Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@06:33:34 GMT

معامله قرن منافع فلسطین کاری ندارد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۴۸۱۸

معامله قرن منافع فلسطین کاری ندارد

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی دیوید فریدمن گفته است که فلسطینی ها از طرح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن سودی نخواهند برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی گفته است که فلسطینی ها از طرح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن سودی نخواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتراف کرد این طرح برای آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای دنیا سودمند است ولی به هیچ وجه فلسطینی ها را در نظر ندارد.

 

وی در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست به صراحت گفت که معامله قرن از سوی آمریکا برای تامین امنیت و قدرت بیشتر رژیم اسرائیل طراحی شده است و تمام افرادی که حامی اسرائیل هستند را راضی نگاه خواهد داشت.

 

بسیاری از گروه های فلسطینی از جمله حماس و جنبش آزادی بخش فلسطین در همان ابتدای پیشنهاد طرح معامله قرن با این نشست مخالفت کرده بودند. بسیاری از مردم فلسطین اعتقاد دارند این طرح در اصل در پی عادی سازی رابطه با اسرائیل است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین کانون های مساجد پیاده روی اربعین هفته دفاع مقدس موکب اربعین روزنامه هرمزگان معامله قرن دیوید فریدمن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدستی واتساپ با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین

برنامه واتساپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است به طرح اسرائیل برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از طریق یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه میدل‌ایست‌مانیتور گزارش داده طرح اسرائیل برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از طریق هوش مصنوعی در غزه از طریق برنامه واتساپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است تسهیل شده است.

چند ماه پیش رسانه‌ها گزارش داده بودند اسرائیل از سامانه‌ای که مجهز به هوش مصنوعی است به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینی‌ها در غزه و سپس هدف قرار دادن آنها استفاده می‌کند. این سامانه 37 هزار فلسطینی را زیر نظر دارد.

این سامانه به جای آنها تنها افرادی مشخص را هدف قرار دهد به صورت عامدانه طوری طراحی شده که تلفات بالایی هم از غیرنظامیان بگیرد. منابعی در ارتش اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم اعتراف کرده‌اند که فلسطینی‌ها را هنگامی که در خانه و در جمع خانواده حضور دارند نیز هدف قرار می‌دهند.

«پاول بیگار»، مهندس نرم‌افزار و بلاگر روز دوشنبه جزئیات جدیدی درباره نحوه استفاده اسرائیلی‌ها از سیستم «لاوندر» افشا کرده و گفته که برنامه واتساپ هم جزئی از این برنامه است. یکی از عامل‌های اصلی که باعث می‌شود لاوندر فردی را به عنوان هدف بالقوه شناسایی کند حضور او در یک گروه واتساپی است که شبه‌نظامی دیگری در آن حضور داشته باشد.

این روش جدا از اینکه بسیار غیردقیق است و موجب می‌شود فلسطینی‌ها تنها بر حسب داشتن گروهی مشترک با یک فرد نظامی هدف قرار بگیرند ادعاهای واتساپ مبنی بر حفظ محرمانگی کاربران و استفاده از روش رمزگذاری «کاربر به کاربر» را با تردیدهای جدی مواجه می‌کند.

بیگار با بیان اینکه شرکت متا به عنوان مالک واتساپ همدست اسرائیل در کشتن فلسطینی‌ها است این شرکت را به نقض مستقیم قوانین بین‌المللی متهم کرده و علاوه بر این، ادعای آن در خصوص پایبندی به موازین حقوق بشر را زیر سوال برده است.

افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزهتجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزهروز200 طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • همدستی واتساپ با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست