Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ حفظ زندگی مشترک و وفاداری به همسر یکی از مهم ترین اصول در ازدواج است که باید برای آن آموزش دید و تلاش کرد. هنرمندان و چهره های سرشناس با سختی بیشتری برای حفظ دوام زندگی روبه رو هستند زیرا زندگی آنها در میان شهرت و زیر ذره بین نگاه مردم قرار دارد. در میان این قشر از جامعه زوج های هنرمندی وجود دارند که سالها است در کنار هم زندگی بی حاشیه یی را سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی ازدواج و جدایی هنرمندان همیشه موضوع داغ و مورد علاقه طرفدارانشان به حساب می آید. زندگی خصوصی هنرمندان بیشتر از هر فرد دیگری در معرض توجه و قضاوت است، برای همین هم وقتی زوجی از میان هنرمندان کارش به جدایی می‎رسد، همه خبردار می شوند و آن قدر خبرش منتشر می‎شود که این تصور به وجود می‎آید که پای زندگی همه هنرمندان روی پوست خربزه است و کمتر هنرمندی را می ‏توان یافت که زندگی بادوامی دارد! هرچند، چه بخواهیم، چه نخواهیم نه تنها در ایران که در همه جای دنیا ماجرای ازدواج و طلاق چهره‎های مشهور به ویژه بازیگران برای بیشتر مردم و افکار عمومی جذاب است. خبرهایش همه جا نفوذ می‎کند و درباره آن هزاران حرف، حدیث و تحلیل قطار می شود، در حالی که نسبت ازدواج و جدایی سلبریتی‎ها  نسبت به جدایی در میان دیگر افراد جامعه تفاوت چندانی نداشته باشد.

پژوهشگر گروه اطلاع رسانی ایرنا همزمان با نهم مهر سالروز تولد لیلا حاتمی به بررسی و معرفی مهم ترین زوج های سینمای ایران پرداخته که زندگی مشترک و پایداری داشته اند:

لیلا حاتمی و علی مصفا

ماجرای ازدواج حاتمی و مصفا داستان جالبی دارد؛ همه چیز از فیلم داریوش مهرجویی شروع شد. درست ۲۰ سال پیش بود که لیلا به عنوان نخستین تجربه همکاری لیلا حاتمی و علی مصفا روی پرده رفت. فیلم، برای مخاطب به شدت باورپذیر به نظر می رسید و دلیل این اتفاق شاید حس هایی بود که میان ۲ بازیگر اصلی فیلم شکل گرفت. حاتمی سال ها بعد از این تجربه، توضیح جالبی در مورد فیلم لیلا داد: آقای مهرجویی اول ما را به هم علاقه مند کرد، بعد فیلمش را ساخت!

این زوج بعد از ازدواج در فیلم دیگری از مهرجویی (میکس) همبازی شدند و از همین جا بود که سیل پیشنهادها برای حضور همزمان در فیلم های مختلف به آنها رسید. لیلا و علی برای فرار از تبدیل شدن به کلیشه، بسیاری از این پیشنهادها را رد کردند تا با آرامش و طمانینه بیشتری به مسیر مشترک هنری ادامه بدهند. هفت سال بعد از فیلم لیلا، علی مصفا نخستین فیلم بلندش را با بازی همسرش ساخت. سیمای زنی در دوردست، تنها تجربه بازی حاتمی در فیلم های مصفا نبود و این اتفاق چند سال قبل با پله آخر نیز تکرار شد.

سیمای زنی در دوردست

موفق ترین تجربه مشترک این ۲ بازیگر در سینما، در سال های اخیر رقم خورده است. نخست با چیزهایی هست که نمی دانی و بعد با در دنیای تو ساعت چند است؟ که با تم عاشقانه شان، هم نظر منتقدها و هم نظر مردم را جلب کرده اند. فیلم هایی که بدون حضور عاطفی این زوج میان آنها هرگز به این سطح نمی رسیدند.

در دنیای تو ساعت چند است؟

رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری

رخشان بنی اعتماد معروف به بانوی اردیبهشت سینمای ایران در ۱۳۵۹ خورشیدی با جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما، گزارشگر، مجری ورزشی و روزنامه‌نگار ازدواج کرد. رخشان بنی اعتماد در این سال‌ها نه‌تنها توانست با فیلم‌ها و نوع ویژه نگاهش اعتباری برای سینمای ایران دست‌ و پا کند که توانست به‌ عنوان یک فیلم‌ساز توانمند زن، جریان فیلم‌سازی ایران را متحول کند و همیشه در این راه از همکاری و حمایت همسرش، جهانگیر کوثری بهره برده است.

کوثری که تهیه‌کننده برخی از مطرح‌ترین آثار بنی اعتماد از جمله، بانوی اردیبهشت، خون بازی و زیرپوست شهر بوده است، تهیه‌کنندگی آثار فیلم‌سازان دیگری را هم در کارنامه کاری خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پل خواب ساخته اکتای براهنی، سوت پایان ساخته نیکی کریمی، به آهستگی ساخته مازیار میری و فراری ساخته علیرضا داوود نژاد اشاره کرد.

اصغر فرهادی و پریسا بخت آور

فیلم‌ساز پرافتخار ایرانی و برنده ۲ اسکار خارجی زبان، سال‌ها پیش با پریسا بخت آور کارگردان مجموعه‌های موفق تلویزیونی ازدواج‌ کرده است. فرهادی که فعالیت حرفه‌یی خود را از تلویزیون شروع کرد، فیلم‌نامه مجموعه‌های پرطرفدار پشت‌کنکوری‌ها و یادداشت‌های کودکی به کارگردانی پریسا بخت آور را به رشته تحریر درآورده است. اوج همکاری این زوج مربوط به فیلم کمدی و موفق دایره‌زنگی است که بخت آور کارگردانی آن را بر عهده داشته و فرهادی فیلم‌نامه آن را نوشته است.

نمایشی که  ۱۳۷۳خورشیدی به عنوان پایان نامه فرهادی اجرا شد. با این اوصاف، حدود ۲۳ سال از زندگی بدون حاشیه و آرام این زوج دوست‌داشتنی می‌گذرد، سارینا و ساغر نتیجه این ازدواج موفق هستند. قدردانی اصغر فرهادی در جریان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶میلادی از همسرش نشانی از زندگی آرام و عاشقانه این زوج محبوب است.

فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

این زوج هنری هم‌سال‌هاست که ازدواج‌ کرده‌اند و علاوه بر همکاری‌های مشترک به‌صورت جداگانه هم، فعالیت خود را دنبال می‌کنند. آئیش و طهماسبی در مصاحبه‌یی اعلام کرده‌اند که به دلیل محدودیت‌های شغلی‌شان قصد فرزند دار شدن ندارند. از آنجایی‌ که هر ۲ در تئاتر بسیار فعال هستند، هرکدام در نمایش‌های دیگری بارها ظاهر شده‌اند و بعد از سال‌ها فعالیت در سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، همچنان به زندگی و فعالیت حرفه‌یی خود ادامه می‌دهند.

آئیش از جمله بازیگرانی به شمار می رود که تحصیلات هنری خود را در آمریکا و انگلیس گذرانده و پس از ۲۷ سال و در ۱۳۷۶ خورشیدی به همراه همسر خود به تهران آمده است. بازی در فیلم‌های مکس، پوپک و مش‌ماشالله، زندگی با چشمان بسته و سریال قصه‌های در شهر از جمله کارهای اوست. طهماسبی نیز فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است. طهماسبی که علاوه بر بازیگری، کارگردانی تئاتر نیز انجام می‌دهد آثاری چون پارک‌وی، سنتوری و ماهی‌ها عاشق می‌شوند را در پرونده کاری خود دارد.

فرهاد آئیش با نام اصلی فرهاد حشمتی عقدایی، بازیگر و کارگردان ۶۷ ساله تئاتر و تلویزیون  نزدیک به ۴۰ سال است که با مائده طهماسبی ۶۲ ساله ازدواج کرده است.او درباره ازدواجش می‎گوید: یادم می‎آید زمانی که در آمریکا تحصیل می‎کردم برای اجرای برنامه‌ یی به آلمان رفتم و همان جا با مائده، همسرم آشنا شدم حدود سه سالی دورادور با هم ارتباط داشتیم تا این که یک روز ناگهان به من الهام شد که مائده می‎تواند جفت من باشد! همان موقع بود که شماره‎اش را گرفتم و گفتم: تو جفت من هستی و می‌خواهم با تو ازدواج کنم. فکرش را بکنید پنج صبح به وقت آلمان به مائده زنگ زده بودم و او از شدت تعجب فقط می‌خندید و فکر می‌کرد دارم با او شوخی می‌کنم! باید بگویم که مهریه همسرم فقط پنج سکه است!

افسانه چهره آزاد و شاهرخ فروتنیان

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر و شاهرخ فروتنیان بازیگر، نقاش و طراح لباس و صحنه، سابقه حدود ۴۰ سال زندگی مشترک زیر یک سقف را دارند. افسانه چهره آزاد نوه رقیه چهره آزاد از زنان پیشگام بازیگری در سینمای ایران است، در ۱۵ سالگی عاشق شاهرخ فروتنیان می شود و در نهایت بعد از پنج سال مخالفت پدر در ۲۰ سالگی با او ازدواج می کند. چهره آزاد در مصاحبه ییی گفته است؛ عدد ۲۲ برایم جالب است، زیرا تولدم در روز ۲۲ بهمن ماه است، روز تولد همسرم ۲۲ تیر و روز ازدواجمان در ۲۲ مهر است، به همین دلیل عدد ۲۲ را دوست دارم.

تهمینه میلانی و محمد نیک‌بین

تهمینه میلانی که همگان او را به عنوان کارگردان می‌شناسند، در پرونده کاری خود فیلمنامه‌نویسی، منشی صحنه، طراحی صحنه و لباس و تهیه‌کنندگی فیلم را نیز تجربه کرده است. محمد نیک‌بین تهیه‌کننده بیشتر آثار اوست و این زوج هنری دختری به نام ژینا دارند. تهمینه میلانی درباره ازدواجش می گوید: شاید برایتان جالب باشد روزی که به خانه رفتم و از تصمیم به ازدواج با محمد گفتم، اشک در چشم مادرم حلقه زد و پرسید: حالا چه عجله‌ یی داری؟ جواب دادم: از این حرف ها گذشته، رمزی وجود ندارد جز تربیت درست. هم من و هم همسرم خود را روشنفکر می دانیم و لابد روشن فکر می کنیم!!! به حقوق فردی یکدیگر احترام می گذاریم، در مسایل متنوع همفکری می کنیم و مهم تر اینکه، یکدیگر را انتخاب کرده ایم و مسوولیت انتخابمان را از همان شروع زندگی پذیرفته ایم.

فرخ نعمتی و سهیلا رضوی

فرخ نعمتی بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون، بازی در سینما را از ۱۳۶۳ خورشیدی با زائر خلف با همکاری یدالله نوعصری آغاز کرد اما با حضور در سریال خانه سبز شناخته شد و تا امروز در فیلم ها و سریال های زیادی هنرنمایی کرده است. سهیلا رضوی بازیگر توانمند تئاتر و سینما که در سال های اخیر با هنرنمایی در سریال شهرزاد دوباره نامش بر سر زبان ها افتاده، همسر فرخ نعمتی است.

نعمتی درباره ازدواجشان چنین می گوید: من و همسرم هر ۲ بازیگریم و یکی از زوج های قدیمی به حساب می آییم. معتقدم برای زندگی مشترک موفق هر ۲ طرف باید گذشت داشته باشند، یکدیگر را دوست بدارند و با هم مهربان باشند. زندگی مشترک فرصتی به آدم ها نمی دهد که آنها در تضاد با یکدیگر قرار گیرند. وقتی در سن جوانی ازدواج می کنی رشد و تکامل ذهنی در زندگی مشترک شکل می گیرد و مرد و زن با هم کامل شده و به مرور تبدیل به یک نفر می شوند. تکامل در ارتباط درست و مشترک زن و مرد شکل می گیرد و ازدواج بهترین شکل تکامل زن و مرد است.

امیر جعفری و ریما رامین فر

ریما رامین فر و امیر جعفری، هر ۲ با فیلم موفق نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ وارد سینما شدند. در حالی‌ که امیر جعفری در تلویزیون با مجموعه بدون شرح به‌سرعت به محبوبیت رسید و با قارچ سمی جای پایش را در سینما محکم کرد، رامین فر گزیده کارتر و کم فعالیت‌تر بود. با این‌حال حضور ریما رامین فر در مجموعه پایتخت و نقش هما، او را به ‌سرعت به چهره‌یی محبوب و شناخته‌شده تبدیل کرد. زوج رامین فر و جعفری در زاپاس ساخته برزو نیک نژاد در مقابل یکدیگر ظاهر شدند و در سال‌ها فعالیت هنری بارها با یکدیگر همبازی شده‌اند.

ریما رامین فر در تئاتر و تلویزیون تجربه نویسندگی هم دارد. او دختر ایرج رامین فر است و شرایط برای حضورش در سینما مهیا بوده اما رامین فر بیشتر از هرچیز بازیگر تئاتر و تلویزیون به شمار می رود و در سینما نقش پر رنگی نداشته، بازی او در چند مجموعه طنز کم کم از شمایل او یک بازیگر طنز ساخته است. آیین محصول زندگی مشترک او و امیر جعفری است.

امیر جعفری در مصاحبه‎ یی درباره ازدواجشان، گفته است: زمانی که با ریما رامین فر آشنا شدم خیلی جوان بودم و فاکتورهای خاصی برای عاشق شدن نداشتم اما مطمئن هستم اگر با شخص دیگری ازدواج می‎کردم کل زندگیم تغییر می‎کرد، او با تمام نداشتن‌‎‏ها و مشکلات من ساخت، ما ۸ سال نامزد بودیم به خاطر این‌ که پول نداشتیم ازدواج کنیم بعضی وقت‌‏ها فکر می‎کنم سیمرغ‌‎های اصلی من در خانه هستند، بزرگ‌‎ترین جایزه‌‎هایی که خدا به من داده، همسر و پسرم‌ اند که در خانه‌ ام منتظرم هستند.

منوچهر هادی و یکتا ناصر

چند همکاری مشترک یک اتفاق خوب را رقم زد و منوچهر هادی کارگردان سینما با یکتا ناصر بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ازدواج کرد. این زوج هنری دختری یک ساله به نام سوفیا دارند. منوچهر هادی در ۱۳۵۱ خورشیدی در تهران به دنیا آمد و در ۱۳۶۳ خورشیدی در جنگ ایران و عراق پدرش را از دست داد و پس از دریافت دیپلم در رشته الکتروتکنیک پا به عرصه هنر گذاشت و تجربه هایی چون بازیگری، دستیاری کارگردان و تدارک را از سر گذراند.

یکتا ناصر متولد ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، فعالیت در سینما را با بازی در فیلم ساقی شروع کرده است. برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و مین جشنواره فیلم فجر، برای فیلم یکی می خواد باهات حرف بزنه شد.

علی اوجی و نرگس محمدی

نرگس محمدی بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر او را با بازی در مجموعه ستایش می شناسند با علی اوجی تهیه کننده آلبوم های موسیقی و بازیگر فیلم های طنز مهران مدیری ازدواج کرد و جزو جدیدترین اعضای این لیست هستند.

نرگس محمدی درباره شرایط سال های پیش از ازدواج در یک برنامه تلویزیونی پرمخاطب گفته است: تا سن ۲۴ و ۲۵ سالگی خواستگار داشتم، از ۲۵ سالگی به بعد دیگر خواستگار نداشتم و به خصوص از وقتی وارد حرفه بازیگری شدم که دیگر خواستگار نداشتم. فکر می‌کردم معروف شوم یک اتفاقی می‌افتد و یکی در خانه را می‌زند، اما باز هم کسی نیامد.

بابک حمیدیان و مینا ساداتی

بابک حمیدیان و مینا ساداتی دیگر زوج بازیگر سینمای ایران هستند که در ۱۳۹۴ خورشیدی باهم ازدواج کردند. بابک حمیدیان متولد ۱۳۵۹ خورشیدی که اصالت گیلانی دارد. مینا ساداتی که متولد ۱۳۶۰ خورشیدی کاشان است و در فروشنده اصغر فرهادی ایفاگر نقش کوتاهی بود.

حمیدیان درباره ماجرای ازدواج خود با ساداتی اظهار کرد: سونامی دنیای مجازی خوشبختانه یا متاسفانه انسان را می برد. واقعیت این است که اتفاقی که برای من و خانم ساداتی افتاده در شلوغی های تهران و بحران هایی که مردم سرزمین دارند، اتفاق ویژه ای نیست. بلکه یک اتفاق آرام در کنار حوادث دیگر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصغر فرهادي بابک حمیدیان تهمینه میلانی نرگس محمدی مهران مدیری جشنواره فیلم فجر لیلا حاتمی داریوش مهرجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اول هم با سلبریتی‌ها مشکل نداشتیم

غفوری در پاسخ به سوال خبرنگار «فرهیختگان» در مورد توجه دوباره به سلبریتی‌ها و افراد مشهور در امر برنامه‌سازی به‌خصوص در نوروز امسال و یلدای سال گذشته علی‌رغم اشاره و تاکید مدیران سازمان به ساخت برنامه‌های فاقد سلبریتی گفت: «ما هیچ تاکیدی در این خصوص نداشتیم و هنرمندان می‌توانند با حفظ معیار‌های رسانه ملی کماکان در صداوسیما حضور پیدا کنند و به ساخت و تولید برنامه مشغول شوند. در بهره بردن از سلبریتی‌ها نیز از همان ابتدا مشکلی وجود نداشت و مسیر برای کسانی‌که به قواعد آن احترام می‌گذارند باز است.»

او همچنین گفت: «تلویزیون حتما از حضور هنرمندان در سازمان بهره لازم را می‌برد ولی این کار با رعایت اصول انجام می‌پذیرد و اگر هنرمند یا سلبریتی در آنتن زنده یا بیرون از آنتن زنده هر کاری که دوست دارد را انجام دهد مورد پذیرش ما نخواهد بود.»

قائم‌مقام معاون سیما در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «یکی از دلایل کاهش حضور هنرمندان در رسانه ملی ماحصل اتفاقاتی بود که در سال ۱۴۰۱ رقم خورد و بعضی‌ها حضورشان به دلایلی کمرنگ‌تر شد، ولی هرقدر از آن شرایط فاصله گرفتیم بازگشت هنرمندان به صداوسیما سیر صعودی به خود گرفت. البته تلویزیون حتما درخصوص برنامه‌هایی نظیر محفل و زندگی پس از زندگی که متکی به حضور سلبریتی‌ها نیستند نیز برنامه‌ریزی می‌کند.»

tags # صدا و سیما سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • لحظه تلخ و دردناک از پایان زندگی یک زن تُرک
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • آخرین خبر‌ها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • از اول هم با سلبریتی‌ها مشکل نداشتیم
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است