Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عدالتخواه روز سه‌شنبه در یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در همدان افزود: رسیدگی به تخلفات نوجوانان و کودکان باید در یک شرایط خاص طبق انجام مشاوره‌های لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: این مجتمع قضایی در راستای رسیدگی به جرائم کودکان و نوجوانان با شرایط خاص رسیدگی از سوی قضات متخصص فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری همدان با بیان اینکه راه اندازی چنین مجتمعی منوط به تامین ساختمان از سوی استانداری همدان است گفت: رسیدگی به جرم و تخلفات کودک و نوجوان متفاوت با بزرگسالان است که باید به آن توجه شود.

عدالتخواه خاطرنشان کرد: قانونگذار در ماده ۹۱ قانون اساسی رشد عقلی را پذیرفته است و همان گونه که در معاملات رشد عقلی مورد توجه است در مجازات ها نیز رشد عقلی را باید در نظر گرفت و قاضی باید رشد عقلی مجرم را احراز کند.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز گفت: برای راه اندازی مجتمع رسیدگی به جرائم کودکان و جوانان در این استان همکاری های لازم با دادگستری انجام خواهد شد.

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز گفت: کودکان معارض با قانون به همراه سارقان و سایر مجرمان در یک مجتمع قضایی در همدان دادرسی می‌شوند که نیاز است مجتمعی جدا برای کودکان ایجاد شود.

۲۰۸۷/۷۵۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی وزارت دادگستری همدان استانداری همدان حقوق کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در درس اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، اظهار کرد: یکی از کاربردهای عقل این است که انسان را در مسیر بندگی، عبودیت و معاد که همان رسیدن به بهشت خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تمام مسئولان باید تلاششان این باشد که علاوه بر سعادت و خوشبختی دنیوی، معنویات مردم را نیز تامین کنند و تعالی معنوی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فلسفه خلقت انبیا همین توان عقل است در روایت داریم خداوند انبیا را مبعوث کرد تا بلوغ عقلی در جامعه نمود پیدا کند و جامعه به خرد و عقل برسد، پیامبران نیز بر اساس بلوغ عقلی مردم به رسالت رسیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هر کاری در شبانه روز انجام می دهیم با قصد قربت باشد در مسیر بندگی خدا می شود و اگر به امور مباح رنگ خدای بزنید، همه اینها در کفه ترازوی عبادت می رود و باعث سنگینی می شود و بستگی به زیرکی مومن دارد که اگر قطب نمای زندگی خود را به سمت خدا تنظیم کرد هر کاری رنگ خدا می گیرد .
 
 وی افزود: عقل ناسالم انسان را به سمت شهوات که شامل قدرت طلبی، حب جاه و جمال، حب ریاست و حب خوردن و آشامیدن است سوق می دهد و او را از کمال انسانی دور میکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: عقلی تعالی بخش است که انسان را به عبودیت و توحید می کشاند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • چشم اندازی از طبیعت بهاری در روستای تازه ناب علیا
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟