Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پنجمین نشست از سلسه نشست های نهضت بصیرت افزایی تحت عنوان《از جنگ سخت تا جنگ نرم دفاع همچنان باقی است》که صبح امروز(۹مهرماه) در سالن‌شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه های کشور باید در راستای خدمت به جامعه و حل مشکلات کشور حرکت کنند چرا که دارای ظرفیت بزرگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به فرماندهی دکتر طهرانچی، برای ارتباط هرچه بیشتر با جامعه و حل مشکلات کشور پیش قدم شده است.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به مقام والای شهدا ادامه داد: اگر کسی از خدا شهادت را طلب نکند، به فیض آن نخواهد رسید؛ شهدا چیزی را درک کرده اند که ما قادر به درک و فهم آن نیستیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: برخی از رخدادهای تاریخی بشری از یک مقطع زمانی شروع می شود اما در آن زمان باقی نمی ماند؛ برخی از رخدادها می تواند جهان را تحت تاثیر قرار دهد و فراتر از مکان و زمان حرکت کند. دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مرزهای ایران باقی نماند بلکه جهان را تحت تاثیر خود قرار داد‌.

وی تصریح کرد: آرمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرنوشت منطقه را تغییر خواهد داد؛ باز شدن راه کربلا ثمره خون شهدای دفاع مقدس بود و قطع به یقین، خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهد کرد.

سرلشکر صفوی با بیان این که رژیم بعث عراق ۸۵ تا ۹۵ میلیارد دلار وام گرفت و مجموعا ۲۰۰ میلیارد دلار برای جنگ با ایران خرج کرد گفت: این جنگ خسارت ۲ هزار میلیارد دلاری به دو کشور تحمیل کرد و همچنین موجب خشنودی اسرائیل و آمریکا شد، چرا که دو کشور شیعه را به جان یک دیگر انداخته بودند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: از جمعیت ۳۷ میلیونی ایران در زمان جنگ، ۲ میلیون بسیجی داوطلب، به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند؛ همچنین در پایان جنگ ۳۸ هزار پاسدار داشتیم که موجب تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی یادآور شد: محصول ۸ سال دفاع مقدس، تشکیل جبهه مقاومت بود؛ این جبهه در سوریه و عراق، داعش را نابود کرد و امروز در کشور یمن، توفیقات فراوانی را به ارمغان آورده است. جبهه مقاومت امروز در مقابل آمریکا و کشورهای استکباری ایستاده است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به کمک های تسلیحاتی استکبار جهانی از برخی کشورهای مرتجع منطقه اذعان داشت: ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای استکبار، حدود ۱۵۰ میلیارد دلار تسلیحات به ارتجاع منطقه و برخی کشورهای عربی فروخته اند.

سرلشکر صفوی در پایان درباره جنگ یمن خاطرنشان کرد: ائتلاف عربستان و امارات در جنگ یمن، شکست فضاحت باری خواهد خورد و با حقارت از یمن خارج می شوند. تمدن نوین اسلامی امروز از ایران به کل منطقه گسترش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

رئیس جمهور گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

افتتاح طرح بزرگ برق‌آبی اومااویا در سریلانکا توسط رئیسی وی نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم‌ این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای 5 هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه 120 مگاواتی را از دستاوردهای این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از 20 کشور جهان است.

رئیسی با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه 45 سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشورهای آسیایی، همسایه و کشورهای مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشورهای همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشورهای و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشورهای ما به‌عنوان کشورهای جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!