Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های آسیایی روز سه شنبه گزارش دادند:  درحالیکه قرار است دوره فعالیت نمایندگان جدید اندونزی امروز با ادای سوگند در پارلمان آغاز شود اما معترضان به برخی مصوبات با برگزاری تظاهرات گسترده در مقابل ساختمان پارلمان که عمده آن ها را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند ، با نیروهای امنیتی و پلیس اندونزی درگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش قریب به ۲۴ هزار سرباز در محدوده اطراف ساختمان پارلمان و کاخ ریاست جمهوری در جاکارتا پایتخت اندونزی مستقر شده اند.  در انتخابات اخیر اندونزی ۵۷۵ نماینده از ۹ حزب سیاسی از سراسر این کشور به پارلمان راه یافتند که اکثر صندلی ها به نمایندگان حامی دولت جوکو ویدودو رئیس جمهوری اختصاص یافته است.

جوکو ویدودو  توانست در انتخابات سراسری ماه آوریل سال جاری میلادی پیروز میدان شود و برای یک دوره ۵ سال دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند.

تظاهرکنندگان همچنین مخالف برخی قوانین تازه تصویب شده مهم از جمله مصوبات مرتبط با کار ، مالکیت زمین و  مالیات بر معادن هستند.

اندونزی بیش از ۲۶۰ میلیون نفری در روز ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) با ۱۹۲ میلیون نفر افراد واجد شرایط رای، شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ۱۷ هزار جزیره بود که نتایج آن روز سه شنبه ۲۱ ماه مه (۳۱ اردیبهشت) اعلام شد که با اعتراض شدید بازنده این انتخابات روبه رو شد.

ویدودو یا جوکوی از سال ۲۰۱۴ تاکنون رئیس جمهور اندونزی است و طبق گزارش کمیسیون برگزاری انتخابات این کشور،  با کسب ۵۵.۵ درصد از کل آرا در مقابل ۴۴.۵ درصد از آرای سوبیانتو، پیروز این رقابت ها بود اما "پراووبو سوبیانتو" ژنرال بازنشسته و رقیب انتخاباتی ویدودو ک، ضمن نپذیرفتن نتایج  مدعی تقلب گسترده در انتخابات شده و شکایت رسمی را در این زمینه در دادگاه عالی اندونزی مطرح کرد که حکم این دادگاه  در نهایت به نفع جوکوی و حمایت از آرای وی بود.

 با توجه به اینکه اندونزی پس از اعلام نتایج انتخابات هفته ها شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به نتایج انتخابات بود اکنون دولت جوکوویدو با چالش دیگری برای آرام کردن مخالفان و معترضان روبه رو است.

استریت تایمز سنگاپور در این زمینه گزارش داد: تظاهر کنندگان که در یک هفته اخیر به خیابان های جاکارتا ریخته و  به ویژه در مقابل پارلمان این کشور تجمع کردند در مورد برخی مصوبات جدید پارلمان که دراواخر دوره فعالیت نمایندگان سابق در ماه گذشته تائید شده بود، اعتراض دارند. آنها می گویند این مصوبات جدید اختیارات کمیسیون مقابله با فساد اندونزی را بسیار ضعیف می کند در حالیکه این نهاد  ستون اصلی مبارزه با فساد  در زمینه های مختلف دراین کشور محسوب می شود.

طبق گزارش این شبکه خبری جاکارتا همچنین روز گذشته نیز شاهد تظاهرات خشونت باری میان معترضان و نیروهای امنیتی همزمان با آخرین روز فعالیت نمایندگان دور گذشته درمقابل پارلمان این کشور بود. پرتاب سنگ و آتش زدن تایرها توسط معترضان سبب شد تا این ناآرامی ها با واکنش نیروهای پلیس همراه شده و رنگ خشونت به خود گیرد.

ناآرامی های سیاسی در حالی در جاکارتا شدت گرفته که استان پاپوا اندونزی نیز در هفته های اخیر شاهد درگیری های گسترده بوده است. این استان به ویژه درماه گذشته  شاهد شدیدترین اعتراضات ضد دولتی و جدایی طلبی بوده و درگیری ها در آن تاکنون بیش از ۲۴ کشته برجای گذاشته است.

استان پاپوا به عنوان پهناورترین استان اندونزی در بخش غربی جزیره گینه نو بزرگترین جزیره جهان پس از استرالیا و مستعمره سابق هلند بود که طبق یک رفراندوم در سال ۱۹۶۹ به اندونزی پیوست.بخش شرقی این جزیره که زمانی مستعمره مشترک آلمان و انگلیس و پس از آن منطقه تحت الحمایه استرالیا بود، در سال ۱۹۷۵ میلادی تحت عنوان پاپوا گینه نو استقلال خود را به دست آورد و  جدایی طلبان در بخش غربی نیز خواستار جدایی از اندونزی هستند.

جدایی طلبان پاپوا از سال ۱۹۶۱ خواستار استقلال از اندونزی هستند. پس از استقلال اندونزی، دولت هلند گینه نو غربی را به عنوان مستعمره خود حفظ کرد، اما سرانجام تحت فشار اندونزی و با حمایت آمریکا در سال ۱۹۶۲ از این مستعمره خارج شد. اما هلند قبل از خروج از گینه تدابیری را برای استقلال نهایی گینه غربی شامل تشکیل شورای گینه نو، اتخاذ کرد که در انتظار کسب استقلال، پرچم خاصی را هم برای کشور مورد نظر خود - پاپوا غربی - طراحی کرده بود.

دولت اندونزی در سال ۱۹۶۳ توانست توافق سازمان ملل را برای تفویض مسئولیت نظارت بر روند نظرخواهی از مردم پاپوا در مورد آینده سرزمین خود به دست آورد و شورای تصمیم گیری پاپوا را تاسیس کرد. این شورا در سال ۱۹۶۹ تمایل مردم پاپوا را برای الحاق به اندونزی اعلام کرد و خواستار تشکیل کشور مستقلی نشد.اما استان پاپوا سه دهه بعد شاهد مقاومت مسلحانه گروه های استقلال طلب، مقابله نیروهای ارتش اندونزی با آنان و کشته شدن هزاران نفر بود.

دولت های مختلف در اندونزی همواره با اتخاذ تدابیری تمام تلاش خود را برای مقابله با شورش جدایی طلبان پاپوا به کارگرفته اند، اما اقدامات اعتراضی و حتی عملیات مسلحانه جدایی طلبان دراین منطقه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاپوا گینه نو پارلمان اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳

شهردار شهرکرد گفت: پروژه‌های شهرداری بر اساس بودجه ۱۴۰۳ با اولویت پروژه‌های عمرانی آغاز شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان در اولین جلسه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی برای اجرای پروژه‌ها تشکیل و فعالیت‌های عمرانی براساس بودجه سال‌جاری شروع شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها براساس بودجه و درآمدزایی جزو دغدغه‌ها و اجرای پروژه‌ها به صورت عادلانه اولویت مدیریت شهری است.

شهردار شهرکرد با اشاره به بودجه ۱۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سال‌جاری بیان کرد :۲۹ درصد بودجه معادل چهار هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات جاری و ۷۱ درصد آن معادل ۱۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال برای اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است.

واحدیان ادامه داد: تلاش شود در بودجه سال‌جاری هزینه‌های جاری را به حداقل برسانیم و مسائل عمرانی، ترافیکی، تعریض و بازگشایی معابر و مسائل مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی و سیما و منظر در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: درآمدزایی هر سازمان و واحد باید مشخص و به صورت ماهیانه درآمدها بررسی شود.

کد خبر 739855

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • سرمربی مشهور فرانسوی در ویتنام برکنار شد
  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • اسکان ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان کرمان
  • به روز رسانی زیرساخت های مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد
  • خانواده‌ ای در اندونزی دسته‌ جمعی خودکشی کردند