؟سیدزاده: شهرداری به‌دنبال اکران فیلمهایی است که به ترویج فرهنگ شهروندی کمک کندقم| نشاط اجتماعی و آموزش فرهنگ شهروندی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

وی با اشاره به این که، توسعه پایدار با ارتقاء فرهنگ شهروندی میسر خواهد شد، گفت: در این راستا باید از ظرفیت‌های صداوسیما، بسیج، آموزش و پروش، فضای مجازی و رسانه‌ها کمک بگیریم.

دبیری خاطرنشان کرد: در این کمپین‌ها، برنامه‌هائی در موضوعات؛ ترافیک، اقتصاد خانواده، کارآفرینی، محیط زیست، آب، پسماند و تفکیک داریم تا به این شکل حرکت بزرگ فرهنگی را در شهر رقم بزنیم.

وی از برگزاری «روز تبریز» خبر داد و ابراز داشت: در این روز سعی خواهیم داشت تا از شهرهای خواهر خوانده جهت حضور در تبریز و تبادلات فرهنگی، عمرانی و... دعوت کنیم، چرا که شهر تبریز از این لحاظ ایزوله مانده است.

رئیس‌ شورای شهر تبریز، همچنین از برگزاری همایش زنده نامان تبریز خبرداد و عنوان کرد: در این همایش از افراد فرهیخته تبریز که منشاء اثر بوده‌اند و در قید حیات هستند دعوت و تقدیر خواهیم کرد تا ضمن تکریم این عزیزان، برای قشر جوان نیز الگو سازی انجام شود.

وی به موضوع لغو حمایت شهرداری از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی اشاره کرد و گفت: همت شهرداری بر توسعه ورزش همگانی است و هر هفته برنامه‌هایی مانند پیاده روی خانوادگی، کوهنوردی و دوچرخه سواری همگانی داشته باشیم، همچنین مکان هائی را جهت ورزش صبحگاهی تدارک دیده‌ایم.

دبیری با تاکید بر این که، آموزش ورزش‌های پایه‌ای توسط شهرداری همچنان ادامه خواهد داشت، اذعان داشت: این کلاس‌ها علاوه بر این که نوعی ورزش همگانی محسوب شده و باعث تربیت ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود، درآمد پایداری نیز برای شهرداری دارد.

انتهای پیام/ز/ش

R7887/P/S6,47/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ دادن به سوالات درباره رژیم صهیونیستی؛ شرط جدید آلمان برای اعطای حق شهروندی

نانسی فایسر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد افرادی که قصد دارند شهروندی آلمان را به دست بیاورند، از این پس باید علاوه بر سوالات پیشین، به پرسش‌هایی درباره زندگی یهودیان و رابطه برلین با رژیم صهیونیستی نیز پاسخ دهند. 

به گزارش میدل ایست آی، وزیر کشور آلمان مدعی شد که پاسخ دادن به این سوالات بخشی از روند ادغام شدن در جامعه مقصد محسوب می‌شود و «هر کس که ارزش‌های آلمان را نداشته باشد، نمی‌تواند پاسپورت آلمانی بگیرد». 

آزمون شهروندی آلمان در حال حاضر شامل ۳۳ سوال است و برای قبولی متقاضی حداقل به ۱۷ پاسخ صحیح نیاز است.گفته شده که ۹ سوال جدید به آزمون اضافه خواهد شد، از جمله این که محل عبادت یهودیان چه نامیده می‌شود، چه زمانی اسرائیل تاسیس شد و اینکه چه کسی اجازه دارد عضو باشگاه ورزشی آلمانی-یهودی «مکابی» شود.

نامزد‌های شهروندی آلمان همچنین باید بدانند برای افرادی که واقعه جعلی هولوکاست را انکار می‌کنند، چه جریمه‌هایی در نظر گرفته شده و دلایل «روابط ویژه» برلین و تل‌آویو چیست. 

گفتنی است، این سوالات جدید بخشی از قانون بازنگری مهاجرت در آلمان است و در حالی به آزمون شهروندی اضافه می‌شود که در میانه جنگ غزه، تجمعات حامیان فلسطین بیش از پیش در این کشور سرکوب می‌شود. 

پیش از این و در دسامبر سال گذشته، ایالت زاکسن-آنهالت آلمان متقاضیان شهروندی را موظف کرده بود که در بیانیه‌ای رسمی حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • تأثیر بازی‌های بومی محلی در جذب گردشگر
  • کاکو، دل آرنولد را برد!
  • پاسخ دادن به سوالات درباره رژیم صهیونیستی؛ شرط جدید آلمان برای اعطای حق شهروندی
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت